Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مصوبه جلسه ۱۳۳ ستاد نقشه جامع علمی کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، این مصوبه با توجه به درخواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لزوم انجام مأموریت‌های ابلاغی فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) به دانشگاه جامع امام حسین (ع) مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ مندرج در ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و به استناد ماده ۵ مصوبه جلسه ۷۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اقدام ملی ۲۱ از راهبرد کلان ۶ نقشه جامع علمی کشور و ماده ۵ سند سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، این مصوبه توسط عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به «ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور» ابلاغ شد.

متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:
«به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اجازه داده می‌شود، ضوابط و مقررات خاص دانشگاه را برای آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیر دولتی به صورت آزمایشی اجرا نماید.
تبصره- دانشگاه موظف است نتایج حاصل از پیاده سازی این ضوابط و مقررات خاص را سالانه به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گزارش نماید و پس از مدت معین به تشخیص ستاد، گزارش جامع پیاده سازی آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه امام حسین آمایش آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین نقشه جامع علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه­های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی ـ تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری­های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه  فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده­ها از فعالیت­های دانشجویی، تحلیل فعالیت­های فرهنگی، زمینه­سازی برای کشف ضعف­ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه­سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه­ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه­بندی فرهنگی دانشگاه­ها، ارتباط با شبکه‌­های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص­‌ها، سامانه یکپارچه‌­ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌­ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش­‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت ­الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن هم­افزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد  تا از نظر فنی امکان تجمیع داده­‌های آموزش عالی و گزارش‌­گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری­‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه