Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد گفت: با توجه به شناور بودن جمعیت این شهر در فصول مختلف سال، امکانات و زیرساخت‌های غرق آباد متناسب با جمعیت واقعی آن نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد گفت: بدلیل شناور بودن جمعیت این شهر در فصول مختلف سال امکانات و زیرساخت‌های غرق آباد متناسب با جمعیت واقعی آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل باباشلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به معرفی شهر غرق آباد پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت این شهر ۵ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام شده است در حالی که بنا بر آمار دقیق و محاسبات کارشناسی به عمل آمده به دلیل جاذبه های گردشگری و تفریحی موجود، جمعیت این شهر شناور بوده و در برخی فصول سال به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد و این تفاوت فاحش در جمعیت شهری خود عامل بروز برخی مشکلات و مطالبات است، چرا که امکانات و زیرساخت‌های شهری بر مبنای آمار سرشماری تخصیص داده می‌شود اما عملا این شهر باید مطالبات جمعیت 10 هزار نفری خود را تأمین کرده و برآورده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر دارای توان و پتانسیل محدود و تعریف شده است اظهار کرد: این طور نیست که بخواهیم همه مشکلات شهروندان را از طریق پارلمان محلی و شورای شهر برطرف کنیم چرا که به دلیل محدودیت در پتانسیل و توانمندی شورای شهر و از طرفی برخی سوء مدیریت‌ها، فشارهای اقتصادی متاثر از تحریم‌ها و دشمنی دشمنان، شهرهای کوچک آسیب بیشتری می‌بینند که رفع این آسیب ها نیازمند اتخاذ ساز و کار مناسب است.

وی با تقدیر از پیگیری‌های دستگاه های اجرایی استان مرکزی و شهرستان ساوه در  راستای تامین مطالبات مردم از شهر غرق آباد، به تعبیر استاندار مرکزی از این شهر به عنوان پیشانی استان مرکزی در غرب کشور اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد در سایه همدلی و وفاق و تامین مطالبات شهروندان غرق آبادی این شهر که دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد است، در غرب کشور بدرخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد، همدلی و وفاق را رمز انجام اقدامات ماندگار و تاثیرگذار شورای پنجم در توسعه این شهر دانست و افزود: افق پیشرفت و توسعه در شهر غرق آباد با نگاه مثبت مسئولین استانی و شهرستانی در حال تحول است و شورای شهر به پشتوانه وحدت و همدلی، با پیگیری مطالبات مردمی در حوزه  صنعت و عمرانی، نیازمند حمایت و همراهی است.

وی تصریح کرد: مزیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و توانمندی بالایی در شهر غرق آباد وجود دارد و قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و محور مواصلاتی مرکز کشور به غرب از جمله مزیت‌هایی است که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مدون و حمایت‌های مالی بستر توسعه روز افزون این منطقه را فراهم کرد اما کاستی‌ها و کمبودها و نبود زیرساخت‌های مورد نیاز، آهنگ توسعه غرق آباد را کندتر می نوازد.

باباشلو تلاش برای جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت و پتانسیل موثر شهر غرق آباد از سوی مدیریت شهری را یکی از اولویت‌های شورای پنجم دانست و افزود: روند حضور سرمایه گذاران در شهرک صنعتی غرق آباد با وجود هجمه‌های  اقتصادی افزایش یافته است و مزیت‌های  منطقه انگیزه آنان را برای سرمایه‌گذاری دوچندان کرده است به گونه‌ای که به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری و احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید و نیز توسعه کشاورزی و دامداری در حال حاضر غرق آباد با کمبود نیروی کار مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از گره‌ها و مشکلات موجود در این منطقه با نگاه خاص و توجه ویژه مسئولان باز خواهد شد افزود: تکمیل آسفالت محور مواصلاتی شهر رازقان مرکز بخش خرقان زرندیه به روستای چمران از توابع شهر غرق آباد یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه در تقویت مناسبات منطقه‌ای و مبادلات تجاری خواهد شد که امید است با نظر مساعد مسئولان، این خواسته مردم منطقه تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد با تاکید بر اینکه هیچگاه به دنبال سیاه‌نمایی و نفی اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان نیستیم، افزود: در کنار تبیین عملکرد و اقدامات ارزشمند مسئولان برای توسعه این منطقه به دنبال طرح موانع مشکلات و مطالبات مردم بوده و مطمئن هستیم که با اتحاد و هم افزایی بین بخشی بین مردم و مسئولین  می‌توان بسیاری از مشکلات و مطالبات را برطرف کرد.

وی به برخی مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهر غرق آباد اشاره کرد و افزود: وجود تنها رودخانه آب شیرین استان مرکزی در این شهر، چشمه بالقلو که جزو چهار چشمه بزرگ استان مرکزی بوده و در ۶ کیلومتری جنوب شهر غرق آباد واقع است و همچنین روستای شهید چمران به عنوان زادگاه پدری سردار شهید دکتر مصطفی چمران و قدمت بالای هفت هزار ساله برخی روستاها از ظرفیت‌های منطقه است و شهر غرق آباد و روستاهای آن مهد پرورش مشاهیر و مفاخر و  شخصیتهای علمی، ادبی و دینی است.

باباشلو بر بکارگیری نیروی انسانی بومی در حوزه اجرایی و خدمات دهی به مردم این شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به پراکندگی جغرافیایی این شهر و روستاهای تابعه  انتظار می رود که از نیروهای بومی در حوزه اجرایی و خدماتی نظیر اورژانس و امداد استفاده شود تا ارائه دهندگان خدمات اورژانسی و امدادی با آگاهی و شناخت کامل از جغرافیای منطقه در کوتاهترین زمان ممکن در محل وقوع حادثه حاضر شده و آمار تلفات جانی به دلیل تسریع در امدادرسانی کاهش یابد.

او راه اندازی بزرگترین سایت پروازی کشور در شهر غرق آباد را یکی از مزیت‌های گردشگری این منطقه برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های هوائی متعدد ظرفیت بالایی را برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در این منطقه فراهم کرده است و علاوه بر آن برای افزون بر 50 نفر نیروی انسانی فرصت شغلی در پرورش اسب ایجاد شده است.

وی برگزاری جشنواره سیب، تولید باسلوق، شیره انگور و ... را از مزیت‌های گردشگری این منطقه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها نقش قابل توجهی در معرفی منطقه و ایحاد اشتغالزایی و جذب گردشگر داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد در ادامه به موضوع اشتغال در این شهر اشاره کرد و غرق آباد را مرکز تجاری بخش نوبران دانست و افزود: احیای کارگاه‌های سنتی و فرآوری تولیدات کشاورزی و دامی نظیر شیره پزی، پخت انواع نان، محصولات لبنی، باسلوق و ... توانسته است برای افزون بر ۱۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند همچنین توسعه کارگاه‌های صنایع دستی کوچک و بزرگ نیز برای نزدیک به ۲۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

وی توسعه و رونق شهرک صنعتی غرق آباد را در گرو تامین زیرساختهای لازم نظیر تقویت و انتقال برق پایدار، استقرار ساختمان اداری، احداث شبکه فاضلاب، آتش نشانی و ... دانست و افزود: تامین برق پایدار در شهرک صنعتی غرق آباد میزان اشتغال را چند برابر خواهد کرد.

باباشلو در ادامه با ابراز خرسندی از سرمایه‌گذاری شرکت میهن در شهر غرق آباد افزود: استقرار این واحد تولیدی می تواند در آینده نزدیک شهر غرق آباد را به سومین دامداری بزرگ کشور با ۵۰ هزار راس دام سنگین و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر تبدیل کند و با تبدیل این منطقه به سرزمین شیر میهن رکورد تولید شیر کشور در غرق آباد زده شده است.

وی تجهیز و ساماندهی کشتارگاه غرق آباد با اخذ مجوز از دامپزشکی استان و شهرستان را از دیگر اقدامات مدیریت شهری دانست و افزود: در حال حاضر برای ۳۵ نفر در کشتارگاه اشتغال مستقیم ایجاد شده است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن میزان اشتغالزایی تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی خواستار حمایت مادی و معنوی و اعمال سیاست‌های تشویقی برای رونق و جهش در تولید شهر غرق آباد شد و افزود: باید فضایی برای شتاب و جهش واقعی در تولید فراهم شود تا سرمایه‌گذاران با اطمینان کامل از سرمایه‌گذاری در این منطقه و با انگیزه دوچندان حضور یابند.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد در ادامه توسعه اشتغال را عاملی برای پیشگیری از وقوع پدیده مهاجرت در غرق آباد دانست و تامین مسکن را نخستین نیاز نیروی کار بیان کرد و افزود: گرچه با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر تاکنون مجوز ساخت ۱۰۴ واحد مسکونی کسب شده و همچنین با حمایت بنیاد مسکن برای احداث 20 واحد مسکونی برای محرومین تمهیدات لازم اتخاذ شده است اما افزون بر ۵۰۰ خانوار در این شهر به دنبال فرصتی برای خانه‌دار شدن هستند.

وی افزود: بدیهی است با توسعه اقتصادی و رونق تولید، این شهر پذیرای نیروی کاری افزون بر هزار نفر در آینده نزدیک خواهد شد که لازم است تدابیر لازم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه مسکن فراهم شود. گرچه با آزادسازی ۳۳ هکتار از اراضی این شهر واگذاری زمین برای احداث مسکن تا حدودی تسهیل یافته است.

باباشلو تصریح کرد: برخورداری جمعیت شناور، قرار گرفتن در شاهراه اصلی کشور، حضور افاغنه و افزایش جمعیت از ضروریات توسعه شاخص‌های حوزه سلامت و درمان است. گرچه با شبانه روزی شدن درمانگاهی که توسط خیرین احداث شده است، ارائه خدمات، بهبود یافته است، اما سطح خدمات حوزه سلامت با توجه به تعاریف بهداشت و درمان محدود است و انتظار می‌رود که سطح ارائه خدمات حوزه سلامت ارتقا یابد. حضور پزشکان متخصص و احداث کلینیک تخصصی با مشارکت خیرین و تجهیز اورژانس برای ارتقاء سطح خدمات در راستای رضایتمندی شهروندان غرق آبادی اجتناب ناپذیر بوده و ضرورت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غرق آباد زيرساخت اعتبارات عمرانی ساوه استانی اقتصادی امکانات و زیرساخت شهر غرق آباد جمعیت این شهر سرمایه گذاری استان مرکزی غرق آباد غرق آباد مزیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، باقر باقرزاده اظهار کرد: حدود هفت ماه است که عملیات احداث پل معلق شیشه‌ای منحصر به فرد دربند سرعین با همت و تلاش سرمایه‌گذار این طرح شروع شده و در سخت‌ترین شرایط فصل زمستان شاهد ادامه اجرای این طرح و آماده‌سازی برای فصل گردشگری امسال بودیم.
وی افزود: این مجموعه با تجربه‌ای که در مشگین‌شهر و هیر به دست آورده، پل سه طبقه‌ای شیشه‌ای را در حال نصب دارد تا اواسط خردادماه فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.
فرماندار شهرستان سرعین گفت: از روز اول و با صدور مجوز قانونی حمایت‌های همه‌جانبه از سرمایه‌گذار این طرح انجام شده و تلاش بر این است با همراهی تیم رسانه‌ای، تبلیغات گسترده‌ای را در باب پل معلق سرعین داشته باشیم تا گردشگران ورودی به شهر سرعین از این پل بازدید کرده و ماندگاری مسافران بیش از گذشته باشد.
باقرزاده افزود: با تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید تجهیزات عملیات برق‌رسانی به این طرح شروع شده و در ۲ هفته آینده شاهد تکمیل روند نیرورسانی به این طرح عظیم با همکاری شرکت توزیع برق و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم بود.
وی گفت: با هماهنگی شرکت گاز و پرداخت هزینه از سوی سرمایه‌گذار قرار است عملیات گازرسانی به این مجموعه نیز انجام شده و ما تأمین انرژی مورد نیاز برای طرح‌های گردشگری را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • تحلیل پروژه شاهان دریاچه چیتگر
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • افراد بومی در اولویت واگذاری زمین