Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی ابعاد فرهنگی اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی، افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی، توضیحات غریب آبادی درخصوص نتایج نشست شورای حکام، ادعای مکانیسم ماشه آمریکا باطل و بی اعتبار برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی ابعاد فرهنگی اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی،  افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی، توضیحات غریب آبادی درخصوص نتایج نشست شورای حکام،  ادعای مکانیسم ماشه آمریکا باطل و بی اعتبار از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۳۰ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس طرح سه فوریتی خروج ایران از NPT را در دستور کار قرار دهد

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در ادامه جلسه علنی صبح امروز یکشنبه 30 شهریور در تذکری خطاب به قالیباف گفت: آقای رییس در راستای در دستور کار قرار گرفتن طرح سه فوریتی نمایندگان برای خروج جمهوری اسلامی ایران از NPT‌ تدبیر لازم و سنجیده ای انجام شود.

 

همچنین در ادامه، احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر نیز در تذکری با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر بازگشت تحریم ها گفت: استکبار و استعمار رسما ظلم می کنند و این ظلم بین و آشکار به بشریت است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این اقدام وحشیانه شخصیت های مدعی آمریکا در جای خود پاسخ مناسب خواهند داد.

 

بررسی ابعاد فرهنگی - اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیات دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با عنوان"الحاق یک تبصره به بند (۱۴) ماده (۱۰) قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش" و بررسی "ابعاد فرهنگی- اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در حوزه مأموریت ها و مسائل اجرایی دستگاه ­های عضو کمیسیون فرهنگی هیات دولت" با حضور وزرای عضو روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزبانی ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گزارش خود را از تأثیرات همه گیری کرونا در حوزه ماموریت دستگاهی شان ارائه دادند.

همچنین، در ادامه سلسله نشست های کمیسیون فرهنگی به منظور بررسی تبعات همه گیری کرونا در حوزه فعالیت دستگاه های عضو این کمیسیون، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گزارشی به پیامدهای همه گیری اخیر در حوزه ماموریت های این وزارتخانه پرداخت.

این گزارش به دو بخش اقدامات این وزارتخانه به منظور جلوگیری از تعطیلی آموزش عالی طی ماه های گذشته و مقابله با تبعات روانی اجتماعی همه گیری در میان دانشجویان تقسیم می شد. جابجایی کلاس ها، برگزاری کلاس ها مجازی، امکان تحصیل دانشجو به عنوان مهمان در دانشگاه شهر خود، امکان مرخصی تحصیلی با عدم ثبت در سنوات دانشجو خلاصه اقدامات وزارت علوم در بخش اول و اقدامات وزارت مزبور در خصوص میزان شیوع اضطراب ناشی از همه گیری در میان دانشجویان، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش دوم این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.

 

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی/رونمایی از پروژه های راهبردی در حوزه انرژی

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی کشور و رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط بومی کشور ساخت متخصصان صنعت دفاعی گفت: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدد اند با ظالمانه ترین تحریم ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزما را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند، اما متخصصین صنعت دفاعی با کار و تلاش شبانه روزی  و جهادی و با تکیه بر ظرفیت های بی نظیر داخلی توانستند در حوزه تامین انرژی برای حوزه های مختلف صنعتی کشور، با استعانت از خداوند متعال با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع بزرگ و ملی،  ظرفیت تولید باتری های صنعتی کشور را  به ۱۸۰ میلیون آمپر ساعت در سال افزایش دهند که این دستاوردی بزرگ در شرایط تحریم برای کشور و یک افتخار بزرگ محسوب می شود. 

وی افزود: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ تولید باتری های صنعتی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع مهم داخلی از جمله در حوزه های مخابراتی، نیروگاهی و پالایشگاهی و ارتباطاتی تامین شده و با این ظرفیت تولیدی، سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

امیر حاتمی تصریح کرد: با دستیابی به این فرآیندها، متخصصین صنعت دفاعی توانستند به دانش فنی پیشرفته طراحی این محصولات دست یابند و از این رهگذر جمهوری اسلامی به توان صادرات باتری های صنعتی و ارائه خدمات فنی مهندسی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده، صرفه‌جویی ارزی، ارتقای شاخص‌های کیفی، افزایش و ارتقاء رضایت مشتریان، جلوگیری از واردات عمده محصولات خارجی و در نهایت به روزرسانی فناوری تولید باتری دست می یابد.

 وی افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح های صنعتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد شده است.

 

توضیحات غریب آبادی درخصوص نتایج نشست شورای حکام

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، طی مصاحبه ای نتایج نشست شورای حکام را تشریح کرد و اظهار داشت: در این نشست، موضوعات مختلفی نظیر" برنامه آژانس در مقابله با کرونا، ایمنی و امنیت هسته ای، علوم و فناوری و کاربردهای هسته ای، اعمال پادمان های آژانس در خاورمیانه، راستی آزمایی اجرای برجام در پرتو قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت، اجرای پادمان در کره شمالی، اجرای پادمان در سوریه، موافقت نامه پادمان با جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. 

نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «در موضوع برجام، بیش از پنجاه سخنرانی توسط اعضای شورای حکام و اعضای آژانس ارائه شد. به جز بیانیه های آمریکا، رژیم صهیونیستی، و یکی دو کشور عربی، وجه غالب این بیانیه ها بر ضرورت حفظ برجام به عنوان یک دستاورد مهم چندجانبه گرایی و همچنین انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق متمرکز بود. اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر نیز علاوه بر این، از ایران خواستند تا اقدامات کاهش تعهداتی خود را به وضعیت سابق برگرداند. از سوی دیگر، کشورهای بسیاری نیز از تمامی طرف های برجامی خواستند تا تعهدات خود را به طور موثر و کامل، اجراء کنند. در سخنرانی جمهوری اسلامی ایران نیز که از سوی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ارائه شد، به موضوعات مختلفی از جمله شکست های پیاپی آمریکا در نیویورک و مخالفت عمومی با تفاسیر نادرست این کشور از مفاد برجام، علل کاهش تعهدات برجامی ایران و تداوم آن تا زمان اعاده تعادل کامل به برجام، مسئولیت جامعه بین المللی بویژه اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی جهت اجرای تعهدات خود تحت قطعنامه شورای امنیت و توافق هسته ای، اشاره گردید».

غریب آبادی درخصوص گزارش مدیرکل آژانس پیرامون برخی موضوعات پادمانی با ایران نیز گفت: «بعد از سفر مدیرکل آژانس به تهران و صدور بیانیه مشترک با رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، مدیرکل گزارشی را در این خصوص به شورای حکام ارائه کرد که یک گزارش حرفه ای و منطبق با تفاهمات حاصله بود. این گزارش و همچنین بیانیه مشترک، مورد استقبال گسترده اعضای شورا و آژانس قرار گرفت. نشست شورا در این خصوص، در یک فضای آرام و سازنده برگزار گردید. آمریکا که پیش از این بزعم خود بدنبال قطعنامه دیگری در شورای حکام و ارسال این موضوع به شورای امنیت بود، تحت تأثیر تحولات و تفاهمات اخیر، به هدف خود نرسید».  

 

ادعای مکانیسم ماشه آمریکا باطل و بی اعتبار است

مجید تخت روانچی  شنبه شب در صفحه توئیتری خود با اشاره به ادعای آمریکا برای بازگشت تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران که به موجب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا لغو شده بود، نوشت: آمریکایی‌ها در ادعایی خود خوانده، اعلام کردند این تحریم‌ها از ساعت ۲۰ امشب اجرایی شده است، در حالی که اعضای شورای امنیت و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد، با این ادعا مخالفت کرده اند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان بر این نظر استوارند که ایالات متحده یک عضو مشارکت‌کننده برجام نیست، بنابراین ادعای «مکانیسم ماشه» آن باطل و بی اعتبار است.

تخت‌روانچی ادامه داد: ایالات متحده همچنان ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و شناکردن در خلاف جریان بین‌المللی تنها باعث انزوای بیشتر آن می شود.

آمریکا از سال گذشته پس از ناکامی از سیاست فشار حداکثری که تصور می‌کرد منجر به فروپاشی برجام، خروج ایران از این توافق و دستاویزی برای اعمال تحریم‌های لغو شده پیشین شورای امنیت خواهد یافت، بر آن شد تا به طور یکجانبه مانع از اتمام برخی محدودیت‌های موجود در ۲۲۳۱ شود.

از این رو در وهله نخست فرمانده وقت سپاه قدس ایران را ترور کرد که نام وی در ضمیمه ۲۲۳۱ به عنوان کسی مطرح شده بود که محدودیت مسافرتی دارد؛ سپس پمپئو با سفر به کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال آن بود تا این کشورها را بر لزوم تداوم محدودیت تسلیحات متعارف ایران مجاب کند.

با دست رد اروپایی‌ها که به خوبی می‌دانستند این کار یعنی پایان برجام و تلاش دیپلماتیک جمعی برای اجرای رژیم منع گسترش سلاح‌های اتمی خواهد بود، وزیر خارجه آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی و سعودی به ویژه بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی بر آن شد تا به طور بکجانبه برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران اقدام کند، بر این اساس ابتدا قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داد که حدود ۱۳ صفحه و شامل شدیدترین اقدامات بازرسی و مقابله‌ای با ایران می‌شد، این پیش نویس، قبل از هرگونه طرح در شورای امنیت با مخالفت جمعی مواجه شد./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار توضیحات غریب آبادی درخصوص نتایج نشست شورای حکام افتتاح بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن باطل و بی اعتبار بهره برداری جمهوری اسلامی ابعاد فرهنگی مکانیسم ماشه شورای امنیت بین المللی صنعتی کشور تحریم ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر

قاسم غریب آبادی گفت:از ابتدای فروردین تا کنون ۲۴۵ حادثه توسط نیرو‌های هلال احمر استان پوشش داده شده است.

وی افزود: از این تعداد به ۱۳۲ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد شهری و ۱۰ مورد کوهستانی خدمات امدادی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه هزار و ۵۳ نیروی عملیاتی در قالب ۳۲۲ تیم در این مدت فعالیت داشتند، گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تا کنون ۱۰۳ آمبولانس، ۲۲ خودروی نجات، ۱۱ خودروی کمکدار فعالیت داشتند.

غریب آبادی تعداد حادثه دیده‌ها را در این مدت هزار و ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۳ نفر مصدوم شدند که ۱۲۵ نفر از طریق اورژانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی یادآور شد: گرگان با ۴۱ مورد، مینودشت با ۳۹ مورد و گنبد کاووس با ۳۴ مورد جزو سه شهرستانی که بیشترین حادثه را پوشش دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد