Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فاطمه ملک زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منبع در حوزه دفاع مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک زادگان ادامه داد: بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را  دارد که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشران به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

این کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری با اشاره به طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بارگذاری ۲۰۰ عنوان پایان نامه و طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس در پنجره کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی انجام شده است. پژوهشگران و مخاطبان در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به این منابع می‌توانند به مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های کشور مراجعه و به این منابع دسترسی پیدا کنند.

طی تفاهم نامه‌ای بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، برخی اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همراه اسناد و مدارک کمیسیون‌های اسرا و مفقودین به مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در ادامه این همکاری راه اندازی پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس در کتابخانه ملی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و بر این اساس کتابخانه ملی با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شرایط فعالیت نخستین کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری را در تالار تخصصی کتابخانه ملی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه ملی ادبیات پایداری دفاع مقدس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس دفاع مقدس و ادبیات پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • تهران قدیم| ژست جالب این دو نفر مقابل یک کفاشی، ۷۳ سال قبل/ عکس