Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:41:38 GMT

راه برون رفت از موانع برای تحقق صلح عادلانه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۱۷۷

راه برون رفت از موانع برای تحقق صلح عادلانه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا دهشیری استاد دانشگاه علوم سیاسی و روابط بین الملل در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت بر عوامل عدم تحقق صلح عادلانه در جهان تاکید کرد.

وی گفت: پنج عامل در عدم تحقق صلح عادلانه در جهان امروزی مؤثر است؛ امنیتی شدن هویت‌ها با حاکمیت قوم گرایی و افراطی گرای؛ آموزش‌های نادرست و متعصبانه ناشی از قبیله گرایی و قوم گرایی؛ فقدان الگوهای تعامل فکری نخبگان به علت نداشتن زبان مشترک؛ وجود شکاف‌های طبقاتی اجتماعی و در نهایت منافع متضاد ژئوپلیتیکی بین کشورها که ناشی از اختلاف بر سر منابع، مرزها، جزایر، سرزمین‌ها و موضوعات مربوط به امنیت ملی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری افزود: راه برون رفت از این موانع و تحقق صلح عادلانه سه راهکار اساسی است که شامل آموزش صلح، افزایش تعاملات نخبگانی و ممانعت از مداخلات قدرت‌های بیرونی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال در پایان گفت: اجرا سازی راهکارها می‌تواند صلح عادلانه در جوامع را حاکم نماید.

کد خبر 5028212

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی صلح اسلامی سنگال محرم 99 طوبی کرمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مجمع جهانی صلح اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی سند 2030 معرفی کتاب کنگره امام سجاد ویروس کرونا پیام تسلیت معنویت امام سجاد ع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تحقق صلح عادلانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!

محمدرضا گرایی ستاره کشتی ایران به طور موقت از اردوی تیم ملی خداحافظی کرد

طرفداری | محمدرضا گرایی، دارنده مدال طلای المپیک توکیو و یکی از امیدهای اصلی ایران در المپیک پاریس، در حین تمرینات اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد و اردو را ترک کرد.

شاگردان حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، پس از حضوری مقتدرانه در دو تورنمنت بین‌المللی نیکولای پتروف بلغارستان و وهبی‌امره ترکیه، سال جدید را با اردویی پرفشار در شهرستان نور آغاز کردند. هدف این اردو آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک بود. اما در روزهای ابتدایی این اردو، خبری ناخوشایند از مصدومیت محمدرضا گرایی، مدعی وزن 67 کیلوگرم تیم ملی، منتشر شد. گرایی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد و برای پیگیری درمان و معاینات پزشکی، اردو را ترک کرد و به تهران بازگشت.

حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی، در خصوص وضعیت زانوی گرایی گفت:

پزشک و فیزیوتراپ پای گرایی را معاینه کردند و خوشبختانه مشکل جدی وجود ندارد. او باید تحت فیزیوتراپی قرار بگیرد تا به طور کامل از مصدومیت ریکاوری شود.

با توجه به مصدومیت گرایی، سعید اسماعیلی به عنوان نماینده ایران در وزن 67 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهد یافت.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • جوان‌گرایی در پیکان همیشه وجود داشته/ دو فینال سخت پیش رو داریم
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!
  • قهرمان المپیک آسیب دید و اردوی تیم ملی را ترک کرد
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • نوروز و ملی‌گرایی نسل z در پاسداشت آیین‌های ملی
  • تسریع، تسهیل و تکریم سه اصل تحقق شعار سال