Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@01:22:49 GMT

مذاکره با جهاد دانشگاهی برای فرآوری گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۲۱۲

مذاکره با جهاد دانشگاهی برای فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار مهر، فضل خرم، مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک کشور در نشستی خبری از مذاکره با جهاد دانشگاهی برای فرآوری گیاهان دارویی و عرضه آنها به بازار خبر داد و گفت: با این کار می‌توان از ظرفیت‌های مغفول مانده این بخش بهره برد.

وی همچنین از راه اندازی یک سایت برای عرضه دام و صنایع دستی عشایر خبر داد و افزود: عشایر کشور می‌توانند به طور مستقیم کالاهای خود را در این سایت عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود، اضافه کرد: طی سالهای گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص یافته همچنین اخیراً ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای این طرح اختصاص یافته که ۴۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده و توزیع ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز آغاز شده است.

‌در حال تکمیل است

کد خبر 5028274 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر گیاهان دارویی بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده امریکا وام ودیعه مسکن میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟