Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@12:26:15 GMT

انجام نخستین عمل جراحی تومور نخاعی در بجنورد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۲۳۰

انجام نخستین عمل جراحی تومور نخاعی در بجنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پزشک متخصص جراح مغز، اعصاب و ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره این عمل گفت: بیمار با ضعف حرکتی چهار اندام در سمت راست بدن مراجعه کرد که در بررسی‌های انجام‌شده وجود تومور نخاع در ناحیه گردن تشخیص داده شد.

دکتر حمزه دهقانی‌زاده افزود: به علت شرایط خاص تومور و درگیری ریشه‌های عصب، ضعف عضلات در سمت راست بدن بیمار ایجاد شده بود که به منظور کنترل و پیشگیری از ایجاد مشکل در اعصاب، عمل جراحی با شرایط ویژه برای این بیمار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به منظور کنترل و بررسی دائم عملکرد عضلاتی که توسط آنها عصب‌دهی انجام می‌شود و اطمینان از سلامت و پیشگیری از مشکلات حین عمل از شرایط مانیتورینگ برای این عمل جراحی استفاده شد.

دهقانی‌زاده از ترخیص بیمار از بیمارستان با شرایط خوب اظهار امیدواری و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تومور به طور کامل برداشته شد که بیمار با حال عمومی خوب و رضایت کامل از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

استان خراسان شمالی دارای هشت شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر 550769 برچسب‌ها استان خراسان شمالی پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان شمالی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان اخذ شد.
وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای بین این اداره کل با اداره کل نوسازی مدارس استان، این مدارس با طراحی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان و تامین اعتباراز سوی سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین اعتبارات استانی احداث می‌شود.
به گفته میر کریمی این مدارس با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهر‌های بجنورد ۳ مدرسه، شیروان ۲ مدرسه، اسفراین ۲ مدرسه، فاروج، جاجرم، گرمه، درق، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.
تحویل قطعی ۲۴۰ واحد از طرح ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد به پیمانکار جدید
مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه به طرح ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات متعددی که برای این طرح بوجود آمده است و پیگیری‌های انجام شده در حال تحویل از پیمانکار قبلی است و طی روز‌های گذشته ۲۴۰ واحد دیگر از پروژه مذکور به صورت تحویل قطعی به پیمانکار جدید تحویل شد و پیمانکار جدید نیز تجهیز کارگاه این ۲۴۰ واحد را انجام داده است.
میر کریمی اضافه کرد: پروژه به صورت فعال به کار خود ادامه خواهد داد و تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت را طی سه ماه اول دارد.
دبیر شورای مسکن استان عنوان کرد: ۶۴۰ واحد دیگر که در اختیار پیمانکار قبلی بوده است و طی ۴ سال پیشرفت نزدیک به ۳۵ درصد را دارد طی روز‌های آینده تحویل پیمانکار جدید خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • مردم خراسان شمالی: به غیورمردان خود افتخار می‌کنیم
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد