Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- هیات وزیران با هدف تامین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب‌نامه مربوط به افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های تابع دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه را اصلاح کرد.

 

 هیات وزیران در جلسه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه موضوع افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های تابع دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این اصلاحیه، کاهش ماهانه ۵ درصد از تخصیص مصوب دستگاه هایی که متناسب که متناسب با گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به افزایش سهام شناور آزاد شرکت های مندرج در تصویب نامه دولت نمی کنند، با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

هم چنین، براساس اصلاحیه مذکور، در صورتی که تا پایان مهر ماه سال جاری دستگاه ­های مشمول این تصویب ­نامه نسبت به اجرای بند یاد شده اقدام نکنند، سازمان خصوصی­ سازی مکلف است طبق شرایط بازار نسبت به فروش سهام با رعایت احکام مربوط از قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و تا نصاب های تعیین ­شده در بند مذکور اقدام کند و گزارش آن را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه نماید.

 ایبِنا  

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شناور آزاد شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از ارزیابی‌های لازم ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را اصلاح کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه موادی از این طرح که شامل ماده 6 و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده 2 (الف) مواد 46 تا 51 فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و  فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد 46 تا 80 به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده 3 اصلاح شد، همچنین بندهای (خ) و (ت) ماده 3 تبصره (4) و ماده 5 اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده 7 موضوع اصلاح ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

همچنین در این جلسه بند (ب) ماده 7 و تبصره آن از سوی نمایندگان اصلاح شد و یک سند به عنوان بند (پ) و 3 تبصره به عنوان یک تا 3 به این ماده الحاق شده است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم