Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی، دو روز قبل زده شد،حتی الان، وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.

روزبه رجایی در گفت‌وگو با ایسنا از اختصاص 20 درصد از تخت‌های فعال کلیه‌ی بیمارستان‌ها به بیماران کووید19 برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربایجان شرقی و هم در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان‌ها اعم از دانشگاهی، غیردانشگاهی، حتی بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های وابسته به نهادهای نظامی و تامین اجتماعی بر اساس آخرین دستورالعمل، موظف هستند تا 20 درصد از تخت‌های فعالشان را برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از بیمارستان‌ها این نسبت را رعایت نکرده بودند که پس از تذکرهای متعدد طی جلسات مختلف، اکنون در وضعیت بهتری قرار داریم. بر اساس بخشنامه‌ی وزارتی، تعرفه‎ی بیمارستان، مصوب بخش دولتی بوده و بیمار در صورت بستری شدن در بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های غیردانشگاهی هم همان هزینه را پرداخت کرده و مابه‌التفاوت بخش خصوصی و دولتی را هم از محل مربوطه تامین می‌کند. هدف ما در حال حاضر این است که بیماران در اورژانس‌ها معطل نشوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 870 نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری بوده و آمار تا 900 نفر متغیر است، با وجود ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های اصلی شهر از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و سینا، حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم تکمیل شود.

رجایی با اشاره به برخی محدودیت‌ها گفت: تعدا بستری‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزایش 10 الی 15 درصدی را نشان می‌دهد و روند و تعداد مراجعان طی دو هفته گذشته،هر روز رو به افزایش بوده است.

وی ادامه داد:  مشکل اصلی ما کمبود تخت و یا کمبود امکانات نیست، بلکه کمبود نیروی انسانی است،چرا که برخی از کادرهای درمان هم بر اثر ابتلا به کووید19 مجبور به خروج از چرخه‎ی درمان هستند. البته این به معنای نبود محدودیت در تعداد تخت‌ها نیست.

وی بیان کرد: در آی‌سی‌یوها هم از نظر تعداد تخت و امکانات فعلا کمبودی نداریم، اما این وضعیت نیز دلیلی بر خوب بودن وضعیت نیست. نمی‌توانیم کل بیمارستان‌ها و آی سی یوها را به کویید 19 اختصاص دهیم، چرا که سایر بیماران هم مانند بیماران نیازمند جراحی و بیماران دچار سکته مغزی برخلاف روزهای ابتدایی شیوع کرونا که مراجعات عادی کاهش یافته بود، مراجعه می‌کنند و بر همین اساس الان وضعیت وخیم‌تر است،چرا که باید به هر دو گروه خدمات ارائه دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه، گفت: الان دچار کمبود پزشک و پرستار هستیم، بیمارستان‌ها را طوری طرحی کرده‌ایم که بخش عادی و بخش کرونا از هم جدا باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کروناویروس کووید 19 كرونا آذربایجان شرقی بیمارستان ها ی بیمارستان بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه سهند طی نامه‌ای به مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه سهند طی نامه‌ای به مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند شدند.

شرح این نامه به شرح زیر است:

با عنایت به موقعیت جغرافیایی شهر جدید سهند، افزایش روز افزون سکنه، جمعیت بالای فعلی این شهر و نبود بیمارستان عمومی و تخصصی متناسب با ساختار شهری و جمعیتی، برآن شدیم تا بر اساس رسالت انقلابی اسلامی‌مان نیاز بر حق مردم شریف شهر جدید سهند را مطالبه کنیم.

طبق بند ۱۲ اصل سوم و اصل بیست و نهم قانون اساسی می‌توان نبود بیمارستان و عدم دسترسی به امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان را حقوق تضییع شده مردم شهر سهند دانست؛ وعده‌های پوچ مسئولین امر، عدم شفافیت و دغدغه‌مندی متولیان امر در خصوص تاسیس بیمارستان محدود به دولت خاص و با مسئول خاصی نیست.

در دولت دوازدهم که چیزی غیر از وعده سرخرمن و کلنگ زنی نمایشی عابدی مردم شریف سهند نشده و پیگیری‌های شفاهی و حضوری انجام شده در دولت سیزدهم نیز تابحال کنشی در پی نداشته که سبب شد خواسته مردم سهند را از موضع رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند مطالبه کنیم.

همچنین هیچ اطلاعات شفاف و عیانی در مورد تعداد تخت، تاریخ افتتاح، زمینه‌های ارائه خدمات، نتیجه تامین پزشکان مورد نیاز و اینکه تاسیس بیمارستان درگیر کدام پیچ مسئولین قرار گرفته وجود ندارد! حتی مشخص نیست این بیمارستان بر اساس آمایش سرزمینی و آمار جمعیتی مصوب آن زمان ساخته خواهد شد با جمعیت فعلی شهر؟

علاوه بر آن وعده‌های مسئولین امر در ظاهر هم هیچ قرابتی با یکدیگر ندارد. شخصی بیمارستان را ۳۰۰ تخت خوابه عنوان می‌کند! دیگری ظرفیت آن را ۲۰۰ تخت خواب می‌داند؟ دگر شخصی ۲۲۰ تخت خوابه! و طبق آخرین مصاحبه مدیر عامل شرکت عمران سهند ظرفیت بیمارستان ۶۴ تخت خواهد بود با قابلیت ارتقا به ۲۰۰ تخت خواب!

حال خارج از این آشوب شهر مسئولین در خصوص تاسیس بیمارستان یک سوال داریم که چه کسی در این وانفسای جاخالی دادن‌های مسئولین، جور ترک فعل و ناکارآمدی حضرات طی سالیان اخیر را خواهد کشید و تسلی بخش درد مردم شهر جدید سهند و بالی تامین رفاه‌شان شده و در راستای عدالت قدم خواهد برداشت؟

استاندار انقلابی و مردمی استان آذربایجان شرقی جناب آقای دکتر رحمتی خواهشمندیم بر اساس انتظارات به حق مردم از دولت مردمی سیزدهم نسبت به شفاف سازی موارد مطروحه و پیگیری‌های لازمه جهت تاسیس هر چه سریع‌تر بیمارستان دستورات لازمه را مبذول فرمایید.

دیگر خبرها

  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی