Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا علیرغم مخالفت جامعه جهانی به صورت یک طرفه و با قلدری تمام مدعی بازگرداندن تحریم‌های منقضی شده شورای امنیت علیه ایران شده و به زعم خودش مکانیزم ماشه را فعال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته با انتشار یک بیانیه از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران گفته است؛ ترامپ در این روزها سخت مشغول تبلیغات انتخاباتی و جنگ روانی است تا به هر صورت ممکن بتواند یک دوره دیگر در کاخ سفید باقی بماند.

موسوی ادامه داد: از نظر ما فرقی بین رئیس جمهور دموکرات و جمهوریخواه وجود ندارد زیرا هر دو به یک میزان علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند اما عطش ترامپ برای حفظ قدرت باعث شده دیوانه‌وار به همه قوانین بین‌المللی پشت پا بزند و امنیت نظام بین‌المللی از جمله خلیج فارس را به خطر بیندازد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: شکی نیست اقدامات ترامپ نمایشی برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی است؛ البته تمام نیروهای ترامپ برای گرفتن عکس یادگاری تبلیغاتی با مقامات ایرانی تلاش کردند اما تیرشان به سنگ خورد از همین رو اقدام به تهدید کردند.

موسوی لارگانی گفت: بحث تعطیلی برجام و فعال کردن مکانیزم ماشه و اعمال تحریم‌های غیرقانونی یک جانبه علیه ایران موضوعی است که صرفاً مقامات آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند اما جمهوری اسلامی ایران دارای حقوق مسلمی است که نمی‌تواند شاهد نقض آنها باشد.

وی یادآور شد: رهبرانقلاب به مجلس دهم تذکر دادند سنای آمریکا 226 مصوبه علیه ملت ایران مصوب کرده است و اکنون نیز مجلس یازدهم در حال طی کردن همان مسیر مقابل زیاده‌خواهی‌های ایالات متحده است از این رو باید اقدام جدی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ مجلس شورای اسلامی خلیج فارس شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران

به گزارش تابناک، لایحه جدیدی که به جو بایدن اختیار تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را می‌دهد، در آستانه تبدیل شدن به قانون است. با این حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تمایلی به اعمال فوری این تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایط حساس بازار انرژی جهانی نداشته باشد.

تحریم‌های جدید در واکنش به تنش‌ها

این تحریم‌ها که اواخر هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل اعمال شده است. طبق این مصوبه، دامنه تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران گسترش یافته و بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که در تجارت نفت ایران دخیل هستند نیز هدف قرار خواهند گرفت.

اما آیا بایدن ماشه تحریم‌ها را می‌چکاند؟

با وجود لحن قاطعانه قانون جدید، تحلیلگران بازار نفت معتقدند که بایدن تمایلی به اقدامی که منجر به افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود، ندارد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او با اعطای معافیت‌هایی، اجرای کامل تحریم‌ها را به تعویق خواهد انداخت.

این رویکرد مشابه سیاستی است که دولت بایدن در قبال روسیه و تهاجم این کشور به اوکراین در پیش گرفته است. کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه، سعی در محدود کردن درآمدهای این کشور دارد، اما در عین حال برای جلوگیری از اختلال در عرضه جهانی نفت و تشدید تورم، اجازه داده است صادرات نفت روسیه ادامه یابد. این ملاحظات، به‌ویژه در سال انتخابات ریاست‌جمهوری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، آمریکا حتی با وجود تمدید تحریم‌ها، به ونزوئلا نیز اجازه داده است به صادرات نفت خود ادامه دهد. این اقدامات نشان می‌دهد که بسیاری از بازیگران بازار نفت، تحریم‌های جدید علیه ایران را چندان جدی نمی‌گیرند، چرا که انتظار دارند مشابه تحریم‌های روسیه، معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران نیز در نظر گرفته شود.

تأثیر نامشخص بر بازار

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد جزئیات اجرای این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی قانون جدید است، اما انتظار نمی‌رود تا پیش از پاییز، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار نفت داشته باشد.

با این حال، بازار نفت در حال حاضر به شدت به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل به بالاترین سطح 6 ماه گذشته یعنی بیش از 92 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت در شرایط تقاضای جهانی بالا و تداوم طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش رخ داده است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند