Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های کشور، توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه تهران، با توجه به شیوع ویروس کووید-19 و اثرات منفی روانی، جسمانی و اجتماعی ناشی از آن، طرح پایش سلامت دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه‌های کشور در همه مقاطع تحصیلی از 15 شهریور تا 15 آبان 1399 توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، در رابطه با اجرای این طرح گفت: دانشگاه تهران، هم راستا با سیاست‌های یکپارچه‌ای که تمامی دانشگاه‌های تراز اول جهان طی می‌کنند، برنامه پایش سلامت روان را آغاز کرده است. در این برنامه، دانشجویان با انجام آزمون‌های سلامت روان که برای آنها در نظر گرفته شده، به یک سطحی از شناخت نسبت به سلامت خود دست یافته و برای ارتقای شاخص‌های آن می‌توانند از خدمات یکپارچه مرکز مشاوره دانشگاه بهره بگیرند.

وی افزود: خدمات مرکز مشاوره به دانشجویان کمک می‌کند تا عملکرد دانشگاهی خود را افزایش داده و از فرصت‌های آموزشی خود بهترین بهره‌گیری را به‌عمل آورند.

طرح پایش سلامت روانشناختی دانشجویان تربیت مدرس تا 15 آبان اجرا می‌شود

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تصریح کرد: این طرح با شعار من حامی سلامت روان خودم، خانواده‌ام، دوستانم و جامعه‌ام هستم، اجرا می‌شود و امیدواریم دانشجویان با پیوستن به این پویش، زمینه را برای اصلی‌ترین رسالت دانشگاه‌های جهان یعنی ارتقا مهارت‌های دانشگاهی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان فراهم آورند.

دانشجویان برای شرکت در این طرح می‌توانند به سامانه جامع آموزش ems.ut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه تهران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران مرکز مشاوره دانشگاه تهران پایش سلامت سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران