Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش قراردادهای ۲۲ گانه ازدیاد برداشت بین نفت و دانشگاهقرارداد منعقد شده در سال ۹۳ و ۱۳ قراردادی که فردا امضا می‌شود) به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در سال 1393 انعقاد 9 قرارداد بالادستی، 13 انستیتوی پایین دستی و 5 طرح کلان اکتشاف با دانشگاه‌های کشور صورت گرفت که معیار انتخاب میادین نفتی برای واگذاری مطالعات آنها به دانشگاه‌ها، بزرگی و اهمیت این میادین و وجود پتانسیل در آنها جهت بکارگیری روش‌های نوین ازدیاد برداشت و افزایش ضریب بازیافت آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است فردا 13 قرارداد جدید ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های کشور با حضور وزرای نفت و علوم به امضا برسد. در واقع دانشگاه‌های کشور همانطور که در قراردادهای قبلی با تکیه بر توان بدنه علمی و پژوهشی خود پای به عرصه ارتقای دانش نفت و ارائه الگوهای بومی برای مهمترین مسائل روز صنعت نفت کشور گذاشته بودند، فردا قرار است در 13 قرارداد جدید ازدیاد برداشت که یکی از مهمترین مسائل بخش بالادستی نفت است، تحقیق و پژوهش دانش بنیان را کلید بزنند.

مبلغ کل قراردادهای مربوط به 9 میدان که در سال 1393 منقد شده بود، 293 میلیارد تومان به علاوه 13.5 میلیون یورو بوده و مبلغ قراردادهای 13 میدان که فردا امضا می شود 716 میلیارد تومان به علاوه 35 میلیون یورو است که مجموع مبلغ قراردادهای ازدیاد برداشت بین نفت و دانشگاه به 1009 میلیارد تومان به علاوه 49 میلیون یورو می رسد.

قیمت روز هر یورو حدود 31 هزار تومان است که با احتساب این رقم، 49 میلیون یورو معادل 1519 میلیارد تومان است؛ در واقع ارزش قراردادهای 22 گانه (9 قرارداد منعقد شده در سال 93 و 13 قراردادی که فردا امضا می‌شود) به حدود 2500 میلیارد تومان می‌رسد.

بر اساس پیگیری های تسنیم از مجموعه وزارت نفت، انتخاب میادین جدید (13 میدان) بر اساس مطالعه دقیق و مشارکت مستقیم شرکت‌های صاحب میدان صورت گرفته و 13 میدان بزرگ خشکی و دریایی در این دوره از قراردادهای انتخاب شده‌اند. همچنین با طراحی مکانیزم ارزیابی دقیق، انتخاب دانشگاه‌های برتر کشور برای انجام این قراردادها صورت گرفته و هم‌اکنون امضای 13 قرارداد جدید در دست اقدام است.

جهت‌دهی مناسب به تحقیقات حوزه بالادست میادین، توسعه زیست‌بوم فناورانه دانشگاه‌های طرف قرارداد در جهت حل چالش‌های میادین نفتی، حضور دائمی دانشگاه‌ها در طول حیات تولیدی میدان به عنوان بازوی فناوری شرکت ملی نفت، بروز رسانی مدل‌های شبیه‌سازی مخازن مورد مطالعه و ارائه سناریوهای دقیق ازدیاد برداشت که قابلیت افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی را افزایش می دهد از مزایای همکاری نفت و دانشگاه در این عرصه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ملی نفت شرکت ملی نفت میلیارد تومان ازدیاد برداشت نفت و دانشگاه میادین نفتی میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟

تلگرام که با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.

تلگرام کیف پول رمزارز داخلی خود را ازطریق ربات Wallet ارائه می‌کند؛ اما طبق اعلام یکی از کانال‌های خبری ایرانی، خدمات مذکور برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست و خطر از دست رفتن سرمایه و بلوکه‌شدن دارایی وجود دارد.

ظاهراً همه‌ی ایرانی‌ها از دسترسی به خدمات ربات Wallet تلگرام محروم شده‌اند؛ این در حالی است که والت کیف پول ارز دیجیتال تلگرام ابتدا برای همه‌ی کاربران دردسترس بود.

به‌گفته‌ی کانال خبر فوری ارز دیجیتال، پس از تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه ایران اعمال کرده است و همچنین به‌دلیل مشکلات فیشینگ در والت داخلی تلگرام، قانون احراز هویت برای کاربران جدید فعال شد. این کانال تلگرامی اضافه کرد ایرانی‌هایی که در والت تلگرام خود دارایی رمزارزی دارند و نمی‌توانند آن را برداشت کنند باید به ربات پشتیبانی رسمی والت تلگرام به آدرس Wallet_Supportbot مراجعه و درخواست برداشت موجودی‌شان را ثبت کنند.

ظاهراً برداشت دارایی از والت تلگرام برای ایرانی‌ها، فقط یک‌بار امکان‌پذیر است و اگر بار دیگر ارز دیجیتال یا NFT به این کیف پول واریز کنید، امکان برداشت نخواهید داشت.

منبع: زومیت

tags # تلگرام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • جزئیات مذاکره پرسپولیس برای تمدید قرارداد اوسمار ویرا