Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت انگلیس در تهران با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپا در انتقاد از ادعای آمریکا درباره آغاز روند بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران، بر پایبندی این سه کشور به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،  سفارت انگلیس در تهران در پی ادعای دولت آمریکا مبنی بر آغاز کردن روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران که با واکنش تروئیکای اروپا(انگلیس،  آلمان و فرانسه)  همراه بود، در صفحه توییترش نوشت: سه کشور اروپایی کماکان مصمم به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای  امنیت هستند که در سال ۲۰۱۵ برجام(توافق هسته ای) را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تروئیکای اروپا در پی ادعای آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای آغاز روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، تاکید کردند که این اقدام آمریکا قانونی نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، وزرای اموز خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده‌اند، تاکید کردند: آمریکا سی روز پیش به دنبال فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها(اسنپ بک) بود که به مشارکت کنندگان توافق هسته ای اجازه می دهد اعمال دوباره تحریم های چندجانبه علیه ایران را که در سال ۲۰۱۵ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت لغو شده بودند،  مطالبه کنند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: فرانسه، آلمان و انگلیس به خاطر دارند که آمریکا در ۸ ماه مه سال ۲۰۱۸ با خروج از این توافق، به مشارکت در آن پایان داد پس بنا بر این اظهاریه دریافت شده از سوی آمریکا که به اعضای شورای امنیت داده شده و گفته شده بر اساس پاراگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، از تاثیر قانونی برخوردار نیست. از این رو، هر تصمیم یا اقدامی که براساس این روند یا نتیجه آن در پیش گرفته شود نیز وجاهت قانونی نخواهد داشت. 
این سه کشور علاوه بر این بیان کردند: هدف ما حفظ اختیار و تمامیت شورای امنیت سازمان ملل است. تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) کاملا به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که سند قانونی توافق هسته ای است، پایبند می باشند. ما برای حفظ توافق هسته ای به طور خستگی ناپذیری فعالیت کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفارت انگلیس در تهران تروئیکای اروپا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای بازگردانی تحریم تروئیکای اروپا توافق هسته ای شورای امنیت علیه ایران سازمان ملل سه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران