Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:28:15 GMT

توافق جدید برای واگذاری بخشی از حریم قلعه فلک الافلاک

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۷۳۰

توافق جدید برای واگذاری بخشی از حریم قلعه فلک الافلاک

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌اله توکلی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در خصوص آخرین وضعیت واگذاری پادگان حضرت ابوالفضل(ع) استان، اظهار کرد: این موضوع طی سال‌های مختلف مطرح شده و توافق‌هایی نیز صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال مبالغی از سوی میراث فرهنگی و استانداری به سپاه استان واگذار شد، ضمن اینکه بخشی از این مبالغ نقدی نبوده و به صورت اوراق پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه کل مبلغ واگذاری یکجا به سپاه داده نشد، افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌‌نامه و پیش‌بینی زمان جهت تخلیه، بایستی مسؤولان به تعهدات خود عمل کرده و اعتبارات را به موقع واریز می‌کردند.

توکلی بیان داشت: این در حالی است که قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و نتوانستیم مصالح لازم را در زمان مناسب خریداری کنیم.

وی از توافق‌های جدیدی در زمینه واگذاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خبر و ادامه داد: بخشی از اعتبارات در حال واریز به حساب سپاه است و عمده تلاش‌ها در حال انجام بوده که در فرصت زمانی توافق شده با استانداری، بخش‌هایی از پادگان در مرحله نخست منتقل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان سپاه نشست خبری واگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ۴۸سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو باخبرنگار استانی ایسکانیوز در مورد تاسیس سپاه پاسداران و فعالیت های این نهاد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

وی گفت: در سال ۱۳۵۸ و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم آمدند و نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مبارک را اعلام کردند.

حکمتیان خاطر نشان کرد: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است. برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد. پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد. در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سرحدتوان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد. پاسدار فریاد هیهات من الذّله آن حضرت را روبه روی خویش قرار می‌دهد و عملاً از هرگونه ذلّت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد. امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست آورده‌های انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ایشان افزود:

وظایف این نهاد انقلابی در اوّلین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت سال 1358 این گونه اعلام گردید:

کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب؛

مبارزه مسلحانه علیه جریان های مسلحانه ضد انقلاب؛

دفاع در برابر حملات و اشغال گری های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور؛

همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛

کمک در اجرای دستورات انقلاب اسلامی و دادگستری دولت جمهوری اسلامی؛

حمایت از نهضت های رهایی بخش و حق طلبانه مستضعفین جهانی تحت نظارت مقام معظم رهبری؛

و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی.

خبرنگار:آرزو پرندوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1227964 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان