Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این آیین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز مطالعه و احصای توانمندی، آموزش و اتصال به بازار با همکاری اداره کل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان به اجرا در می‌آید.

مهران اوچی اردبیلی، شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و هدایت افراد به سمت ثبت طرح در سامانه را از جمله ویژگی‌های اجرایی این طرح ملی عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح ۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در ۹ استان کشور در سال گذشته و تسری آن به سایر استان‌ها در سال جاری گفت: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، ثبت نام از طریق سامانه تا ۶ مهرماه ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ نفر در سطح استان اردبیل در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هدف اصلی این طرح را ایجاد اشتغال مولد و پایدار با نگاهی به بازار از طریق شبکه‌سازی ذکر کرد و ادامه داد: در تمامی مراحل اجرا، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسطه‌ای عمل کرده و مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار را انجام خواهد داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به تغییر نگرش دولت به مشاغل خانگی بعد از سال ۸۹ و نقش آن در اقتصاد خانوار گفت: حدود ۳۵۲ رشته مشاغل خانگی در کشور شناسایی شده و مجوز فعالیت دارد ولی تولیدات این مشاغل در زمینه بازاریابی و فروش، توزیع و آموزش و توانمندسازی دچار چالش است.

قاسم رحیمی، همکاری جهاد دانشگاهی در این سه بخش را موجب رفع دغدغه شاغلان و متولیان امر مشاغل خانگی دانست و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در امر تواممندسازی و اقتصاد بازار و آموزش می تواند نقش محوری ایفاد کند.

وی اظهار کرد: تفاوت این طرح ملی با دیگر طرح‌های اجرا شده در محوریت قرار دادن توانمندسازی از طریق آموزش و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت تسهیلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان این‌که این طرح از سال ۸۹ در ایران راه‌اندازی شده است، افزود: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار امسال دارد و حمایت بیش از پیش از مشاغل خانگی در فضای شیوع کرونا ضروری است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است.

سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند در بخش‎های مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار دنبال کند.

برچسب‌ها وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی جهاد دانشگاهی توسعه مشاغل خانگی مشاغل خانگی استان اردبیل طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند