Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری پس از افت 47 هزار و 251 واحدی در ایستگاه یک میلیون و 652 هزار و 242 واحد قرار گرفت؛ ارزش معاملات تالار شیشه‌ای هم با توجه به فشار فروش و عقب نشینی خریدارن به حدود 12 هزار و 134 میلیارد تومان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه در دومین روز هفته با توجه به فضای منفی سیاسی و فشار عرضه‌ها با روند نزولی آغاز به کار کرد و در ادامه شاهد شدت گرفتن فشار فروش بود؛ به طوری که حدود 80درصد نمادها با صف فروش مواجه شدند و این عامل باعث عقب نشینی خریداران شد و در پایان بازار سهام روز جاری را قرمز پوش به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس تهران در پایان با ریزش 47 هزار و 251 واحد (منفی ۲.۷ درصد) به یک میلیون و 652 هزار و 242 واحد رسید. شاخص هم وزن هم با منفی 5168 واحد عدد 422 هزار و 80 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس تهران 6 میلیارد و 73 میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و 169 هزار معامله، دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از 9067 میلیارد تومان رسید.    ارزش معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از 12 هزار و 822 میلیارد تومان رسید و مالکیت 7 میلیارد و 570 میلیون سهم و اوراق مالی جابه‌جا شد.   ارزش معاملات خرد سهام در روز جاری به حدود 10 هزار و  134 میلیارد تومان رسید و 705 میلیارد تومان هم پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.   فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، سرمایه‌ نفت و گاز پتروشیمی تامین، بانک ملت، معدنی و صنعتی گلگهر و سرمایه‌ گذاری غدیر بیشترین نقش منفی بر افت شاخص کل بورس داشتند.   بالاترین ارزش معاملات روز جاری به گروه‌های فرآورده نفتی، شیمیایی و بانک اختصاص یافت.   بیشترین حجم معاملات هم به بانک صادرات با 1.35 میلیارد سهم، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 445.7 میلیون سهم، پالایشگاه اصفهان با 444.7 میلیون سهم، ایران خودرو با 290.8 میلیون سهم و بانک تجارت با 246.2 میلیون سهم تعلق گرفت.  

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز قرمز رنگ بود و با کاهش 303 واحدی به 17 هزار و 816 واحد رسید.

معامله‌گران در جریان معاملات امروز فرابورس بیش از یک میلیارد و 497 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 708 هزار معامله و به ارزش 3655 میلیارد تومان دادوستد کردند.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پلیمر آریاساسول با بیشترین تاثیر منفی در افت شاخص فرابورس نقش داشتند و در مقابل بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌ گذاری صبا تامین با تاثیر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان رسید ارزش معاملات میلیون سهم روز جاری شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • جو مثبت در بازار سرمایه/ اکثر نمادها صف خرید شدند
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • بورس کاهشی شد
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل