Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:46:06 GMT

طرح مسئله خروج فولاد از بورس کالا جای تعجب دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۱۷۱

طرح مسئله خروج فولاد از بورس کالا جای تعجب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفتگو با رادیو پیام گفت: در شرایطی که ما طی دو سال گذشته با همکاری نهادهای مختلف از جمله بورس و بررسی آمارهای خرید محصولات فولادی از بورس کالا و میزان تولیدات آنها به نتایج و دستاوردهای خوبی رسیده ایم، طرح خروج فولاد از بورس کالا برای ما جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر لزوم عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا و انتقال کل تقاضا به این بازار گفت: طی دو سال گذشته بررسی‌های زیادی در خصوص آمار میزان خرید محصولات فولادی از بورس صورت گرفته و میزان تولید واحدهای فولادی نیز از سامانه بهین یاب دریافت کردیم. براساس این آمار ۶۳ واحد صنعتی ۷۰ درصد محصولات فولاد مبارکه را خریداری کرده اند. حالا که ما به کمک این آمار به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و خیلی چیزها را متوجه شده ایم، اینکه می‌گویند فولاد از بورس خارج شود برای ما محل تعجب است.

وی تاکید کرد: ماهیت بورس این است که کالایی که در آن عرضه می‌شود، مشمول قیمت گذاری نمی‌شود و براساس مکانیسم قیمت‌های جهانی فروخته می‌شود. به همین دلیل باید کل عرضه محصول در برابر تقاضا قرار گیرد تا بازار به تعادل برسد؛ از این رو نمی‌توان تنها با عرضه بخشی از محصولات در بورس در مقابل تقاضای زیاد خریداران، یک محصول را کشف قیمت کنیم. ضمن اینکه در این شرایط برخی فولادسازان بخش اندکی از محصولات خود را به قیمت جهانی در بورس می‌فروشند و مابقی محصولات خود را در بازار خارج از بورس عرضه می‌کنند که ما در حال اصلاح این موضوع هستیم و مطمئن باشید که این شرایط ساماندهی می‌شود.

به گفته صادقی نیارکی، حتماً باید تمام محصولات فولادی و نه بخشی از آن، از طریق بورس عرضه شده و کل تقاضا نیز به بورس انتقال یابد. ضمن اینکه ما در حال بازبینی سهمیه بندی‌های سامانه بهین یاب براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده خریداران هستیم.

وی تاکید کرد: تأمین مواد اولیه فولاد باید حتماً ذیل سامانه بهین یاب و بر اساس سهمیه‌هایی که مستند بر صورت‌های مالی حسابرسی شده است؛ انجام شود و همچنان که کل تقاضا باید از طریق بورس باشد، همه تولیدکنندگان فولاد نیز مکلف هستند تمام عرضه خود را از طریق بورس انجام دهند.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کسانی که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در بورس عرضه را انجام ندهند، ورق گرم برای تبدیل به ورق سرد به آنها تحویل نخواهد شد و واحدهایی که ورق گرم خود را به بورس عرضه نکنند، به آنها نیز اسلب تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات مربوط به روند عرضه به شکل مچینگ از خود شرکت فولاد مبارکه دریافت شده و همکاری خوبی هم از طرف این شرکت در روند عرضه و تقاضا وجود داشته است.

کد خبر 5028359

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت بورس کالا فولاد سامانه بهین یاب بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی نهاده های دامی ایالات متحده امریکا وام ودیعه مسکن محصولات فولادی محصولات فولاد بورس عرضه بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود

احمد محمدی‌زاده در نشست با مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه این منطقه مهم صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی که تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد دریا محور نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه عمده صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی صورت می‌گیرد گفت: ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی ایران در استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و این درحالی است که بیش از ۷۲ درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه مهم تولید و به خطوط سراسری منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر منطقه پارس جنوبی را از نقاط مهم، استراتژیک و حساس کشور دانست و تأکید کرد: توجه به حوزه امنیت و پایش نظارتی و ایمنی این منطقه صنعتی باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد

محمدی‌زاده یکی از مصوبات مهم دولت را تحقق ۵۰ درصد نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی دانست و گفت: اشتغال نیرو‌های بومی در تأسیسات این منطقه هم به نفع منافع ملی است و هم اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سبب پایداری جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه مکلف به اجرایی شدن مصوبات دولت هستیم اضافه کرد: برای تحقق مصوبات دولت در بکارگیری نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی که اکنون عقب‌ماندگی دارد، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته اضافه کرد: باید تلاش شود عقب‌ماندگی تحقق جذب ۵۰ درصدی اشتغال و استخدام نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی جبران شود.

محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به تصویب سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی از سوی وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر تأکید کرد: این اعتبار باید بر اساس مصوبه هیئت دولت در مدت سه سال در طرح‌های مختلف هزینه شود.

وی با اشاره به خرید کالا‌های مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی از تولیدات داخلی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در عرصه تولیدات محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی مانند خرما، تولیدات کالا‌های صنعتی و دیگر محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید کالا‌های مورد نیاز منطقه پارس جنوبی از داخل استان بوشهر خریداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آقای گل سابق لیگ برتر میهمان تمرین امروز فولادی‌ها + عکس
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه