Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد حاج رسولی‌ها با اشاره به بازدارنده نبودن جریمه در نظر گرفته شده برای حفر چاه غیر مجاز گفت: جریمه حفر یک چاه غیرمجاز حدود یک میلیون تومان است که این رقم مانع از بروز این تخلف نمی‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح تعادل بخشی سفره‌های آب زیر زمینی در سال ۹۴ ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۶۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است که این رقم تا پیش از اجرای طرح سالانه ۳ تا ۴ هزار حلقه چاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مسدود سازی چاه‌های غیرمجاز افزود: به ازای هر ۳ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده ۲ حلقه چاه غیرمجاز جدید حفر می‌شود که این روند سبب شده تا از ۳۴۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در کشور از سال ۹۴ تا کنون فقط ۲۰ هزار حلقه مسدود شود که دلیل این رویه بازدارنده نبودن جرایم درنظر گرفته شده برای متخلفان است.

به گفته این مقام مسؤول در صورت پرشدن چاه‌های غیرمجاز براساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید مانع از برداشت ۳ میلیارد مترمکعب آب می‌شدیم این درحالی است که به دلیل حفر مجدد چاه غیرمجاز جدید تاکنون توانستیم مانع از برداشت یک میلیارد مترمکعب آب از این چاه‌ها شویم.

کد خبر 5028096

منبع: مهر

کلیدواژه: چاههای غیرمجاز چاه غیرمجاز چاه آب بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی نهاده های دامی ایالات متحده امریکا وام ودیعه مسکن حلقه چاه غیرمجاز هزار حلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است

تین نیوز

مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) با بیان اینکه هیچ گونه سفارش واگن جدیدی برای سال جاری در این گروه صنعتی به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: اکنون در صنعت حمل و نقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمدرضا آشناور، مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز)، با اشاره به ظرفیت تولید ۴۰۰ دستگاه واگن ریلی و مسافری از سوی این شرکت در طول سال، اظهار کرد: اکنون بخش عظیمی از این ظرفیت خالی است و سفارش جدیدی نیز به ثبت نرسیده است.

آشناور عنوان کرد: در حال حاضر تولید ۲۷ دستگاه واگن باری را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۲۰ دستگاه آن لبه بلند است که آماده تحویل اند و ۷ دستگاه دیگر نیز فله بر هستند که به زودی تکمیل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پلور سبز تاکید کرد: در این مجموعه صنعتی، ظرفیت تولید همزمان واگن مسافری و باری وجود دارد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۵۰ نفر شاغل در این گروه صنعتی هستند که از این تعداد،  ۲۱۵ نفر در کارخانه زرند کرمان به فعالیت اشتغال دارند.

آشناور با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۲۰۰ دستگاه واگن باری از سوی این شرکت تولید شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تلاش های صورت پذیرفته، در سال گذشته حدود ۳ ماه نیروهای ما بیکار بودند.

مدیرعامل شرکت پلور سبز با اشاره به مشکل نقدینگی که برخی از مالکان واگن با آن مواجه هستند، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، توجیه سرمایه گذاری برای خرید واگن پائین آمده است.

وی با اشاره به گفته های دکتر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و دکتر صالحی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت توسعه ناوگان ریلی مسافری، عنوان کرد: ما تشنه تولید ناوگان ریلی مسافری هستیم و مردم نیز علاقمند به سفر با قطار هستند، بنابراین باید کاری کرد تا ثبت سفارش واگن مسافری انجام شود.

آشناور خواستار ورود راه آهن جهت رونق بخشی به تولید واگن و ایجاد تسهیل در ثبت سفارش واگن شد و اظهار کرد: اکنون در صنعت حمل ونقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.

مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) تاکید کرد: طی سال های گذشته تلاش کردیم تا وارد بازار خارجی برای صادرات محصولات خود شویم؛ اما با توجه به اینکه استانداردهای اروپایی خیلی تغییر کرده است و برای دستیابی به این سطح از استاندارد باید سرمایه گذاری سنگینی انجام دهیم، به همین جهت از این موضوع صرفنظر کردیم.

وی با بیان اینکه برای بازاریابی محصولات داخلی، نیاز به روابط دیپلماتیک و تلاش سفرای ایران در خارج از کشور است، خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت تولید واگن سازان کشورهایی نظیر ترکیه تا سه سال پر است و امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد و این در حالی است که تولیدکنندگان ما، به دلیل نوسان نرخ ارز، نبود سفارش، موانع جابه جایی پول با کشورهای خارجی و … با ثبت سفارش مواجه هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • حلقه اتحاد مازندرانی ها در ساحل خزر
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • پیشرفتِ فوتبالی حلقه‌ای گم‌شده در نصف‌جهان
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی