Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:27:37 GMT

احیای نقش نیروهای زمینی ائتلاف سعودی در یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۲۵۴

احیای نقش نیروهای زمینی ائتلاف سعودی در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه گزارش دادند که «مطلق بن سالم بن مطلق الأزیمع» نایب رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی و فرمانده نیروهای مشترک (ائتلاف عربی) علیه یمن در دیدار اخیر با «صالح العامری» فرمانده نیروهای زمینی امارات در ریاض، با او درباره احیای همکاری نظامی دوجانبه در یمن به ویژه در بخش غربی منطقه دریای سرخ توافق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، الأزیمع و العامری نحوه همکاری در دو سطح لجستیکی و اطلاعاتی به منظور ممانعت از سیطره انصارالله بر استان مأرب یمن را بررسی کرده و فرمانده جدید ائتلاف سعودی علیه یمن گفته است که علاقه‌مند به احیای اعتماد بین فرماندهان نظامی میدانی سعودی و اماراتی در یمن است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، الأزیمع در همین راستا تمامی افسرانی که در ایجاد بی‌اعتمادی نقش داشته‌اند از جمله افسران سعودی که از دستورات «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» فرمانده سابق ائتلاف سعودی پیروی می‌کردند، برکنار خواهد کرد.

فهد ۳۱ آگوست(۱۰ شهریور) بنا به دستور شاه سعودی از منصب خود برکنار شد. برخی منابع گفتند که فهد در زمینه همکاری میدانی با فرماندهان نیروهای زمینی اماراتی کوتاهی کرده و به هماهنگی با نیروهای هوایی بسنده کرده است.

دو روز پس از دیدار الأزیمع و العامری، بالگردهای سعودی و اماراتی چندین پایگاه انصارالله در مأرب و الجوف را هدف قرار دادند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که طبق توافق فرماندهان ائتلاف سعودی مرحله آینده شاهد تغییرات میدانی مهم در یمن  خواهد بود.

در همین ارتباط اخیرا «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات نشستی را برگزار کرد که طی آن الأزیمع و العامری نیز حضور داشتند و هماهنگی عملیات‌های میدانی در یمن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی نیروی زمینی ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

به گزارش همشهری‌آنلاین، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (یکشنبه) با فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

کد خبر 846035 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • (تصاویر) دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران
  • موج حمله‌های هوایی و زمینی علیه غزه و کشف یک گور دسته جمعی