Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:09:07 GMT

مشکل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان لرستان برطرف شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۳۴۶

مشکل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان لرستان برطرف شود

گروه استانها- سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد گفت: در بحث تصفیه خانه استان و شبکه فاضلاب شهری مشکلات زیادی داریم که از وزیر نیرو درخواست داریم به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد احمد گودرزیان امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به 26 روستای لرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو انجام گرفت اظهارداشت: امیدواریم که بتوانیم با همفکری و مشارکت مشکلاتی را که در راستای آب رسانی به روستاها  وجود دارد برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:همان طور که مقام معظم رهبری به طرح پویش الف، ب، ایران اشاره فرمودند امیدوارم این طرح ادامه داشته باشدبه ویژه در روستاهای محرومی مانند استان لرستان تا شاهد خوشحالی و دلگرمی مردم باشیم و  امیدوارم با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در تسریع در این مورد اقدامات خوبی از سوی مدیران انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد عنوان کرد: در بحث تصفیه خانه استان و شبکه فاضلاب شهری مشکلات زیادی داریم و درخواستم از وزیر نیرو این است که به این مورد عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

26 طرح آبرسانی به روستاهای استان لرستان افتتاح شدروایت بازماندن یک گروه جهادی از رفع مشکل بی‌آب‌ترین استان ایران؛ چرا برخی از آبرسانی به سیستان‌وبلوچستان ابا دارند؟آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان شمالی 240 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

در پایان این مراسم وزیر نیرو پاسخ خود را ابلاغ کرد و گفت: با توجه به سیلاب سال گذشته در استان لرستان که به زیر ساخت‌های آب و فاضلاب در استان آسیب‌های جدی زیادی وارد شد اما با تلاش شبانه‌روزی و بی وقفه این مشکلات حل شد.

وی افزود: از همه کسانی که در این راستا فعال بوده و قدم برداشتند از جمله استاندار و فرمانداران این استان تشکر و قدر دانی می‌کنم. خرسندیم که آبرسانی به 26 روستا با جمعیت بیش 16 هزار نفر انجام شد و آبرسانی به 400 روستای دیگر نیز آماده افتتاح است که در خواست می‌کنم به نیابت از جانب ما این طرح ها را آغاز کنند.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است