Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو از اجرای طرح برق امید در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ پروژه پویش «الف_ب ایران» افتتاح‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ رضا اردکانیان در آیین  افتتاحی وبهره برداری هم‌زمان ۴۰۰روستا در ۲۰استان به میزبانی استان همدان در طرح پویش الف_ب ایران مطرح کرد:در وزارت نیرو برنامه عمران کشور را دنبال کردیم و در آب و برق و انرژی و طرح‌های تولیدی کشور موفق شدیم تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه‌ریزی‌شده با افزایش عرصه انرژی به بیش از ۴ درصد و افزایش بیش از ۴۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش اوج بار پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانی با اشاره به اهمیت آب و برق مطرح کرد:آب و برق زیربنای توسعه هر کشور می‌باشد و کشوری که ازلحاظ آب و برق در وضیعت مطلوبی قرار بگیرد از پروژه‌های عمرانی هم در وضیعت مطلوبی قرار گرفت.

وزیر نیرو اظهار کرد: میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران است که همچون میدان و آزمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرافراز از این میدان بیرون خواهیم آمد و دنیا از این آزمون ملت ایران خواهد گفت که سبکی از حکمرانی برای همه ملت‌های آزادی‌خواه خواهد بود

وی افزود:در غالب پویش الف_ب ایران موفق شدیم تاکنون ۱۰۸ پروژه بزرگ این پویش را افتتاح کرده و امیدواریم تا پایان سال تمام پروژه‌های پویش الف_با ایران به افتتاح برسد.

اردکانی با اشاره به هفته بیست و یکم‌ ‌پویش الف_ب ایران عنوان کرد:در هفته بیست و یکم از این پویش ۲و هشتادویک هزار از هم‌وطنان روستایی از در ۲۰استان کشور از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

وی افزود:در طرح الف_ب ایران ۷ مخزن در استان‌های مختلف ازجمله سد نعمت‌آباد اسدآباد به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه آتی این وزارت خانه، مطرح کرد:امیدواریم تا پایان سال موفق بشویم همه طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده برای پویش را به اتمام برسانیم.

اردکانی ادامه داد:علاوه بر پویش الف _ب ایران وزارت نیرو در طول عمر ۸ساله خود در دولت تدبیر امید موفق شد پروژه‌های بسیاری در صنعت برق به یادگار بگذارد.

وزیر نیرو گفت: با پایان فعالیت هشت‌ساله دولت تدبیر و امید حدود ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.

اردکانیان گفت: در بخش برق امسال موفق شدیم که ۹ نیروگاه حرارتی و ۲ نیروگاه مقیاس کوچک را با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ مگاوات افتتاح کنیم و این مسیر تا پایان سال ادامه دارد.

وزیر نیرو گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور نقش زیادی در تأمین انرژی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های مختلف در بخش عمرانی و تولیدی دارد.

وی افزود: در قالب پویش هر هفته الف-ب- ایران، افتتاح ۲۵۰ طرح بزرگ در حوزه آب، برق و فاضلاب را دنبال کرده و امروز به میزبانی مردم همدان صد و هشتمین طرح بزرگ این پویش بهره‌برداری شد که امید می‌رود همه طرح‌های باقی‌مانده مطابق برنامه به ثمر برسد.

وزیر نیرو افزود: در این آیین علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های استان همدان شامل سد مخزنی نعمت‌آباد، سه طرح مهم پست برق و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال خرم‌آباد به ملایر با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان، افتتاح هم‌زمان آب‌رسانی به ۴۰۰ روستای کشور صورت گرفت.

اردکانیان با اشاره به هفته بیست نیکم پویش الف _ب ایران مطرح کرد: با افتتاح این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۲۸۱ هزار نفر در این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند بااین‌وجود امیدواریم تا پایان سال جاری یک هزار و ۳۰۰ روستای دیگر مطابق برنامه در مدار بهره‌برداری از آب سالم و پایدار قرار گیرند.

وزیر نیرو گفت:در قالب طرح پویش هر هفته الف-ب-ایران امسال هفت سد بهره‌برداری شد که یکی از آن‌ها سد نعمت‌آباد اسدآباد از توابع استان همدان بود و تاکنون از مجموع ۱۹۰ سد تحت بهره‌برداری کشور ۴۶ سد در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری شده است.

وزیر نیرو بابیان اینکه ۴۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زه کشی امسال بهره‌برداری شد افزود: همچنین پنج طرح بزرگ آب‌رسانی شهری، آب‌رسانی به ۴۴۸ روستا، هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲ تصفیه‌خانه آب امسال بهره‌برداری شد.

وی افزود: امسال علاوه بر طرح ساخت و سازی، طرح‌های سازوکاری در برنامه پویش هر هفته الف-ب- ایران قرارگرفته است چراکه اصلاح و بهبود سازوکارها نقش سازنده‌ای در ارائه خدمت مؤثر به مردم دارد.

وزیر نیرو مطرح کرد: ازجمله طرح سازوکاری در صنعت برق، کم کردن ضرورت حضور مردم برای پیگیری مسائل و دنبال کردن درخواست‌ها است که در این راستا به‌زودی ۴۰ طرح هوشمند سازی بهره‌برداری می‌شود.

اردکانیان بابیان اینکه طرح «برق امید» باهدف مدیریت مصرف تا ماه آینده اجرا می‌شود اظهار داشت: ۳۰ درصد از حدود ۶۰۰ هزار مشترک خانگی همدان در گروه کم‌مصرف‌ها بوده و مطابق ضوابط این طرح، از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: هدف اصلی وزارت نیرو تشویق پرمصرف‌ها به کاهش مصرف است و این کاهش مصرف تضمینی بر تابستان آرام وتوام با آرامش در سال آینده، تأمین برق کافی برای مردم، استفاده از انرژی صرفه‌جویی شده در دیگر بخش‌های تولیدی کشور است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از دیگر طرح‌های سازوکاری وزارت نیرو یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی است که به‌زودی اولین گزارش ملی این یکپارچه‌سازی را عرضه کرده و در اواخر پاییز دومین گزارش که شامل طرح‌هایی است که با تجمیع منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی در شتاب دادن به طرح‌های آب و فاضلاب عاید شده ارائه می‌شود.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد: تدوین لایحه قانونی جامع آب، استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور، تهیه طرح‌های سازگاری با آب همه استان‌ها تا پایان امسال، استقرار مرکز ملی مطالعات آب‌های مرزی کشور و سایر طرح‌ها مطابق برنامه تا پایان دولت دوازدهم به ثمر بنشیند تا ریل‌گذاری مناسبی برای فعالیت دولت آینده در عرصه آب و انرژی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: با آغاز پویش هر هفته الف-ب-ایران در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری در صنعت برق از ناحیه بخش خصوصی صورت گرفت و در آب و فاضلاب نیز این مشارکت و همکاری رو به افزایش بوده است.

وزیر نیرو بابیان اینکه آب و برق زیربنای طرح‌های توسعه و عمران کشور هستند بیان کرد: باوجوداینکه ایران زیر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد این وضعیت میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران بوده تا همچون جنگ تحمیلی، سرافراز از آن بیرون بیاید.

اردکانیان اضافه کرد: دنیا از این آزمون، پایمردی و ایستادگی ایران خواهند گفت و نوشت و این وضعیت تجربه‌ای به‌عنوان سبک حکمرانی برای همه ملت‌های آزادیخواه جهان خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در سال جهش تولید برنامه توسعه و عمران را بی‌وقفه دنبال کرده و با توجه به نقش مهم و مؤثر آب و برق انرژی در طرح‌های تولیدی کشور با همکاری همه افراد در سازمان دولت و بخش‌های خصوصی، تابستان گرم را بدون خاموش و با افزایش چهاردرصدی عرضه انرژی، افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش افزایش اوج بار به‌عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای صنعت برق پشت سر گذاشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر نیرو همدان طرح برق امید پویش الف ب ایران پویش هر هفته الف ب بهره برداری شد تا پایان سال استان همدان الف ب ایران وزارت نیرو پویش الف ب وزیر نیرو صنعت برق آب و برق موفق شد نعمت آب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد

در راستای اجرای طرح سه شنبه‌های امید، مدرسه خیرساز دو کلاسه در بخش مرکزی روستای شاهین قلعه شهرستان مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری، فرماندار مشهد در مراسم افتتاح  مدرسه خیرساز دو کلاسه در بخش مرکزی روستای شاهین قلعه شهرستان مشهد که در راستای طرح سه شنبه‌های امید برگزار شد، گفت: امروز در روستای شاهین قلعه به همت خیرین مدرسه دو کلاسه‌ای ایجاد شده است تا دانش آموزان بتوانند در این روستا ادامه تحصیل دهند، امروز آموزش و پرورش بویژه در بخش تبادکان و معاونت نوسازی مدارس تمام توان خود را برای اجرای طرح سه شنبه‌های امید گذاشته‌اند.

وی افزود: به لطف خداوند و با تلاش همه در حوزه مدرسه‌سازی از آبان ماه هر سه شنبه توانستیم یک مدرسه را در شهرستان مشهد افتتاح کنیم تا در سال تحصیلی 1404 با کمبود مدرسه روبه رو نباشیم و امروز در اکثر روستاهای حاشیه شهر مشهد نیز مدرسه و هنرستان افتتاح شده است.

داوری گفت: وقتی یک خیر پای کار می آید برکتش به اندازه ای است که سایر خیرین نیز پای کار می‌آیند و سرعت کار در مدارس خیرساز بسیار بالاست به طوریکه ما سه شنبه هر هفته بدون وقفه شاهد افتتاح یک مدرسه در شهرستان مشهد هستیم، انسجام در هرکاری بسیار ارزشمند است  امیدوارم روزی به نقطه ای برسیم که در شهرستان مشهد دیگر متقاضی فضای آموزشی نباشد بلکه توانمان را در حوزه آموزش بگذاریم.

عبداللهی، رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز با بیان این مطلب که امروز این مدرسه به یاد زنده یاد حاج حسین یزدی و فرزندش احمد یزدی افتتاح می‌شود، گفت: مرحوم حاج حسین یزدی آرزو داشت که مدرسه افتتاح شود و شاهد این مراسم باشد و زمانیکه در بستر بیماری بود می‌گفت برای خانواده ام یک روضه رضوان ساختم و امروز این مدرسه دو کلاسه با 2 میلیارد اعتبار ساخته شده است تا دانش آموزانی که برای تحصیل به روستاهای اطراف می‌رفتند بتوانند در روستای خود به ادامه تحصیل بپردازند.

وی افزود: از 10آبان امروز هفدهمین مدرسه را در منطقه تبادکان شهرستان مشهد افتتاح کردیم و 339 کلاس از ابتدای سال 1402 تا امروز به سرانه آموزشی استان اضافه شده است.

عبداللهی تصریح کرد: استخر و دو سالن ورزشی و 11میدان چمن ورزشی نیز افتتاح شده که در هفته آینده 4زمین چمن مصنوعی اماده افتتاح است که این پروژه ها نیز 41میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی در واکنش به حوادث اردوگاه نور شمس