Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: متاسفانه تولیدات گوشتی خراسان شمالی به صورت خام از استان خارج می شود.

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از قطب های دامپروری در کشور است و گوشت تولیدی در این استان از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است، اظهارکرد: اما متاسفانه زنجیره تولیدات محصولات گوشتی در این استان تکمیل نیست تا گوشت به صورت بسته بندی و فرآوری شده از استان خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر دام به صورت زنده از استان خارج و به کشتارگاه های سایر استان ها صادر و در آنجا کشتار می شود.

یوسفی ادامه داد: میزان تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی حدود ۲۲ هزار تن است که حدود ۱۲ تن به صورت خام از استان خارج می شود.

وی تاکید کرد: باید صنایعی همچون بسته بندی در این استان راه اندازی شود تا دام در استان کشتار و گوشت قرمز بسته بندی شده از استان خارج شود نه دام زنده.

این مقام مسئول به اجرای طرح اصلاح نژاد دام در استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی ۳.۵ درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است که اجرای طرح اصلاح نژاد می تواند این حوزه را تبدیل به برند کند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح مرکز اصلاح نژاد شیروان را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و یکی از نتایج مثبت اجرای این طرح افزایش چند قلوزایی در دام است.

یوسفی توضیح داد: در شرایط معمولی میزان چند قلوزایی در دام تا ۷۰ درصد است که با اجرای این طرح این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولید گوشت دام زنده خراسان شمالي استان خارج خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد.

بر این اساس کلثوم کرامتی از مانه و سملقان، اعظم قنبرزاده از فاروج و حسن قائمی و مهدی ایزانلو از بجنورد به عنوان برنده روز پانزدهم معرفی شدند.

جهت شرکت در پویش استانی زندگی با آیه‌ها عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6063829

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • چهار تن فرآورده‌های خام دامی در قم معدوم شد