Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: امروز جامعه ما آگاه شده و در فضای مجازی حضوری گسترده دارد، این فضا می‌تواند به ما کمک کند روابط خود را با مردم تعمیق بخشیده و ناهنجاری‌ها را اصلاح و ارزش‌های فرهنگی را منتقل کرده و از ارزش‌های دینی صیانت کنیم و برای این کار هم باید برنامه محور عمل کرد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با موضوع فضای مجازی امروز یکشنبه ۳۰ شهریور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: همه ما می‌دانیم در هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد فرصت و تهدید در کنار هم وجود دارد؛ مهم این است که تهدیدها را خوب بشناسیم و قدر فرصت‌ها را بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر با رویکرد تبدیل تهدید به فرصت و تبدیل فرصت به ثروت به مسائل نگاه کنیم و اگر برخورد عالمانه داشته باشیم و با مطالعه نیازهای مردم پیش برویم در انجام امور موفق خواهیم بود لذا این امر باید محل توجه ما باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و فضای دیجیتال بر همه ظرفیت‌های جامعه غلبه دارد و سرعت تحولات هم به شدت رو به فزونی است، در چنین شرایطی ما باید به سرعت نیازهای جامعه را شناسایی کرده و درخصوص اقداماتی که باید انجام دهیم برنامه‌ریزی درست داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مدیریت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: لاجرم فضای مجازی وارد زندگی ما شده و محیط زندگی ما را در بر گرفته است بنابراین باید از فرصت این بستر به خوبی استفاده کرد.

جمالی‌پور بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و یکی از شعارهای انقلاب صادرات فرهنگ و ارزش‌های دینی به جهان بوده، در گذشته فکر می‌کردیم با اعزام مبلغ و فراهم کردن مراودات این امر انجام می‌شود ولی امروز شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که اگر علما، اساتید و فرهنگ دوستان بخواهند این ارزش‌ها را به جامعه معرفی کنند، به‌راحتی به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است؛ بنابراین از بستر فضای مجازی می‌توان برای صادرات ارزش‌های فرهنگی به‌خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند فرصت تعامل و همکاری را ارزان‌قیمت در اختیار ما قرار دهد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ضریب نفوذ ما در جامعه بالا برود باید راه ارتباط با مخاطب و نیازهای مخاطب را بدانیم و با یک منطق درست پیش برویم حتی با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان خواسته‌های نامعقول مخاطب را بر اساس ارزش‌ها اصلاح کرد.

این مسئول اظهار کرد: یکی از راه‌های درست استفاده از فضای مجازی تحقیق و مطالعه است؛ اگر پژوهش نداشته باشیم نمی‌توانیم ارتباط منطقی با مخاطب برقرار کنیم و آثار مثبت و منفی از این ارتباط را تحلیل کنیم.

استاندار قزوین در پایان گفت: امروز جامعه ما آگاه شده و در فضای مجازی حضوری گسترده دارد، این فضا می‌تواند به ما کمک کند روابط خود را با مردم تعمیق بخشیده و ناهنجاری‌ها را اصلاح و ارزش‌های فرهنگی را منتقل کرده و از ارزش‌های دینی صیانت کنیم و برای این کار هم باید برنامه محور عمل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شورای فرهنگ عمومی استان ها فضای مجازی فضای مجازی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آقای عتباتی در اولين جلسه مشترک شوراي قضايي استان ها با شوراي عالي قوه قضائيه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به رشد 6 درصدی صلح و سازش در سال 1402  نسبت به سال قبل از آن، بر تقویت و استفاده از ظرفیت های صلح و سازش تاکید و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این زمینه را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امر خدمت رسانی در دستگاه قضایی باید بی عیب و نقص  باشد و با مدیریت امور، مانع تحمیل هزینه اضافی به مردم و بیت المال شد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی جای کار زیاد است.

مقام ارشد قضایی استان به نظارت بر ارجاع ها توسط مسئولین ارجاع نیز تاکید و گفت: از معاونین قضایی و مسئولان ارجاع انتظار داریم با نظارت و برنامه ریزی، امر ارجاع را مدیریت کنند و با شناسایی همکاران پرتوان و کارشناسان حقوقی مسلط، ذیل معاونت ارجاع تعریف شوند تا پرونده ها قاعده مند تشکیل و به شعبه وارد شوند و حتماً مدیریت ها در این خصوص عمقی و تقویت شود.

استفاده از تاسیسات ارفاقی، نظارت بر محاکم حقوقی و رفع مشکلات مربوط به آنها و بازرسی سراسری از این محاکم برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق با ارائه راهکار، تشکیل جلسات مشورتی پرونده های مهم، تشکیل ماهانه شورای برنامه ریزی با محوریت سند تحول و برنامه عملیاتی و اجرایی 1403 استان، صرفه جویی در هزینه ها و بیت المال از دیگر تاکیدات عتباتی در این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی