Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محققان و پژوهشگران حوزه حج و زیارت در پژوهشکده حج موضوع ساخت ماکت مکه مکرمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی در این جلسه با اشاره به اهمیت آشنایی و شناخت مردم با اماکن مذهبی و دینی اظهار کرد: شهرهای مکه مکرمه، مدینه منوره، کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین، مشهد و سامرا از جمله شهرهای مذهبی هستند که اماکن مهم مذهبی در این شهرها واقع شده است؛ از این‌رو پیشنهاد ساخت ماکت این اماکن به منظور تعظیم شعار اسلامی و برای استفاده آموزشی و معرفتی زائران در ایران اسلامی ساخته شود تا مردم از آن‌ها استفاده بیشتری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی کشورها برای جذب توریست و گاهی آشنایی با تاریخ و آئین گذشته خود به دنبال ساخت ماکت‌های آئینی مردم جهان هستند، تصریح کرد: بیشتر مردم با سفر به شهرهای زیارتی از اماکن مقدس خاطرات شیرینی در ذهن دارند؛ از این‌رو ساخت ماکت هفت شهر عشق می‌توانند این خاطرات را در ذهن‌ها ماندگار کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی جامعه به ساخت ماکت‌های هفت شهر مذهبی پیشگام باشد تا این فرهنگ‌سازی در تمامی عرصه‌های زندگی مردم خودنمایی کند و از طریق آموزش‌های معرفتی بتوانند معارف دینی را به خوبی فرا بگیرند.

وی ادامه داد: ماکت مدینه منوره عبر التاریخ در حال حاضر در موزه پژوهشکده حج و زیارت نگهداری می‌شود که این اثر در انتقال مفاهیم به زائران بسیار تأثیرگذار بوده است.

سرپرست حجاج ایرانی، ساخت ماکت در انتقال مفاهیم آموزشی به زائران و کاروان را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز با استفاده از ابزار روز می‌توانیم جهت انتقال آموزش‌های معرفتی و دینی به زائران بهره بگیریم که یکی از این ابزار ساخت ماکت اماکن مذهبی است.

در ابتدای این نشست علی‌اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت با ارائه گزارشی از روند ساخت ماکت در این مجموعه اظهار کرد: ایده ساخت ماکت هفت شهر عشق که پیش از این در بعثه مطرح شده بود، از سوی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه شد که به همین منظور پژوهشکده حج اقدام به ساخت ماکت مدینه منوره کرد و نیز طرح ساخت ماکت مکرمه را در دستور کار قرار داد. زیرا ساخت ماکت برای انتقال مفاهیم آموزشی و معرفی توسط روحانیان کاروان‌های می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

کد خبر 5028365 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بعثه مقام معظم رهبری عبدالفتاح نواب سازمان حج و زیارت شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه ترافیک وضعیت راهها پلیس راهور پیش بینی وضعیت هوا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی آیت الله سید ابراهیم رئیسی پژوهشکده حج حج و زیارت ساخت ماکت هفت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در نشست «ازدواج آسان، عشق پایدار» که با حضور جمع کثیری از دانشجویان واحد رشت در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برکزار شد، گفت: نظامی که امروز در جهان حاکم بوده با مدیریت جریان صهیونیسم جهانی درصدد است جمعیت جهان را به سمت کاهش سوق دهند، از سوی دیگر دانشجویان با افزایش جمعیت خود و طرفدارانش می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت درراستای گسترش سرزمین‌های تحت سلطه خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی از سالیان دور با برنامه‌ریزی‌های زیادی که با مدیریت سازمان بهداشت جهانی انجام داد، در کشور شروع به تبلیغ با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کرد که این شعار در مدتی کم خیلی پررونق دنبال و تبدیل به یک جریان شد و رفته‌رفته به فرهنگ عمومی جامعه مبدل گشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: به دنبال این مسائل، نگاه فرهنگی جامعه به سویی پیش رفت که موجب افزایش سن ازدواج شد و آنهایی که ازدواج می‌کردند تا مدت‌ها صاحب فرزند نمی‌شدند یا علاقه‌ای به فرزندآوری نداشتند.

صفوی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت از فاکتور‌های مهم اقتدار ملی یک کشور است، تحدید نسل، یکی از آسیب‌های جدی برای این موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به این مسئله نگاه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری حرکت به سمت یک جمعیت پایدار قابل اطمینان است و امروز شاهد این موضوع در جامعه اسلامی هستیم؛ بنابراین باید روی موضوع افزایش جمعیت و طبعاً مسئله ازدواج جوانان به‌خصوص در سنین پایین‌تر تأکید بیشتری شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: این نهاد درراستای همین مسئله به‌عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین با در نظر گرفتن و برنامه‌ریزی برگزاری جلساتی با فراهم آوردن بستر‌های معرفتی و تحول در نگاه مردم به‌خصوص جوانان در موضوع ازدواج، باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم، امیدوارم منویات مقام معظم رهبری به طور جامع و کامل در جامعه اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟