Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نبی‌الله خدابخشی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: علاقه‌مندان از یکم تا پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت kpf.ir یا مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان در شهرستان‌ها از خدمات کانون استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌ سامانه مجازی کانون در دوره‌های بدون محدودیت زمانی، دوره‌های تخصصی برخط کشوری و دوره‌های تخصصی برخط استانی اظهار داشت: این سامانه، محل ارتباط کانون با کودکان و نوجوانانی است که علاقه‌مند به استفاده از خدمات فرهنگی و هنری کانون در فضای مجازی هستند و تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی،و  فعالیتهای عمومی در آن قابل ارائه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ادامه داد: میزان شهریه تعیین‌شده برای بهره‌مندی از فعالیت‌های عمومی برخط مراکز فرهنگی‌هنری شامل «کتاب‌خوانی(شعر/ داستان)»، «معرفی و بحث/ نقد کتاب»، «قصه‌گویی(آشنایی با قصه‌گویی و خوب‌گفتن و خوب‌شنیدن) »، «پخش و بحث(انیمیشن/ نقد فیلم)»، «نشریه‌نگاری(کاغذی/ الکترونیکی)»، «شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع)»، «آشنایی با قرآن و حدیث» و «تمرین نقد و گفت‌وگو» برای اعضای مجازی، مبلغ یکهزار تومان است و این مبلغ برای اعضایی که حداقل در یک کارگاه تخصصیِ برخطِ فصل پاییز ثبت‌نام کنند، شامل تخفیف ۱۰۰ در صدی می‌شود.

خدابخشی، هدف اصلی هشت فعالیت عمومی را پیوند با کتاب، نهادینه‌شدن مطالعه، ارتقای مهارت‌های کلامی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس، مشارکت در گروه و تمرین زندگی، عنوان و خاطرنشان کرد: در سامانه‌کانون مجازی هر مرکز فرهنگی‌هنری دارای یک صفحه اختصاصی است و در شرایطی که به هر دلیلی امکان پذیرش حضوری عضو وجود نداشته باشد، مربیان هر مرکز با انتخاب ۶ فعالیت از میان هشت فعالیت عمومی، به برنامه‌ریزی درخصوص محتوا و اجرای این فعالیت‌ها به‌صورت برخط می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری ۵۴ عنوان کارگاه تخصصی از سوی مربیان و مدرسان مدعو در فرآیند ۸ تا ۱۲ جلسه، گفت: ثبت‌نام این دوره‌ها به‌صورت برخط یعنی حضور هم‌زمان استاد و هنرجو در کارگاه‌های مجازی، فرصتی برای کودکان و نوجوانان است تا با شناخت علایق خود از حوزه‌های مختلف، تمرینی برای آینده داشته باشند و بتوانند دست به انتخاب‌های سرنوشت‌ساز بزنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌www.kpf.ir، پس از تکمیل فرم عضویت و انتخاب گزینه دوره‌های تخصصی برخط استانی در کارگاه‌های نقاشی کودک، نقاشی نوجوان، تابلوهای آبستره، نقاشی روی شیشه(ویترای)، خوش‌نویسی(تحریر و قلم)، سفال‌گری، عکاسی، داستان‌نویسی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، خوانش متون ادبی، نمایش‌نامه‌نویسی، قصه‌گویی و نمایش خلاق، طراحی، پویانمایی، کاردستی خلاق، اوریگامی، مهارت‌های هشتگانه‌ی مثبت‌اندیشی، عروسک‌های نمایشی، شاهنامه‌خوانی، سعدی‌خوانی، عروسک‌های پارجه‌ای، و تصویرسازی،گواهی پایان دوره دریافت کنند.

برچسب‌ها سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی اخبار کنکور کانون پرورش فکری دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: متأسفانه روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که ۷۰ درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین به عنوان شعار هفته زمین پاک در نظر گرفته شده و لازم است در این هفته اقدامات اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و ترویجی انجام شود. 

وی با اشاره به پیش‌بینی جشنواره مشترکی در ارتباط با موضوعات ترویج فرهنگ محیط زیست با عنوان نامه‌ای از طبیعت، افزود: 20 عنوان برنامه در هفته زمین پاک از جمله برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، تجلیل از فعالان حوزه پسماند، افتتاح پروژه، تبلیغات محیطی، تربیون‌های نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، پاکسازی جاده‌ها از پسماند، همکاری با کانون پرورش فکری استان در سطح استان اجرایی می‌شود. 

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و  محیط زیست، گفت: 68 خانه محیط زیست  در استان وجود دارد که در هر یک از خانه‌های محیط زیست برنامه‌هایی در زمینه پسماند و زیست محیطی برگزار می‌شود. 

یوسفی بیان کرد: در سطح کشور و استان 20 درصد پسماندهای خانگی را پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند، روزانه صدها تن پلاستیک مصرف می‌شود که باید فرهنگ نه به پلاستیک نهادینه‌سازی شود، آیین نامه نحوه استفاده  از پلاستیک سال گذشته ابلاغ شد که باید اجرایی شود، متأسفانه روزانه 900 تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که 70 درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. 

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت باید از ظرفیت کودکان و نوجوان استفاده شود، از این جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان مرکزی با توجه به تجربه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست در سال 1402 و اجرای جشنواره استانی نامه‌ای از طبیعت داشت مقرر شد امسال این جشنواره به صورت ملی اجرا شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه‌نگاری آشنا می‌شوند و می‌توان ذوق کودکان در جهت حفاظت از طبیعت پرورش داد و از ظرفیت کودکان و نوجوانان  به عنوان همیاران محیط زیست در آینده بهره‌مند شویم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره نامه‌ای به طبیعت از پاییز سال گذشته کلید خورد و در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا 31 فروردین ماه امسال ادامه دارد، جشنواره در 2 بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود. 

منصوری بیان کرد: قالب آثار، نامه است که کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت نام‌هایی را خطاب به انسان‌ها می‌نویسند، تاکنون یک هزار و 409 اثر به دبیرخانه رسیده که برخی از آثار در سایت به ثبت رسیده است و برخی دیگر از طریق پست یا شماره‌های واحد ادبی ارسال شده است. 

وی ادامه داد: مهلت بارگزاری آثار تا 31 فروردین ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره در بازه زمانی 15 تا 22 خرداد ماه در هفته محیط زیست برگزار می‌شود و برای تمام گروه‌های سنی سه هدیه نقدی در نظر گرفته شده است. استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت است و امیدواریم این امر در سطح ملی ساری و جاری شود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد