Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۲ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

وی گفت: در هفته چهارم شهریور نسبت به هفته سوم این ماه شاهد روند افزایشی موارد بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در کشور هستیم، بیشترین میزان بروز موارد جدید و بستری در استان قم و کمترین میزان در استان های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیشترین میزان موارد مرگ و میر کرونا در هفته چهارم شهریور نیز در استان قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری گفت: همه گیری کرونا در ایران همچنان روند افزایشی دارد و اکثر استانها در وضعیت قرمز هستند، درخواست جدی وزارت بهداشت از مردم این است که اصول بهداشتی و پروتکل های مصوب را با جدیت رعایت کنند تا شاهد کاهش روند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا در کشور باشیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی