Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@09:42:12 GMT

عامل اصلی ترور شهید «عماد مغنیه» شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۷۶۱

صراط: وبسایت عبری‌زبان «تیکون عولام» با گذشت ۱۲ سال از ترور شهید «عماد مغنیه» فرمانده حزب‌الله لبنان در سوریه، نام سر دسته عملیات این ترور را فاش کرد.

به گزارش فارس، طبق گفته این وبسایت اسرائیلی که هر از چند گاهی دست به افشاگری اسرار امنیتی این رژیم می‌زند، او فردی است به نام «نوعم ایرز» که هم اکنون نیز مدیرکل یک شرکت سایبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وبگاه عبری‌زبان در ادامه به نقل از روزنامه نیویورکر، نوشت که ترور این فرمانده حزب‌الله لبنان در فوریه ۲۰۰۸، طی عملیات مشترک سازمان موساد و سازمان سی. آی.‌ای آمریکا انجام شده بود.


«تیکون عولام» سپس نوشت که طبق کتاب «جاسوسان بی همتا» به نویسندگی «یوسی میلمان» سازمان موساد ارتباطاتی برقرار کرده بود که طبق آن محل حضور شهید مغنیه مشخص شده و امکان تعقیب وی فراهم آمده بود و آمریکا نیز به این شرط که انفجار موجب کشته شدن دیگر افراد غیر نظامی نشود و اینکه در خلال ساعت رفت و آمد دانش‌آموزان نباشد، با این ترور موافقت کرده بود.

در ادامه این کتاب آمده است که پس از آن موساد یک متخصص ساخت بمب خود را مسئول فراهم کردن بمبی کرد که جز فرد مورد هدف به اطراف آسیبی وارد نسازد. نام این فرد در این کتاب به اختصار «ن» آمده است.

از سوی دیگر وبسایت صهیوینستی «روترنت» با انتشار این خبر، نوشته است که چنین خبر مهم و خطرناکی چگونه از میان نهاد‌های امنیتی و نظامی اسرائیلی به بیرون درز پیدا کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عماد مغنیه حزب الله لبنان سوریه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی ارتش مستقر در آران و بیدگل  با اشاره به رونمایی کتاب  سه نسل از یک مکتب گفت: این کتاب به همت یکی از افسران ارتش ساکن در این شهرستان تالیف و در هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.
سرهنگ حیدر معظمی گودرزی وی افزود: کتاب سه نسل از یک مکتب در ۹۶ صفحه به بیان خاطرات و معرفی شهید شمس آبادی (عامل ترور شاه در کاخ مرمر)، سردار شهید صیاد شیرازی و سردار شهید قوطاسلو پرداخته است.
 خبر دیگر از آران و بیدگل اینکه در آیینی ضریح مطهر امامزاده قاسم بن علی النقی (ع)  غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این آیین بیش از ۶۸۰ میلیون ریال از کمک‌های اهدایی جمع آوری و به حساب مخصوص آستان امامزاده واریز شد تا در امور فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان مقدس هزینه شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم