Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بسیج جامعه پزشکی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۰ هزارنفر در ۷ استان مرزی و محروم کشور به صورت رایگان ویزیت می شوند و خدمات درمانی دریافت می‌‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر شاهین محمدصادقی روز یکشنبه همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: در هفته دفاع مقدس با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، بخش خصوصی و استانداری‌‌های استان‌‌های مرزی از جمله خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه (استان‌‌هایی که مستقیما درگیر جنگ بوده‌‌اند) و استان‌‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان برنامه‌‌های مفصلی داریم و حداقل 40 هزار بیمار را ظرف دو هفته معاینه و درمان می‌‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کار جدید و بزرگی است که با همکاری واحدهای محرومیت زدایی سپاه و بسیج، دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، بنیاد مستضعفان و استانداری‌ها انجام می‌شود، علاوه بر آن تا جایی که در توانمان باشد برای توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم اقدام می‌‌کنیم، در این زمینه البته از 7 ماه پیش اقدامات زیادی انجام شده است و همچنان با تمرکز و اولویت بر مناطق محروم ادامه دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: بنا بر این است که به همه افرادی که توسط شبکه‌‌های بهداشت و درمان استان‌‌های مرزی کشور شناسایی شده‌‌اند، کارت سلامت داده شود و در زمان مشخص و با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و درمانی و ضوابط اعلامی ستاد ملی کرونا، توسط تیم‌‌های تخصصی در مراکز بهداشتی و درمانی مورد معاینه قرار گیرند. علاوه براین، اعزام تیم‌‌هایی برای خدمت رسانی به مردم و کمک به کادر بهداشت و درمان و همچنین، برپایی قرنطینه هایی در سراسر کشور برای مراقبت از بیماران کرونایی بعداز ترخیص از بیمارستان‌‌ها، از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی است. مجموعا با همکاری بسیج جامعه پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گام‌‌های خوبی برداشته شده است.

وی گفت: در برنامه‌‌های آتی بسیج جامعه پزشکی که تا پایان سال تداوم خواهد داشت، درصدد هستیم، خدمات‌رسانی به مردم 7 استان‌‌های محروم و مرزی را استمرار داده و این خدمات را به مردم دیگر استان‌‌های محروم و مرزی تسری بخشیم.

وی درباره خدمات رسانی به مردم حاشیه شهرها، گفت: در مورد حاشیه شهر تهران تفاهم نامه‌‌ای را تدوین کرده و به زودی با بخش‌‌هایی از دولت به امضا خواهیم رساند تا در حاشیه شهرهای بزرگ به ویزیت بیماران پرداخته شده و خدماتی مانند چشم پزشکی و دندانپزشکی و بعضی خدمات مربوط به گروه جراحی را ارائه دهیم. این خدمات در حال حاضر در تبریز و ارومیه و اردبیل نیز در حال انجام است.

اعزام تیم درمانی به مناطق قرمز کرونا

وی گفت: قرار است برخی تیم‌‌ها را در یکی دو هفته آینده به آی.سی.یوهای مناطق قرمز اعزام کنیم. امیدواریم بتوانیم در مناطق محروم به زودی خدمات بیشتری از جمله خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، طب اطفال و جراحی نیز توسعه و ارائه دهیم.

بسیج جامعه پزشکی 180 هزار عضو رسمی دارد

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی بازوی اجرایی وزارت بهداشت و حدود 180 هزار عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی داریم که همگی آماده جانفشانی برای ملت هستند، البته در بسیج اعتقاد داریم همه ملت ایران بسیجی هستند و همه اعضای جامعه پزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و از همه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی دعوت می کنیم که عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی شوند.

وی ادامه داد: همه سیاست‌‌‌های ما در راستای سیاست ‌‌های وزارت بهداشت خواهد بود. برای ماه‌‌‌های آینده که ممکن است همزمانی کرونا و آنفلوآنزا پیش رو باشد، مذاکراتی داشته ‌‌ایم تا برخی نیروها را به شکل ضربتی آموزش دهیم که برای کار در آی سی یو و سی سی یو آمادگی لازم را داشته باشند تا اگر موج بزرگتری از کرونا را داشتیم، این افراد آموزش دیده به کمک کادر درمان بروند.

محمد صادقی عنوان کرد: اولین نهادهایی که با شروع کرونا با وزارت بهداشت تفاهم نامه امضا کرده و اعلام همکاری کردند، سازمان بسیج و سپاه پاسداران بود. بسیج جامعه پزشکی به عنوان بخشی که هم به وزارت بهداشت و هم به بسیج متصل است، نقشی واسطه ای ایفا کرد و اقداماتی که در زمینه کمک‌‌های انسان دوستانه، برپایی قرنطینه‌‌ها و اعزام تیم‌‌هایی درمانی انجام شد، با کمک بسیج جامعه پزشکی و همکاری وزارت بهداشت و اعضای جامعه پزشکی کشور صورت گرفت و امیدواریم این اقدامات تسری پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمالاتی که درخصوص حمله بیولوژیک بودن اپیدمی کرونا مطرح می‌‌شود، تصریح کرد: نمی‌‌توان گفت که کرونا امری طبیعی بوده و از طرفی هم نمی‌‌توان گفت که حمله بیولوژیک بوده است. افرادی که ادعا می‌‌کنند حمله بیولوژیک بوده، مقالاتی را راجع به دستکاری ویروس در مجلات معتبر منتشر کرده‌‌اند، اما هیچ سند معتبری که این ادعا را ثابت کند، نداریم اما همه اندیشمندان و عقلای قوم‌‌ها در تمام کشورها، به نوعی احتمال حمله بیولوژیک را می‌‌دهند.

وی درخصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در موضوع کرونا، گفت: هیچ اقدامی در هیچ زمینه بی عیب و نقص نیست و ممکن است هرکسی از دیدگاه‌‌های مختلف ایراداتی را وارد کند. در زمینه کرونا با هماهنگی بیشتر، می‌‌توانستیم بهتر عمل کنیم. در این زمینه، در مورد برخی ایرادات، نقش دستگاه‌‌های اقتصادی کشور و بخش‌‌های سیاسی را بیشتر از وزارت بهداشت می‌‌دانم. معتقدم که وزارت بهداشت و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و متخصصان و پزشکان گاهی اوقات نقطه نظراتی داشتند که مورد توجه سایر بخش ها قرار نمی گرفت و دولت به نوبه خود تصمیماتی را اتخاذ می کرد. در این زمینه تصور می ‌کنم اگر بیشتر به مقامات استانی و توصیه آنها در تصمیم گیری توجه کنیم، موفق‌‌تر خواهیم بود. شاید تفویض اختیار به استان ‌‌ها باعث شود همین ایرادات کوچک نیز رفع شود. البته در مجموع اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با کرونا با توجه به تحریم‌‌ها و نبودن برخی تجهیزات مورد نیاز، عملکردی قابل دفاع و قابل قبول است.

هشدار نظام پزشکی درباره تعجیل در بازگشایی مدارس و همزمانی آنفلوانزا و کروناانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت هفته دفاع مقدس علوم پزشکی حمله بیولوژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده اند و هر حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی یکسان سازی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ارجاع بیماران به بخش خصوصی کاهش یافته و لیست انتظار بیماران کم شده است.

 معاون درمان وزارت بهداشت  ادامه داد: اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دانشگاهی برای بیماران ارجاع شده از سطح اول در نظر گرفته شده است.

کریمی تاکید کرد: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه‌ای تدوین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها ۴۱ ارگان حیاتی با اورژانس هوایی جهت انجام عمل جراحی پیوند منتقل شده است.

کریمی ادامه داد: رویکرد وزارت بهداشت تسهیل سرمایه گذاری بخش  خصوصی در پروژه‌های بهداشتی و درمانی در کنار تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: صدور مجوز‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی مراکز درمانی و کلینیک‌ها نسبت به گذشته تسهیل پیدا کرده است و تمام موانع غیر ضرور با مصوبه شورای عالی درمان برای بخش خصوصی حذف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس