Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بر لزوم زمان‌بندی دانشگاه‌ها در آموزش برخط و استفاده از اینترنت تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای آموزش مجازی دانشجویان در 4 مقطع تحصیلی داریم.

محمد حیدری میرزایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره آموزش برخط در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه به‌صورت مجازی، مشکلات کلاس‌های مجازی از جمله قطعی اینترنت در برخی مناطق دورافتاده را یادآور شد و  اظهار کرد: برای رفع این معضل امسال دو کار انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**بیشتر بخوانید:

ترکیب 3 روش آموزشی برای دسترسی دانشجویان به محتوای درسی و استادان

الزام دانشجویان و استادان به حضور در کلاس‌های مجازی

اعضای هیئت علمی برای برگزاری کلاس‌های برخط آماده‌اند

وی با بیان اینکه نخست یک سوم آخر ترم را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم، افزود: به عبارتی دو سوم ترم به‌صورت مجازی و بقیه ترم حضوری است که بنا بر تشخیص استاد ممکن است بر تعداد کلاس‌های حضوری افزوده شود؛ البته در این مورد شرایط کرونایی جامعه را ارزیابی می‌کنیم، اگر وضعیت سفید شود، شاید چهار جلسه‌ را به 6 جلسه تبدیل ‌کنیم، فرمول فعلی 12-4 است؛ اما اگر وضعیت سفید شود، شاید چهار را به 6 تبدیل کنیم و فرمول 10-6 جایگزین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با بیان اینکه مشکل دانشجویانی که نتوانستند در امتحانات پایان ترم به‌صورت مجازی حضور پیدا کنند با تمهیدات و دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه حل شد، درباره زمان‌هایی که در برگزاری کلاس‌های مجازی از دست می‌رود، اظهار کرد که برای این موضوع افزایش ساعت یا برگزاری کلاس‌ها در پنج شنبه و جمعه را پیش‌بینی کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی در 4 مقطع

حیدری میرزایی افزود: درواقع به‌دنبال آن هستیم دانشجویانی که شاغل هستند و یا در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، روزهای پنج‌شنبه و جمعه بتوانیم برای آنان سیستم آموزش مجازی را راه‌اندازی کنیم که فرصت و فضای خالی بیشتری برای کارهای کارشناسی داشته باشیم؛ چراکه اگر کلاس‌های ارشد و دکتری را روزهای پایانی هفته برگزار کنیم، روزهای بیشتری از اوایل هفته  برای کاردانی‌ها و کارشناسی‌ها خالی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مطرح کرد: برای رفع معضلات و کاستی‌های کلاس‌های مجازی در ترم گذشته، رایانه‌های بدون استفاده را برای استفاده دانشجویان راه‌اندازی کردیم، به‌عبارتی همه دستگاه‌ها را به روزرسانی و تعمیر و شرایط را برای دانشجویانی که کامپیوتر نداشتند، آماده کردیم.

این مسئول اظهار کرد: ترم گذشته دانشجویانی که سیستم نداشتند به دانشگاه آمده و امتحان‌شان را ارائه دادند و برای امتحانات پایان ترم و آزمون دکتری هم این کار انجام شد و اکنون زیرساخت برای مصاحبه مقطع دکتری‌ آماده است تا دانشجویان مقطع دکتری به‌صورت آنلاین امتحان و مصاحبه خود را ارائه بدهند.

حیدری میرزایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل فضای مجازی، IT و تکنولوژی آموزش مجازی اشراف دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام هم در میان 37 مرکز آموزش عالی این استان یکی از موفق‌ترین مراکز آموزش عالی بود که از نظر برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها در فضای مجازی عملکرد قابل قبولی داشته است به‌طوری که استاندار در جلسه شورای اداری از دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل سیستم مجازی، برگزاری کلاس‌ها و آزمونی که برگزار شد، قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام درباره سرعت اینترنت و راهکار برطرف کردن کندی آن به آنا گفت: سرعت اینترنت در کلاس مجازی مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه شود، وقتی هم‌زمان کاربران زیاد می‌شوند، سرعت کم می‌شود که باید مدیریت شود.

این مسئول اظهار کرد: در همه استان‌ها اگر قرار است از سامانه کشوری برای برگزاری کلا‌س‌های مجازی استفاده شود، ساعت همه کلاس‌ها مثلاً 8 تا 10 و 10 تا 12 نباشد، ساعت‌ها بین استان‌ها تقسیم شود. مثلاً یک استانی 7:30، یک استانی 7:45، یک استانی 8:15، به این طریق شاید مشکل حل و به‌گونه‌ای مدیریت شود که حجم ترافیک کاهش پیدا کند و هم‌زمان همه کشور با هم وارد کلاس‌ها نشوند.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش مجازی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام آموزش برخط آغاز و پایان کلاس ها رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کلاس ها کلاس های مجازی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو مرادی نسب ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها از پانزدهم اردیبهشت ماه است، ابراز داشت: والدین می‌بایست از این تاریخ با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

وی ضمن بیان اینکه سایت http://my.medu.ir برای ثبت نام کلاس اولی‌ها منظور شده است، افزود: نحوه ثبت نام مراحل سختی ندارد و در این سامانه اینترنتی به راحتی قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه برای ثبت نام شرط خاصی نیز نیاز نیست، ابراز داشت: تنها شرط برای ثبت نام داشتن شش سال تمام برای کودکان است.

مرادی نسب در ادامه تصریح کرد: نحوه ثبت نام اینگونه خواهد بود که والدین پس از مراجعه به سایت مدرسه مورد نظر را انتخاب و مراحل را انجام می‌دهند.

وی افزود: والدین در صورت داشتن هرگونه سوال خاص به سایت یا آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش می‌توانند مراجعه کنند.

کد خبر 6085302

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی