Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده تندرو آمریکایی موسوم به CEP، با ایجاد پروفایلی در مورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء از گروه‌های مقاومت عراقی، وی را خون‌خواه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دشمن علنی ایالات‌ متحده معرفی کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اندیشکده آمریکایی موسوم به "پروژه ضد افراط‌گرایی" (CEP) که در زمره اندیشکده‌های معاند و ضد محور مقاومت شناخته می‌شود، طی گزارشی به ارزیابی و معرفی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وب‌سایت CEP نوشته است: دبیرکل جنبش نُجَباء از نزدیکترین چهره‌های عراقی به ایران و حزب‌الله لبنان است که نیرو‌های تابع خود را به کمک سوریه و همچنین خط مقدم نبرد علیه داعش فرستاد.
به‌نوشته این پایگاه اینترنتی، " تصاویری از دبیرکل نُجَباء در کنار سید حسن نصرالله و (سپهبد شهید قاسم) سلیمانی منتشر شده که نشان‌دهنده ارتباط صمیمانه وی با حزب‌الله و سپاه پاسداران است. اکنون نُجَباء در محافظت از خط تأمین تهران ـ دمشق به ایران کمک می‌کند و همزمان، تیپ آزادسازی جولان را در مرز اسرائیل تشکیل داده است. "
گزارش مزبور خاطرنشان می‌سازد: الکعبی یکی از فرماندهان قدیمی "جیش المهدی" است که بعد از سال ۲۰۰۳ تحت آموزش‌های حزب‌الله لبنان، حملات متعددی را علیه نظامیان آمریکایی (در عراق) سازمان‌دهی و هدایت کرد. وی در زمینه تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های ضدآمریکایی در عراق نیز فعال بوده و به همین دلیل نامش در فهرست تحریم‌های ضدتروریسم واشنگتن قرار گرفته است.
این اندیشکده غربی با اشاره به تخصص حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی در حوزه دینی و مطالعات اسلامی، افزوده است: او و افرادش به دکترین ولایت‌فقیه باور داشته و به تبعیت از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، معتقدند که تمامی ابعاد حکومت باید دینی باشد.
این گزارش در بخش پایانی، شیخ اکرم الکعبی را دشمن علنی آمریکا معرفی کرده است؛ فرماندهی که با وجود چالشی مانند داعش، همواره این کشور را به‌عنوان دشمن شماره یک می‌شناسد و داعش و آمریکا را "دو روی یک سکه" می‌خواند و پس از کشته شدن (شهادت) ژنرال سلیمانی، وعده داده است که انتقامی سخت و سنجیده در انتظار نیرو‌های آمریکایی خواهد بود.
اندیشکده CEP با ظاهری چندملیتی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در نیویورک و دیگر دفاتر اصلی آن در لندن و برلین مستقر است. این اندیشکده سابقه همکاری با سیاستمداران کهنه‌کار و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی را نیز در کارنامه خود دارد.
مدیرعامل، رئیس و مدیر اجرایی CEP هر سه از کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه آمریکا مأمور به خدمت بوده‌اند و این اندیشکده علی‌رغم ادعای استقلال، همچنان با نهاد‌های دولتی و چهره‌های سیاسی تندرو دولت آمریکا در ارتباط می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الکعبی نجباء حزب الله لبنان خونخواه قاسم سلیمانی ن ج باء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از یک بلوغ واقعی

«می‌بینیم که در این چند ماه اخیر، جبهه‌ی ‌مقاومت از وضع واقعی خود رونمایی کرد. شاید نه آمریکایی‌ها، نه غربی‌ها، نه دولتهای منطقه، قدرت مقاومت و توانایی مقاومت در این منطقه را آن طوری که واقعاً وجود داشت و وجود دارد نمیدانستند؛ حالا فهمیدند. این مقاومت فلسطین را شما نگاه کنید! این صبر مردم مظلوم غزّه را ببینید! این اراده و انگیزه‌ی مبارزان مقاومت فلسطینی از حماس و بقیّه‌ی گروه‌ها را مشاهده کنید! این قدرت اراده در مقاومت را، در لبنان، در یمن، در عراق ببینید! این مقاومت، این[جور] است. مقاومت از وجود واقعی خود، از توانایی‌های خود، از وضع خود رونمایی کرد؛ به دنیا نشان داد که مقاومت یعنی چه.»

در ارتباط با بیانات رهبر انقلاب، نکات زیر می تواند قابل توجه باشد:

۱- بعد از مبارزه محور مقاومت با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و شکست این عوامل نیابتی آمریکا،بسیاری تصور می کردند که ماموریت جبهه مقاومت خاتمه یافته است.اما وقوع جنگ غزه و ایفای نقش جبهه مقاومت نشان داد که ماموریت این جبهه پایان ناپذیر است و عملیات طوفان ‌الاقصی با همه فراز و نشیب های خود،نقطه آغاز بلوغ محور مقاومت تلقی می شود.در این عملیات، از یک سو حماس،جهاد اسلامی و دیگر رزمندگان فلسطینی در خط اول جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند و از سوی دیگر، گروه‌های محور مقاومت در مناطق مختلف جغرافیایی با عملکرد موفق خود به حمایت از مجاهدان فلسطینی برخاسته وهماهنگ و یکپارچه،محاسبات آمریکا و اسرائیل را مخدوش کردند.این دستاورد مرهون شجاعت و پایداری گروه هایی چون حشد الشعبی عراق،انصار الله یمن و حزب الله لبنان است که قدرت‌های سلطه طلب همچون آمریکا را با نوع جدیدی از بازدارندگی در منطقه روبه‌رو ساختند.

۲-علیرغم ادعای آمریکا و غرب،جهاد و مبارزه جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی،یک جنگ نیابتی از سوی ایران نبود و اقدامات شجاعانه نیروهای فلسطین،عراق، لبنان و یمن علیه آمریکا و اسرائیل، بدون نیاز به پشتیبانی مستقیم جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت. و تصمیم مستقل و هماهنگ گروه های فلسطینی بود.در همین رابطه آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در مصاحبه با شبکه CNN گفت:«در خصوص اقدام فلسطینیان و عملیات طوفان الاقصی، نه فلسطینی‌ها تماس گرفتند و نه هیچ بخشی در ایران در جریان این عملیات بود. اتفاقی که هفتم اکتبر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ داد، تصمیمی بود که توسط فلسطینی‌ها گرفته شد و آنها با توجه به اینکه کشورشان اشغال شده، این را حق طبیعی خودشان دانستند که برای دفاع از سرزمین خودشان این اقدام را انجام دهند و این یک تصمیم کاملاً فلسطینی بود.» البته بر کسی پوشیده نیست که ایران به عنوان حامی فلسطینیان، در کنار مردم فلسطین تا آزادی قبله اول مسلمین ایستاده است اما بلای طوفان الاقصی را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان نازل کرد.در این میان طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع و فعّالان از جان گذشته فلسطینی مستقل عمل کردند و در ادامه نیز نیروهای حزب الله،انصارالله و عراق با یک تصمیم مستقل به حمایت از مجاهدان فلسطینی شتافتند. در واقع هم‌افزایی تاکتیکی میان گروه‌ های محور مقاومت، شکل نوینی از بازدارندگی را رونمایی کرده است.

۳- علاوه‌ بر بلوغ جبهه مقاومت در میدان،این جبهه در حوزه فعالیت های رسانه ای نیز به بلوغ رسیده و در توجیه و هدایت افکار عمومی، تاثیرگذار عمل می کند. ایجاد هماهنگی و وحدت میان رسانه‌های جریان مقاومت موجب شده تا در یک ابتکارعمل رسانه‌ای، «روایت نخست» از وقایع غزه را این جریان در سطح جهان مطرح ‌کند. در واقع حوزه رسانه هایی که در اختیار مقاومت قرار دارند به «منبع اول» خبر و گزارش تبدیل شده و بسیاری از مردم نیز به‌صورت خودجوش در نقش رسانه عمل کرده و اخبار جنایات و نسل کشی اسرائیل و پیروزی جبهه مقاومت را منتشر می کنند.به همین دلیل تحولات جاری در غزه به‌صورت گسترده‌ای مورد توجه افکارعمومی جهان قرار گرفته و خیزش عمومی مردم دنیا علیه صهیونیسم،حتی در کشورهای غربی نهادینه شده است.در این شرایط، شبکه‌های پیچیده رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب نمی توانند جای مظلوم و ظالم را عوض کرده و تصاویر دروغین ساخته و پرداخته شده توسط رسانه های خود را به جهانیان دیکته کنند.

۴-گروه های فلسطینی نشان داده اند در عرصه سیاسی نیز همانند میدان، برای دستیابی به آتش بس و آزادی اسرا دستخوش هیجان کاذب نشده و با متانت و تدبیر،اهداف خود را دنبال می کنند.اسرائیل تمرکز خود را بر روی آزادی اسرا گذاشته تا از فشار داخلی رها شده و بتواند جنایت علیه فلسطینیان را ادامه دهد.اما حماس و جنبش جهاد اسلامی،هشیارانه پیش شرط خود را توقف کامل حملات اسرائیل اعلام کرده و به دنبال برقراری آتش بس دائمی در ازای تبادل اسرا هستند. هشیاری مجاهدان فلسطینی در حوزه سیاسی،اجازه تحقق طرح های تحمیلی آمریکا و اسرائیل را نخواهد داد و ابتکار عمل‌های سیاسی مقاومت برای برون رفت از شرایط جاری، توقف جنگ علیه غزه و رفع محاصره ظالمانه علیه شهروندان فلسطینی و نیز حق مشروع و طبیعی ملت فلسطین در تعیین نهایی سرنوشت خود خواهد بود.

در مجموع،بلوغ جبهه مقاومت و رونمایی از توانمندی های این جبهه که منجر به ناکامی آمریکا و اسرائیل شده، نشان از شکل‌گیری یک نظم نوین منطقه‌ای دارد؛نظمی که می تواند در ایجاد نظم آینده جهان که مبتنی برچندجانبه گرایی خواهد بود؛نیز موثر باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887586

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است | به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی