Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:13:46 GMT

وسعت دریاچه ارومیه به ۲۸۰۶ کیلومترمربع رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۰۱۲۳

وسعت دریاچه ارومیه به ۲۸۰۶ کیلومترمربع رسید

گروه استان‌ها- نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: وسعت نگین آبی آذربایجان هم اکنون دو هزار و ۸۰۶ کیلومترمربع بوده که نسبت به سال گذشته که دو هزار و ۸۳۵ کیلومترمربع بود کاهش را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

27 بوده در حالی که در سال گذشته تراز دریاچه 1271.31 بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین وسعت نگین آبی آذربایجان هم اکنون دو هزار و 806 کیلومترمربع بوده که نسبت به سال گذشته که دو هزار و 835 کیلومترمربع بود کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه هم اکنون سه میلیارد و 35 میلیون مترمکعب است گفت: در سال گذشته در همین روز دریاچه ارومیه سه میلیارد و 46 میلیون مترمکعب حجم آبی در درون خود داشته است.

سرخوش بیان کرد: در میانگین دراز مدت تراز دریاچه ارومیه 1274.62 بوده و وسعت آن چهار هزار و 511 کیلومترمربع و حجم آبی آن 16 میلیارد و چهار مترمکعب بوده است.

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در آخرین روزهای تابستان به روایت تصویرپیشرفت فیزیکی مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه به 75 درصد رسیدباید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه پرداخته شود

وی در ادامه گفت: تاکنون 6 میلیارد مترمکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است و با ادامه رهاسازی‌ها و نیز بهره‌برداری از پروژه‌های سازه‌ای امید است که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود و در نهایت احیای دریاچه ارومیه باشیم.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریاچه ارومیه سال گذشته دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریاچه ارومیه (تصویری)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  • تصاویر| جشنواره دریاچه ارومیه
  • جشنواره دریاچه ارومیه (تصویری)
  • مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • کردستان طلای قایقرانان دریاچه ارومیه را کسب کرد