Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام شده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه ها و حمایت معیشتی خانوارهای مشمول، دستور داد که در تامین منابع مالی لازم سازمان های پرداخت کننده تسریع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف موضوع تبصره 14 قانون بودجه سال 99 کشور ارائه کرد که بر اساس آن در 5 ماه گذشته و با وجود محدودیت های در تحقق برخی از منابع، تخصیص لازم برای پرداخت یارانه های خانوار، موارد اولویت دار نظیر پرداخت های مربوط به سلامت و نیز منابع لازم برای خرید تضمینی گندم و ردیف های مربوط به کاهش فقر مطلق و دیگر مصارف ضروری مورد نیاز تولید، انجام شده است.
همچنین پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه در خصوص تدابیر لازم برای کسب درآمد و منابع جدید نیز در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی ارائه کرد که رئیس جمهور تاکید کرد، تامین ارز مورد نیاز سال 99 و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.
روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه ها و حمایت معیشتی خانوارهای مشمول، دستور داد که در تامین منابع مالی لازم سازمان های پرداخت کننده تسریع صورت گیرد.

برچسب ها: رئیس جمهور ، دولت ، کالاهای اساسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KBQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت کالاهای اساسی کالاهای اساسی رئیس جمهور مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه

رژیم صهیونیستی با وارد کردن اتهامات بی اساس به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، در تلاش است حمایت‌های کشور‌های غربی از این نهاد را مختل کند. آمریکا و آلمان، دو حامی بزرگ مالی آنروا و از شرکای نزدیک اسرائیل، به دلیل همراهی با تل آویو کمک‌ها به این آژانس را قطع کرده اند، موضوعی که می‌تواند آنروا را در بلند مدت تضعیف کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ لازارینی، مدیر کل سازمان آنروا امروز (سه شنبه) اعلام کرد این نهاد علی رغم قطع کمک‌های بین المللی، اکنون منابع کافی برای انجام عملیات امدادرسانی در غزه تا پایان ماه مِی (اوایل خرداد ماه) را دارد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: تنها چیزی که امروز می‌توانم به شما بگویم این است که تا پایان ماه مِی می‌توانیم به عملیات امدادرسانی خود در غزه ادامه دهیم. این در حالی است که یک ماه پیش برآورد من این بود که تنها یک تا دو هفته می‌توانیم امدادرسانی به مردم جنگ زده در این باریکه را ادامه دهیم. 

لازارینی افزود: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که سازمان آنروا اکنون در چه وضعیت بد مالی قرار دارد. ما برای ادامه کمک رسانی‌ها به غیرنظامیان به کمک‌های بین المللی وابسته هستیم. 

تامین منابع مورد نیاز آنروا پس از آن صورت می‌گیرد که برخی کشور‌های غربی همانند کانادا، سوئد، فنلاند، و استرالیا، که در ابتدا اقدام به قطع کمک‌های مالی به آنروا کرده بودند، طی هفته‌های اخیر بار دیگر کمک رسانی‌ها به این آژانس را از سرگرفتند. 

لازارینی در این باره خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم که کشور‌های غربی بیشتری اهدای کمک‌های مالی خود به آنروا را از سرگیرند. تصمیم جدید اسرائیل برای جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی به شمال غزه توسط آنروا، با هدف جلوگیری از نجات مردم از گرسنگی گرفته شده است.

از زمانی که رژیم صهیونیستی ۱۲ تن از ۱۳ هزار کارمند آنروا را متهم به همکاری در حمله هفتم اکتبر کرده است، کشور‌های غربی از جمله آمریکا اهدای کمک‌های مالی خود به این نهاد را قطع کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • مدیریت بهتری را در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • مدیریت بهتری در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه