Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:15:34 GMT

زندگی‌نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار یزد کتاب می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۰۲۸۱

زندگی‌نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار یزد کتاب می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از افتتاح ۲۷ طرح ورزشی استان هر کدام به نام یک شهید تا پایان سال خبر داد و گفت: شناسایی ۴۰۰ شهید ورزشکار استان و گردآوری و انتشار زندگی‌نامه‌ی آنها در قالب کتاب از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه ورزش استان است که تا پایان سال جاری و برگزاری کنگره شهدای استان دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مسعود شریعتی» امروز یکشنبه سی‌ام شهریورماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان این که برنامه‌های خوبی در دو حوزه ورزش و سمن‌های جوانان برای این هفته در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: معتقدیم که تبیین ارزش‌های دفاع مقدس توسط جوانان قطعاً تاثیرگذاری بیشتری در گروه هم‌سن و سال‌های خوشان دارد لذا باید از این طریق فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آن دوران را به نسل جدید انتقال دهیم چرا که همین فداکاری‌ها باعث شده تا دشمن پس از ۴۰ سال علی‌رغم پیشرفت تسلیحاتی جرات نبرد نظامی دوباره‌ای با جمهوری اسلامی نداشته باشد.

وی با اشاره به تداوم این برنامه‌ها تا پایان سال که شاهد برگزاری کنگره شهدای استان یزد خواهیم بود، از تشکیل کمیته ورزش و جوانان کنگره خبر داد و گفت: افتتاح ۲۷ طرح ورزشی هر کدام با نام یکی از شهدای استان، شناسایی ۴۰۰ شهید ورزشکار استان و گردآوری و انتشار زندگی‌نامه‌ی آنها در قالب کتاب، تبیین جایگاه جوانان و ورزشکاران در دوران دفاع مقدس، حضور در نمایشگاه هفته دفاع مقدس و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های این کمیته خواهد بود

«محمدمهدی نیکونژاد» رئیس تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد و دبیر این کمیته نیز با تاکید بر هنر پیوند دادن نسل امروز به نسلی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند، گفت: تاکنون کمیته ورزش و جوانان کنگره شهدای استان دو جلسه تخصصی برگزار کرده و مصوبات خوبی نیز داشته است.

به گفته وی، به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۵۰ عنوان برنامه‌ی ورزشی در تمام سطوح نیروی مقامت بسیج در استان برگزار خواهد شد که هر کدام با محوریت کنگره شهدای استان و باه نام یکی از شهدای استان برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌های خاص کنگره شهدای استان در این حوزه را افتتاح تمام طرح‌های ورزشی استان تا پایان سال به نام یک شهید ذکر کرد و افزود: بسیج استان در همین راستا تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی تا پایان سال را برعهده گرفته که یک سوم از ۱۲۰ خانه روستایی فعال در استان را شامل می‌شود.

نیکونژاد نیز به گردآوری زندگی‌نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار استان و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با مشارکت هیات‌های ورزشی استان، از جمله برنامه‌های خاص و ویژه استان در هفته دفاع مقدس به مناسبت دومین روز این هفته که به نام سرباز نام‌گذاری شده را دیدار ۴۰ اکیپ از سربازان ورزشکار از خانواده شهدا بدون حضور مسئولان برشمرد.

«احمد هاشمی» معاون توسعه ورزش استان نیز به عنوان مسئول ورزش آقایان کمیته در این نشست با اشاره به شیوع کرونا، برگزاری بسیاری از برنامه‌های ورزشی کنگره شهدای استان را به صورت مجازی یاداور شد و گفت: در همین رابطه با مسئولان هیئات ورزشی استان بحث و تبادل نظر شده است.

وی از لغو مسابقه بین‌اللملی هندبال که از پارسال برای این مناسبت برنامه‌ریزی شده بود به دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت: سومین المپیاد ورزشی نیز در صورت بهبود شرایط در آبان و آذرماه برگزار خواهد شد که با توجه به برگزاری کنگره نگاه وی‍ژه‌ای در خصوص میزبانی‌های یزد از سوی وزارت خواهیم داشت.

«آزاده دهقان» معاون ورزش بانوان این اداره کل نیز از شناسایی ۲۴ شهیده زن ورزشکار در استان خبر داد و گفت: به همین تعداد برنامه‌ ورزشی برای این مناسبت در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط کنونی تنها معرفی دو شهید را در قالب برنامه‌های مجازی در برخی شهرستان‌های یزد طی این هفته دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین از آغاز برخی طرح‌های ملی در حوزه ورزش بانوان طی این ایام با محوریت کنگره خبر داد و گفت: گلباران قبور شهدا نیز صبح پنجشنبه هفته جاری با حضور تنی چند از ورزشکاران و پیشکسوتان حوزه ورزش بانوان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ولی به صورت سراسری در استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

۴۰۰یتیم در محلات سازماندهی کسریهایم

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی مدير كل ورزش و جوانان يزد کنگره شهدا هفته دفاع مقدس يزد کنگره شهدای استان هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت تا پایان سال ورزشی استان زندگی نامه حوزه ورزش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه پرداختن به نقش زنان در جبهه، مصداق جهاد تبیین است،گفت: «هم نفس مادران» اولین کتاب از زندگینامه زنان تأثیرگذار شهرستان ایذه است که درباره نقش زنان تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس به انتشار در آمده است. - اخبار استانها -

محمد شهباز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به انتشار کتاب «هم نفس مادران» به عنوان اولین کتاب از زندگینامه زنان تاثیرگذار شهرستان ایذه، گفت: پرداختن به نقش زنان در جبهه و اقدام خالصانه خانم زیبا کیانی؛ همسر شهید نصرت الله کیانی به عنوان راوی کتاب و خانم پریسا مرادی اشکفتی به عنوان نویسنده کتاب مصداق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های حضرت زینب کبری(س) در وجود مادران و همسران شهدای ایران اسلامی متبلور شده است، افزود: مادران و همسران شهدا با الگو قرار دادن این بانوی بزرگ اسلام، صبورانه در جامعه ایفای نقش کرده‌اند و از این رو لازم است روایت درست و دقیقی از این صبر ستودنی به نسل‌های بعدی ارائه شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در حالی که غرب با کثرت بمباران تبلیغات رسانه‌ای و گسترش انواع شبکه‌های مستهجن و ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا جایگاه بانوان را در کشور ایران کمرنگ کند؛ وظیفه ما این است که همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری این بانوان را در جامعه ترویج کنیم تا نسل‌های آینده که بدانند روزگاری در تاریخ کسانی بودند که برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی همه داشته‌های خود را تقدیم و با تمام مشکلات از  آرمان‌های نظام و ولایت و رهبری دفاع کردند.

وی با بیان اینکه کتاب «هم نفس مادران» اولین کتاب از زندگینامه زنان تأثیرگذار شهرستان ایذه است که در حوزه مقاومت و نقش زنان تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس به انتشار درآمده است، افزود: مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و حمایتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود. 

شهباز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی و حماسی شهرستان ایذه اظهار امیدواری کرد که نگارش این کتاب، نقطه عطفی برای ادامه جدی، مستمر و اثرگذار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ایذه باشد.

به گزارش تسنیم، کتاب هم نفس مادران شرح زندگی و روایت خواندنی از زندگی زیبا کیانی، از فعالان و پشتیبانان دوران دفاع مقدس و یکی از زنان مقاوم و تاثیرگذار بختیاری است که با مشارکت موسسه فرهنگی شهید حاج یادگار اسکندری انتشار یافته است. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر