Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه هنری اعلام کرد؛ توجه به مراکز استانی یکی از سیاست‌های اصلی و غیرقابل تغییر مدیریت جدید حوزه خواهد بود و از معاونت استان‌ها انتظار داریم که مسیر رو به رشدشان را با قدرت ادامه دهند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در آیین معارفه معاون راهبری استانهای حوزه هنری گفت: ماموریت اصلی حوزه در امور استانها کاهش تصدی گری و تمرکز بر راهبری مراکز استانی در نقشه راهبردی مصوب حوزه هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی دادمان با اشاره به ماموریت اصلی حوزه هنری گفت: ماموریت اصلی حوزه هنری شکل دادن یک بستر عقلانی برای رشد هنر انقلاب اسلامی است. و قوام هنر هم وابسته به عنصر انسانی آن است که این موضوع اهمیت کم نظیر و جایگاه راهبردی مراکز استانها را ثابت می کند.

توجه به مراکز استانی از سیاست‌های غیرقابل تغییر مدیریت جدید است

رئیس حوزه هنری در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه معاون راهبری امور استانهای حوزه هنری که امروز یکشنبه 30 شهریور برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراکز استانی حوزه هنری در دوران مدیریتی جدید، ارتقای سازمانی این مجموعه از اداره کل به معاونت را نشانه ای از این اهمیت دانست و گفت: توجه به مراکز استانی یکی از سیاست های اصلی و غیرقابل تغییر مدیریت جدید حوزه خواهد بود و از معاونت استانها انتظار داریم که مسیر رو به رشدی مراکز استانها در دوره مدیران پیشین مجموعه آغاز شد را با قدرت ادامه دهند.

در این مراسم که با حضور مدیران ستادی و استانی حوزه هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، رئیس حوزه هنری در تشریح ماموریت های معاون راهبری استانها گفت: تحول هویتی حوزه از طریق رشد و بازیابی مراکز استعدادیابی این مجموعه رخ می‌دهد. ضمن آن که ارتباط مستمر و موثر با هنرمندان استانی، روایت تاریخ شفاهی استانها ناظر بر مزیت های بومی هر منطقه و توسعه مخاطبان هنر انقلاب اسلامی از طریق تقویت شبکه توزیع استانی از دیگر ماموریت های مهم این معاونت خواهد بود که این اتفاقات در کنار اصلاحات ساختاری و بهره مندی از یک هیئت اندیشه ورز جدی و موثر اجرا خواهد شد.

دادمان تصریح کرد: آقای مصلحی به معنای واقعی «بسیجی» بودند و رشد مراکز استانی در دوره 15 ساله مسئولیت، مرهون زحمات ایشان و همکاران شان بوده است. البته ایشان به عنوان مشاور عالی در کنار ما خواهند بود و امیدواریم آقای مرادی بوانند این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

مراکز استانی ما با مشکلات خاصی درگیر هستند

در این مراسم محسن مومنی شریف نیز با اشاره به عمکلرد مراکز استانها در دوران مدیریت پیشین حوزه هنری گفت: در زمان مسئولیت بنده مراکز استانی به طور جدی به تربیت نیرو اهتمام داشتند و مراکز استانی امروز حوزه هنری گنجینه ای از نیروهای شایسته است که این اتفاق مرهون زحمات آقای مصلحی است.

رئیس سابق حوزه هنری با اشاره به خاطره ای از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جوانگرایی گفت: در سال 95 در یکی از دیدارهایی که رهبر انقلاب با هنرمندان داشتند، یکی از هنرمندان پیشکسوت تجسمی از ما گلایه کردند که حوزه هنری جوانگرایی کرده و توجه زیادی به پیشکسوتان ندارد. من هم آماده بودم که پاسخ این گلایه را در حضور رهبر انقلاب بدهم ولی خود ایشان از این موضوع به طور جدی دفاع کردند و فرمودند جوان‌ها پیشران هستند، موتور محرک هستند، و روحیه جوان ها مانند موتور است، این به معنای بی ارزش بودن سایر بخش ها نیست، ولی این جوان ها هستند که در حرکتند و اگر جوان ها نباشند جامعه میل به رکود می کند.

مومنی شریف ادامه داد: مراکز استانی ما با مشکلات خاصی درگیر هستند که منحصر در بافت فرهنگی و جغرافیایی خود ایشان است. مثلا ممکن است گلایه هایی از یک اتفاق یا یک نیرو از سوی کسانی از مسئولان استان بشود ولی وقتی ما بازرس های ویژه خودمان را برای بررسی موضوع اعزام می کردیم متوجه می شدیم که این موضوع ریشه در اختلافات عشیره ای، سیاسی و یا مسائلی از این دست دارد که منحصر به آن استان و منطقه است. استانها عموما در ستاد مرکزی دیده نمی شوند و این باعث می شود که قضاوت های غیرمنصفانه ای درباره ایشان بشود ولی انصافا آقای مصلحی اهتمام جدی در پیشبرد امور داشتند و منشا برکات بودند.

روایتی از یک خاطره پرحاشیه اما جالب

رئیس سابق حوزه هنری در پایان با اشاره به جانبازی مدیرکل سابق امور استانهای حوزه گفت: آقای مصلحی سالها است که درگیر جراحت های یادگاری دفاع مقدس است که این عوارض در ماه های اخیر شدیدتر هم شده و امیدواریم خداوند متعال به ایشان سلامتی و توفیق عطا بکند.

در بخش دیگری از آیین تکریم و معارفه معاون امور استانهای حوزه هنری، حبیب احمدزاده با اشاره به ماموریت های مراکز استانی حوزه گفت: به نظرم اصلی ترین نقطه نجات حوزه هنری مراکز استانها هستند. و کار مراکز استان ها به نوعی مانند رساندن آب گوارا به شهرستان های بزرگ و کوچک تا مناطق دورافتاده مرزی است که امیدواریم آقای مرادی بتوانند در این امر موفق باشند.

احمدزاده با اشاره به خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی گفت: در سیل خوزستان هنگامی که ما در شادگان بودیم ابومهدی المهندس و حاج قاسم از مرز شلمچه با ماشینی به این شهر آمدند که پرچم عراق داشت. همین موضوع دستمایه هجمه رسانه های ضدانقلاب شد که شایعه کنند عراق به دنبال نفوذ و تصرف شادگان است و چند تن از هنرمندان کشور هم با من تماس گرفتند و از صحت و سقم ماجرا جویا شدند. هرچند که این شایعه بسیار دور از واقعیت و مضحک بود ولی وقتی ابومهدی المهندس و حاج قاسم متوجه این ماجرا شدند تصمیم گرفتند برای ختم این ماجرا به جمع مردم بروند و هدایای مشترکی با پرچم دو کشور به کودکان منطقه سیل زده بدهند و فردای آن شب ابومهدی المهندس و حاج قاسم ماشین را پر از عروسک و هدیه های کودکانه با پرچم دو کشور کردند و بلافاصله بعد از این ابتکار هم آن شایعه از بین رفت که این موضوع نشان دهنده اهمیت شناخت مخاطب و برخورد درست با او است.

نویسنده دفاع مقدس در پایان با اشاره به خدمات آقای مصلحی گفت: انصافا آقای مصلحی در دوران مسئولیت شان منشا برکات و خدمات بسیاری بودند و یاد ندارم که درباره موضوعی از ایشان کمکی بخواهیم و ایشان تسهیل نکرده باشند. بسیاری از اتفاقات فرهنگی و جشنواره ها و رویدادهای مختلف استانی با کمک های ایشان به سامان می رسید و امیدواریم این مسیر در آینده هم ادامه یابد.

من مدیون حوزه هنری هستم

هم‌چنین دکتر مصلحی نیز در صحبت هایی کوتاه با اشاره به جایگاه والای حوزه هنری در هنرانقلاب اسلامی گفت: من مدیون حوزه هنری هستم و افتخار میکنم که نیمی از دوران خدمتم را در حوزه هنری سپری کرده ام.

مدیرکل سابق امور استانهای حوزه هنری گفت: در این مدت تلاش کردیم کارهای قابل دفاعی انجام بدهیم و کارهای بسیاری هم باقی مانده که ان‌شاءالله دوستان آن را ادامه خواهند داد. اما من با کمال افتخار دوست دارم همکاری ام را با حوزه هنری ادامه دهم و تا سنگر خدمت در این مجموعه باقی باشد دوست ندارم به ارگان دیگری برای مسئولیت بروم.

در پایان این مراسم از خدمات دکتر مصلحی مدیرکل سابق امور استانها و مجلس حوزه هنری در دوره 15 ساله مسئولیت تقدیر شده و میثم مرادی به عنوان معاون راهبری امور استانهای حوزه هنری معارفه شد. مرادی سابقه مدیریت حوزه هنری در استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی را در کارنامه دارد.

گفتنی است این نخستین تغییر در سطح مدیریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی از زمان حضور محمدمهدی دادمان در این مجموعه است.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: حوزه هنری تکریم و معارفه محمدمهدی دادمان انقلاب اسلامی مراکز استانها حوزه هنری گفت مراکز استانی معاون راهبری امور استانها حوزه هنری مراکز استان مدیرکل سابق آقای مصلحی حاج قاسم جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)

به گزارش ورزش سه، تمرینات استقلال در تعطیلات لیگ برتر دنبال می‌شود و بازیکنان این تیم به دنبال حفظ آمادگی خود برای ادامه مسابقات لیگ برتر هستند و اولین بازی خود در سال جدید را 18 فروردین مقابل مس رفسنجان انجام خواهند داد.

تمرین روز گذشته استقلال در سالن وزنه برگزار شد و بازیکنانی که در این فصل کمتر فرصت حضور در زمین پیدا کرده بودند با انگیزه خاصی به تمرین پرداختند تا شانس حضور در ترکیب این تیم را داشته باشند و فرصت‌های بیشتری نصیب آنها شود.

امیرعلی صادقی وینگر جدید استقلال یکی از بازیکنانی است که هنوز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و در کنار محمدرضا خالدآبادی بدون حتی یک دقیقه بازی فصل را ادامه داده است، آرمان رمضانی و زبیر نیک‌نفس به عنوان بازیکن جانشین در زمین مسابقه حاضر می‌شوند و محمدحسین مرادمند هم با توجه به مصدومیتی که داشته در مسابقات اخیر مورد استفاده قرار نگرفته است.

میلاد فخرالدینی هم دیگر بازیکنی است که با توجه به درخشش صالح حردانی نیمکت نشین شده است و از شرایط مسابقه دور شده، این در حالی است که او در نیم فصل نخست یکی از بهترین بازیکنان آلومینیوم اراک بود.

هفته های پایانی لیگ برتر و رقابت شدیدی که بین باشگاه ها وجود دارد باعث می‌شود تا تیم ها روی تک تک بازیکنان حساب ویژه ای باز کنند و هم سطح بودند بازیکنان یک تیم می‌تواند فرمولی برای موفقیت باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی
  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • بارش باران و کاهش دمای برخی استانها
  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی