Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سریال درام اجتماعی و خانوادگی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی با حضور مینا وحید و روزبه حصاری کلید خورد.
به گزارش آریا، مجموعه تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی به تازگی در لوکیشن های شهر لاهیجان کلید خورده است. مینا وحید و روزبه حصاری نیز اخیراً به گروه بازیگران پروژه پیوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این حضور مهدی سلطانی و پژمان بازغی در این سریال قطعی شده بود و طی روزهای آینده بازیگران دیگری به این مجموعه خواهند پیوست.
این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می گذرد، برای پخش از شبکه یک آماده می شود. طراح قصه سریال پدرام پورامیری و نویسنده فیلمنامه فرزاد فرزانه است.
این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.
سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است...»
دیگر عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، مدیرتولید: رحیم بیابانی، مدیربرنامه ریزی:حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: مهدی برگ نیل، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس: محمد دارایی، مدیرتدارکات: محمد عسگری، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد، دستیاران تصویربردار: عطا منصوری، حسن علی بخشی، رضا احمدی، علیرضا صفری، محمد اردهی، تصویربردار پشت صحنه: مهران بی پروا، دستیاران صدا: امیرحسین بیابانی، محمد استرکی، مجریان گریم: محمد سیه پوش، هانیه رضویان، دستیار برنامه ریز: سید محمد جواد رضوی، دستیار کارگردان: نوید معلومی، دستیار یک طراح صحنه: محمد قوسی پور، مدیر صحنه: سجاد جنتی کیا، دستیاران صحنه: علی حسینی، محمود ترابی، دستیاران لباس: کتایون فربود، زهره ایوبی، دستیاران تدارکات: غلامرضا نورمحمدمنش، عماد زعیمیان، خدمات: نعمت محمدی، جمال رستم زاده، حمل و نقل: منصور میزانی، یوسف خانی، صفر فکری، محمد صادق مستوفیان، یدالله پرویزی.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سریال افرا مینا وحید روزبه حصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...

به گزارش همشهری آنلاین، بازیگر نقش عمو کاووس به نحوه آشنایی‌اش با گروه «نون خ» و سعید آقاخانی و اینکه چطور شد از یک فرد نظامی و سرهنگ بازنشسته ارتش به یک بازیگر طنز تبدیل شد، اشاره کرد.

او ابتدا درباره پررنگ شدن نقشش در «نون خ ۵» نسبت به فصل‌های گذشته اینگونه می‌گوید: خدا را شکر تا الان از کارم راضی بودم. راستش پایه‌گذاری کاووس از همان فصل اول آغاز شد و تا الان هم ادامه داشت. یادم هست حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر کاندیدای این شخصیت بودند و سعید آقاخانی عزیز تست می‌زد و در نهایت قرعه به نام بنده درآمد. بیشترین کمک را طی این سال‌ها خود آقا سعید به این نقش کردند؛ ضمن اینکه خودم هم بسیار سعی کردم کاووسی باشم که واقعاً به دل بیننده بنشیند. این شخصیت ضمن اینکه یک شوخ طبعی دارد اما برای روستا یک شخصیت پرمنفعتی هم هست. خدا را شکر نقشم به دل خودم نشسته است و مردم هم دوست داشتند.

این بازیگر که از ابتدای فصل اول «نون خ» در داستان حضور داشته، درباره اینکه لازمه حفظ برندی مثل «نون خ» در تلویزیون چیست و فکر می‌کنید این مجموعه تا کجا بتواند این موفقیت را حفظ کند؟ خاطرنشان می‌کند: «نون خ» صد درصد می‌تواند موفقیتش را حفظ کند. اگر شما از فصل اول به این سریال نگاه کنید می‌بینید که پلکانی توانستند پله به پله به شخصیت‌ها و داستان‌ها رونق بدهند و در نهایت همه چیز به خدمت گرفته شد تا «نون خ» دیده شود؛ به ویژه اینکه کارگردانی آقای سعید آقاخانی واقعا لازمه این کار بود و شاید اگر شخص دیگری بود این شیوه را درنمی‌آورد چون خود آقا سعید از جنس ماست و متعلق به سرزمین کُرد است. او توانسته با داستان‌هایی که حول محور قومیت‌هاست و کاملاً روی لبه تیغ است برخورد خوبی داشته باشد، در چنین مواقعی باید شش دانگ حواس را جمع کرد که به نظرم سعید آقاخانی این حواس جمعی را داشت و توانست ما را در هر فصل به منزلگه مقصد برساند و بعد از آن به دل مردم جان بنشیند.

نون خ ۵ به زودی تمام می‌شود!

«نون خ» جور خیلی از کارهای تلویزیون را می‌کشد

بازیگر نقش کاووس در ادامه در واکنش به اینکه سریال «نون خ» در حال حاضر جور بسیاری از کارهای دیگر تلویزیون را می‌کشد، فکر می‌کنید تا کی جواب بدهد؟ اظهار می‌کند: بله؛ این واقعیت است که «نون خ» جور خیلی از کارهای تلویزیون را می‌کشد و این را می‌توانید از بینندگان جان که همواره همراه ما بودند سوال کنید تا آنها به این مجموعه نمره بدهند. تعریف از خود نباشد اما در حریم جامعه از بقال و قصاب گرفته همه و همه «نون خ» را می‌بینند و با دل خوش هم می‌بینند و به ما درود می‌فرستند که توانستیم لبخند شیکی را روی لبانشان بنشانیم و ما از این بابت خداوند را شاکریم و ممنونیم که این موقعیت را به ما داد.

این بازیگر در عین حال به وحدت و یکپارچگی گروه «نون خ» اشاره می‌کند و همین با هم بودن را دلیل موفقیت می‌داند و می‌گوید: ما در این سریال دست به دست هم دادیم تا موفق شدیم. الان اگر آقا سعید بخواهد دو نفر را کنار بگذارد و دو نفر دیگر بیاورد قطعاً کار سخت می‌شود چون همه ما خصلت‌های بارز همدیگر را در همان روستای فرضی پیدا کردیم به هم درود می‌فرستیم که همه در کنار هم توانستیم این موفقیت را که متعلق به همه است به سرانجام برسانیم.

بازیگر «نون خ» سپس در پاسخ به اینکه بزرگ ترین چالش کاووس کجا بود؟ بیان می‌کند: این نقش چالش آنچنانی نداشت. شخصیت کاووس همان‌طور که شناختید بزرگ روستا و رئیس شوراست و به قول خودش رهبر این گروه خشن است (با خنده). کاووس علیرغم حضور پررنگش و برخوردهایی که همواره از او می‌بینید اما چالش خاصی ندارد.

وروایی درباره اینکه آیا قرار است داستان «نون خ» ادامه‌دار باشد؟ خاطرنشان می‌کند: تا این لحظه فعلاً چیزی به ما گفته نشده است اما حدود یک ماه پیش بود که ما مشغول گرفتن سکانس‌های پایانی کارمان در شمشک و دیزین بودیم که دکتر جبلی، رئیس صداوسیما آمدند سر صحنه و به ما خسته نباشید گفتند. همان جا بود که به آقای آقاخانی گفتند خودتان را آماده کنید که هرچه زودتر بتوانید فصل بعدی را هم عهده‌دار شوید. در هر صورت ما خوشحال می‌شویم که در خدمت مردم باشیم.

سرهنگ بازنشسته ارتش چطور عمو کاووس شد؟

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره اینکه اصلاً چه شد به گروه «نون خ» پیوست و از یک فرد نظامی و سرهنگ بازنشسته به بازیگری روی آورد؟ توضیح می‌دهد: همانطور که می‌دانید من در وهله اول یک نظامی‌ام. در آسمان پروردگار بودیم که آمدیم و بر زمین نشستیم اما از همان سال‌های گذشته در موقعیت نظامی هم نمایش کار می‌کردم چون علاقمند بودم. از سال ۳۸ با بچه‌های کرمانشاه در حوزه نمایش همگام بودیم و از سال ۶۱ هم جذب تلویزیون شدم و با صداوسیمای مرکز کرمانشاه کارهای طنز انجام می‌دادیم، کارگردانی می‌کردم،

بازیگری می‌کردم و مستند می‌ساختم تا زمانی که پنج سال پیش آقای سیروس میمنت نازنین که از دوستان بنده است همراه گروه «نون خ» به کرمانشاه آمدند و همان‌جا به من گفت که برای یک سریال که سعید آقاخانی می‌سازد بد نیست تو هم بیایی و یک تست بدهی. گروه خیلی زیادی به کرمانشاه آمده بودند برای تست بازیگری چون فراخوان داده بودند. یادم هست آقای مصطفی تنابنده عزیز برادر محسن تنابنده در کنار آقای میمنت تست‌ها را می‌گرفتند و هر که قبول می‌شد به تهران می‌آمد و آقای سعید آقاخانی نظرش را می‌گفت. شخصیت من هم جزو نقش‌هایی بود که آقا سعید پسندید و به دل ایشان نشست. کارگردانی دلنشین و اعمال و رفتارهای خود ایشان هم به دل همه ما نشست و خدا را شکر الان پنج سال است در محضر ایشان درس پس می‌دهم.

بازیگر نقش عمو کاووس در پایان درباره پیشنهادهای جدیدش در حوزه سریال در تلویزیون می‌گوید: بعد از «نون خ» در تهران چندین پیشنهاد داشتم اما نپذیرفتم یا خوشم نمی‌آمد یا سر کار «نون خ» بودم و نمی‌توانستم حضور داشته باشم اما طی این سال‌ها سریال‌های بومی و استانی زیادی در حوزه طنز داشتم.

کد خبر 844870 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • دستیار یحیی و حضور ویژه در تمرین تراکتور
  • تصویر رامین پرچمی در «آخرین سامورایی»
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • عکس| تیپ خبرساز سحر دولتشاهی در پشت صحنه یک فیلم
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • سیامک صفری و نازنین احمدی در فیلم «دورافتاده»
  • تیکه دوباره و جدید سریال نون خ به وحید شمسایی! + ویدئو
  • نخستین تصویر بازیگر پایتخت و امین حیایی در یک کمدی جدید
  • تئاتر «un۱۲» در حوزه هنری مشهد به روی صحنه می‌رود
  • «پینوکیو» در تالار هنر خوانش می‌شود