Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس روز یکشنبه درخصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور و احتمال بازگشت دوران قرنطینه سراسری هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هنکاک در مصاحبه‌ای گفت: «ملت [بریتانیا] با نقطه اوج [شیوع کرونا] روبه‌رو هستند و باید دست به انتخاب بزنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت انگلیس افزود: «باید انتخاب کنیم که همه از قوانین پیروی کنند یا اقدامات [پیشگیرانه] بیشتری اتخاذ کنیم».

او در مصاحبه‌ای دیگر درباره دومین دور از قرنطینه ملی گفت: «آن را رد نمی‌کنم اما نمی‌خواهم شاهد آن باشیم».

از سوی دیگر «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای گفت وزرای دولت «کنترل نقاط [شیوع] ویروس [کرونا] را از دست داده‌اند» و ممکن است نیاز به اعمال محدویت‌های بیشتری باشد.

استارمر در ادامه گفت: «اگر نخست‌وزیر بودم بابت این وضعیت گرفتن تست [کرونا] عذرخواهی می‌کردم. اصلاح نظام گرفتن تست باید در اولویت باشد و نه کنفرانس خبری درباره اتفاقاتی که از آن خبر داریم».

طبق جدیدترین آمار، تا کنون ۳۹۰ هزار نفر در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۱ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

چند روز پیش «کیت مالتوس» وزیر امنیت انگلیس از مردم خواست موارد نقض مقررات محدودکننده جدید موسوم به «قانون شش» را از سوی همسایگان خود گزارش دهند.

هفته گذشته بعد از آن که بیش از ۳ هزار ابتلای روزانه در انگلیس برای سه روز متوالی به ثبت رسید، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد ممنوعیت تجمع بیش از ۶ نفر در انگلیس اعمال می‌شود.

روز گذشته (شنبه) معترضان به محدودیت‌های کرونایی در در مرکز لندن در میدان «ترافالگار» تجمع کردند و تلاش پلیس برای متفرق کردن آن‌ها موجب درگیری میان مأموران و معترضان شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس بریتانیا وزیر بهداشت حزب کارگر بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که برای دلگرمی و تقویت روحیه سران رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تنبیهی ایران به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه تهران شد.

به گزارش مشرق، کامرون در گفت‌وگو با خبرنگاران در اراضی اشغالی گفت: ما باید در کنار اسرائیل بایستیم و دیدگاه‌مان را درباره گام بعدی روشن کنیم.

وی پس از دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی گفت: مشخص است که اسرائیلی‌ها در حال تصمیم‌گیری برای اقدام هستند. امیدواریم که اقدام آن‌ها تا جایی‌که ممکن است باعث تشدید نشود و همانطور که گفتم، هوشمندانه و در عین حال قوی باشد.

وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت بی‌دریغ لندن از رژیم صهیونیستی گفت: ما خواهان وضع تحریم‌های هماهنگ علیه ایران هستیم. بریتانیا در چارچوب نظام تحریمی خود، سپاه پاسداران و ده‌ها نفر در ایران را تحریم کرده است اما به نظرم ما می‌توانیم اقدامات بیشتری را صورت دهیم تا نشان دهیم که در یک جبهه هستیم.

وی با تکرار ادعاها علیه ایران مدعی شد: ایران پشت اقدامات بدخواهانه زیادی در منطقه است، از حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها حمایت می‌کند و آن ها نیز باید پیام شفافی را از سوی گروه هفت دریافت کنند.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس