Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:23:10 GMT

استاندار مرکزی: شکاف‌های قاچاق کالا باید بسته شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۰۹۷۴

استاندار مرکزی: شکاف‌های قاچاق کالا باید بسته شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با بیان اینکه متاسفانه مسیر قاچاق کاملا بسته نیست، گفت: می‌طلبد که با استفاده از مدیریت مناسب و اثرگذار، شکاف‌ها و انحرافات موجود در مسیر قاچاق کالا بسته شود.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه 30 شهریور در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در آستانه سالروز آغاز جنگ تحمیلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام دفاع جانانه‌ای از مرز و بوم کشور داشتند و در نهایت به پیروزی رسیدند و اکنون به رغم تهدیدها و توطئه ها جمهوری اسلامی ایران در دهه پنجم عمر خود با قدرت در حرکت است.

وی افزود: استان مرکزی به استثنای گاز جزو هاب انرژِی نفتی مرکز کشور است و در همین خصوص مسائل و مشکلاتی دارد که باید رفع شود و این موارد به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: علیرغم طراحی سامانه ویژه، همچنان کشاورزان و تراکتوردارانی هستند که نمی‌توانند از انرژی برق استفاده کنند و باید پیش از آغاز فصل کشت سال آینده، بازطراحی سامانه جهت رفع و به حداقل رسیدن مشکلات این حوزه انجام شود.

آقازاده بیان کرد: متاسفانه مسیر قاچاق باز است و باید اقدامات لازم جهت کاهش شکاف‌ها و انحرافات موجود در مسیر قاچاق انجام داد تا انرژی و سوخت به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با اشاره به سفر رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استان مرکزی ظرف یک ماه آینده گفت: پیش از این سفر باید گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر جمع آوری شود تا بتوانیم جهت رفع مشکلات مربوط به سوخت به نتایج خوبی برسیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی نیز افزود: هفت هزار و 200 حلقه چاه پروانه دار کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که پنج هزار و 278 چاه به سیستم برقی مجهز شده و مابقی به صورت دیزلی فعال هستند و سوخت مورد نیاز را از سامانه دریافت می‌کنند. از مجموع چاه‌های دیزلی تنها 244 چاه از طریق سامانه تامین سوخت می‌کنند و منبع سوخت مابقی چاه‌ها مشخص نیست.

عزت الله آمره‌ای بیان کرد: همچنین دو هزار  و 657 حلقه چاه فاقد پروانه در استان وجود دارد که سوخت خود را از کانال‌های دیگر از جمله سوخت تراکتورها تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی نیز افزود: بر اساس ماده 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا، دولت مکلف به ایجاد زیرساخت های الکترونیکی توزیع فرآورده‌های نفتی شده که اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

جمشیدی با بیان اینکه هزار و 530 خانوار در استان به گاز طبیعی دسترسی ندارند افزود: در استان مرکزی 102 نمایندگی توزیع الکترونیکی گاز مایع، نفت سفید و نفت گاز وجود دارد که به پوز الکترونیکی مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: میزان فروش نفت گاز در سطح منطقه نسبت به سال گذشته کاهش داشته به طوری که که در مرداد ماه کاهش 102 درصدی در این حوزه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته 480 تن مشتقات نفتی از گمرکات استان صادر و 28 هزار نمونه تحویل گمرک شده و با احتساب 9هزار نمونه سال جاری، 35 هزار تانکر مشتقات نفتی در استان نگهداری می‌شود که انبار کافی برای این مهم وجود ندارد.

اسماعیل حسینی بیان کرد: امسال 212 هزار تن مشتقات نفتی از گمرکات استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه گمرک استان هرساله مقدار زیادی پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌کند، افزود: حدود 90 پرونده از سال 97 تاکنون در تعزیرات حکومتی استان باقی مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعلام این خبر که از ابتدای مهرماه صدور بارنامه بصورت الکترونیکی ارائه خواهد شد، افزود: از 20 تیرماه برخی شرکت های بزرگ بارنامه الکترونیکی را استفاده کرده‌اند.

علی زندی‌فر ادامه داد: 135 شرکت حمل و نقل فعال در استان مرکزی وجورد دارد که هر ماه 50 هزار بارنامه صادر می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاچاق گمرك استان مرکزی گزارش ایسنا استان مرکزی مسیر قاچاق قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق