Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان ، دادستان گالیکش را مامور بررسی موضوع ساخت و ساز کنار پارک ملی گلستان کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان گفت:   ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره گاه زیست کره  در یونسکو ثبت شده است پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی هاشمیان افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین های این شهرک ویلایی 37 هزار مترمربعی در محدوده پارک  ملی گلستان است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به دادستان گالیکش ماموریت ویژه داده ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی ، امور آب و بنیاد مسکن ، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند مشخص کنند .

هادی هاشمیان ادامه داد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق  زمین های این شهرک به بافت روستای تنگراه و  ساخت و سازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

هاشمیان در ادامه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست : به جای این که منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده 100 جریمه کنند  ، جلوی تحلف را بگیرند و هیچ بهانه ای در این زمینه پذیرفته نیست

میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان هم در جلسه امروز گفت: واریز هرگونه پول  در روستاها فقط باید به حساب دهیاری ها باشد و اگر  دهیار یا عضو شورای روستا برای صدور مجوزهای ساخت و ساز در روستاها ، شماره حساب شخصی به مردم ارائه کنند متخلف است و در صورت مشاهده این تخلفات  ، عضویت فرد در شورا از سلب می کنیم .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان ملی گلستان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان