Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان رفتارهایی چون جلوگیری از ارسال دارو به مردم را ظلم بی حساب دشمنان علیه ملت ایران عنوان کرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه شورای ادارای آستانه‌اشرفیه با موضوع تکریم فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید شهرستان آستانه اشرفیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز این هفته، یادآور حماسه های سرنوشت ساز فرزندان این مرز و بوم است و به سبب اینکه با خلوص نیت به دفاع از آرمان ها پرداختند، از آن به عنوان دفاعی مقدس یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با پاسداشت تلاش‌های همه ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، به روان پاک شهیدان والامقام به ویژه شهدای استان و علی الخصوص شهرستان آستانه اشرفیه و نامدارانی همچون شهید سردار مهدی خوش سیرت درود فرستاد.

زارع با اشاره به عناد استکبار با نظام مردم سالار دینی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب و نیز اکنون تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه آنها علیه ملت ایران ادامه داد: امروز مردم بار دیگر در شرایط مشابه دفاع مقدس قرار گرفته و با جنگی تمام عیار و ناجوانمردانه در عرصه اقتصادی روبرو هستند.

وی رفتارهایی چون جلوگیری از ارسال دارو به مردم را ظلم بی حساب دشمنان ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: با تاسی از همان الگوهای دوران دفاع مقدس، شاهد شکل‌گیری صحنه های زیبایی از ایثار و حماسه در مقاطع مختلف بوده ایم که فداکاری کادر درمان، پرستاران و پزشکان در حفظ سلامت جامعه، تلاش های گروه های جهادی و کمک های مومنانه مردم نمونه ای آشکار از این رفتارهای مجاهدانه است.

وی با تأکید بر ضرورت استمرار بیش از پیش رعایت توصیه های بهداشتی افزود: معتقدم در سایه همان انسجام، وفاق و همدلی ملی دوران دفاع مقدس؛ دوره سخت و دشوار مقابله با کرونا را نیز سپری کرده و با تحریم‌ها مبارزه می‌کنیم و همچون همه مقاطع تاریخی، ملت ما سرفراز خواهند بود البته در کنار این وحدت باید اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید و نیز راهبردهای توسعه محور استان گیلان با تلاشی مضاعف در دستور کار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: همانگونه که شخصا آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها را رصد می کنم؛ انتظار دارم فرمانداران هم طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌ها را پایش کرده و نهایت جدیت برای شتاب در تکمیل آنها را داشته باشند تا در موعد مقرر به بهره برداری برسد؛ ضمن آنکه لازم است وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود، ایجاد زمینه برای فراهم شدن فرصت‌های شغلی جدید را وظیفه مهم فرمانداران خواند و گفت: حفظ و تقویت امنیت نیز از وظایف و انتظاراتم از فرمانداران است.

زارع با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ظرفیت های ارزشمندی از منابع انسانی و سابقه ای دیرین در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی، چهره‌های تابناکی در عرصه ادب و فرهیختگان ماندگاری در حوزه علم و دانش به این سرزمین معرفی کرده ، افزود: علاوه بر موارد یاد شده؛ آستانه اشرفیه پتانسیل های زیادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد که باید با حمایت از این صنایع، قطار توسعه شهرستان شتاب گیرد.

وی تصریح کرد: آستانه اشرفیه این ظرفیت را دارد که زودتر از دیگر شهرستان ها به نرخ بیکاری تک رقمی برسد و زمینه اشتغال ساکنان شهرستان های اطراف را نیز فراهم آورد، به همین سبب با تشدید فعالیت های برنامه محور، می توانیم شاهد شکوفایی شهرستان باشیم.

زارع گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه های مدرن کشاورزی را یک ضرورت خواند و با بیان این مطلب که توسعه فعالیت‌های گردشگری با شرایط زیست شناختی (اکولوژیک) آستانه اشرفیه با توجه به پتانسیل بندر کیاشهر تناسب دارد، یادآور شد: بایستی در مسیر تحقق این مهم؛ ضمن ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به طور اصولی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون اندکی از ظرفیت های کیاشهر به بالفعل تبدیل شده، گفت: بندرکیاشهر در زمینه گردشگری جایگاهی ممتاز دارد، از این‌رو اجرای طرح جامع گردشگری در این بندر می تواند در توسعه منطقه موثر باشد.

زارع خاطرنشان کرد: طبق برنامه دولت؛ ۴۰۰۰ هکتار از اراضی ملی استان برای توسعه زارعت چوب با هدف جهش تولید در انجام این مهم به بهره برداران واگذار می شود که در واقع می توان آن را گامی در مسیر صیانت از جنگل ها دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه برتر آستانه اشرفیه در تولید نهال صنوبر، بهبود و توسعه چوب صنوبر برای استفاده صنایع مرتبط در استان و کشور می‌تواند در این شهرستان گسترش یابد و این امر در کنار آنکه جزو سیاست‌های مهم اجرای طرح زراعت چوب در استان است، زمینه خودکفایی در تولید چوب صنوبر مورد نیاز واحدهای صنایع چوب را نیز فراهم می سازد.

استاندار گیلان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان را از دیگر مزایای توجه به توسعه چوب صنوبر در استان خواند و گفت: تاکید دارم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زراعت چوب مطابق با اصول قانونی، حمایت صورت گیرد.

وی مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای همه بخش های استان را دغدغه ای جدی دانست و با تاکید بر ضرورت نظارت های بیشتر در این بخش افزود: تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر ستودنی است و مردم، مسئولان را در اجرای این مهم یاری رسانده اند.

وی با اشاره به لزوم استمرار این همکاری ها گفت: همچنان بر پیشگیری جدی برای تغییر کاربری اراضی تأکید دارم و معتقدم نظارت‌های مستمر، مهمترین مولفه در انجام موفق این کار است.

استاندار گیلان خلوص نیت، نظم و انضباط، تکریم و تلاش برای جلب رضایت مردم را از اموری ذکر کرد که فرمانداران باید در رأس فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه ضمن قدردانی از یونس محمودی فرماندار سابق، حمید رضایی به عنوان فرماندار جدید شهرستان آستانه اشرفیه معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دارو تحريم شهرستان آستانه اشرفیه آستانه اشرفیه دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم

آفتاب‌‌نیوز :

خبرنگار ایرنا در بدو ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نیویورک، در گفتگویی از او سوال کرد: پس از اینکه ایران در عملیات تنبیهی وعده صادق پاسخ اسرائیل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می‌خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال‌هایی پیام‌ها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال‌های کشور‌های منطقه فعال بودند؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ گفت: «به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدت‌ها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می‌کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم به رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد: «به آمریکایی‌ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام‌هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریبا ۲ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیام‌ها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می‌تواند افزایش دهد، رفتار‌های رژیم صهیونیستی است.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: «قبل ازعملیات (وعده صادق) به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می‌دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.»

امیرعبداللهیان اضافه کرد: «تبادل پیام‌ها به ویژه از کانال سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.»

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره هدف سفر خود به نیویورک نیز گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) و تمرکز بر موضوع فلسطین روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان گفت: این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود؛ با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است و سر ریز این وضعیت در منطقه و تحولات منطقه، نمودار می‌شود؛ فرصتی است برای اینکه که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال، با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای امور خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان‌های بین المللی برای برون رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ، ارسال کمک‌های گسترده انساندوستانه و سایر مسایل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • ارسال پول به چین چگونه است ؟
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم