Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار مارگون از عدم پرداخت عوارض آلایندگی کارخانه سیمان مارگون انتقاد کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند. - اخبار استانها -

غلامعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 8 سال از آغاز فعالیت کارخانه سیمان مارگون می‌گذرد ولی تاکنون ریالی  عوارض آلایندگی پرداخت نکرده‌اند در حالی که بنا به گفته مسئولان محیط زیست این کارخانه آلایندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این کارخانه از زمان راه اندازی تاکنون دارای آلایندگی بوده و سبب ایجاد عوارض جبران ناپذیری به محیط زیست طبیعی و انسانی شده و تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای جلوگیری از آلایندگی انجام نشده است.

رامین با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان و تحقیقات انجام شده ایجاد فضای سبز شهری یکی از مواردی بوده که می‌تواند سبب کاهش عوارض این آلایندگی شود، ابراز کرد: شهرداری مارگون فاقد درآمد پایدار برای تعریف پروژه‌هایی در زمینه فضای سبز است.

وی تاکید کرد: تصویب پرداخت عوارض آلایندگی ( تبصره یک ماده 38) کارخانه مارگون و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی ضروری بوده و انتظار می‌رود در این زمینه تصمیم لازم گرفته شود.

دادستانی برای رفع آلایندگی‌ کارخانه سیمان گلستان 15 روز مهلت دادتخلف دولت در پرداخت نکردن اعتبارات کاهش آلایندگی هوا محرز استیزد |جریمه در انتظار 3500 واحد صنعتی بزرگ آلاینده/ واحدهای صنعتی برای کاهش آلایندگی تسهیلات دریافت می‌کنند

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد 11 آبان ماه 98 در گفت‌وگویی با تسنیم گفته بود: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده برخی مواقع کارخانه 3300 تنی مارگون آلودگی زیست محیطی دارد و به دلیل شرایط تحریم تامین برخی قطعات اتاق کنترل گرد و غبار کارخانه سیمان مارگون با مشکل روبه‌رو است.

وی در این مصاحبه با اشاره به تذکرات داده شده به مسئولان کارخانه سیمان مارگون عنوان کرد: طبق ماده 11 و 12 حفاظت و بهسازی محیط زیست و صنایع آلاینده تذکر و مهلت قانونی می‌دهیم که در صورت عدم رفع مشکل جزو صنایع آلاینده معرفی شده تا طبق قانون خسارت‌های وارده در منطقه هزینه شود.

بررسی‌های خبرنگار تسنیم برای نتیجه نهایی تذکر و مهلت قانونی  محیط زیست در سال گذشته به مسئولان کارخانه سیمان مارگون به جایی نرسید.

انتهای پیام/541/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عوارض آلایندگی محیط زیست عوارض آلایندگی محیط زیست کارخانه سیمان مارگون عوارض آلایندگی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی دهقانی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان