Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تصادفات منجر به فوت ۱۶ درصد و تصادفات منجر به جرح ۴۱ درصد کاهش یافته است که یکی از عوامل مهم آن کنترل تخلفات با دوربین بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احسان امانی ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صدد کاهش تصادفات هستیم و سال گذشته در زمینه تصادفات درون‌شهری برنامه‌ای مصوب شد اما برای تصادفات برون‌شهری مصوبه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی در مورد وضعیت تصادفات محورهای مواصلاتی استان مهم‌ترین عامل تصادفات راه‌ها نیستند بلکه به نظر می‌رسد به عوامل انسانی توجه لازم نشده که باید بیش از هر عامل دیگری بر این مورد تمرکز شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سامانه مدیریت جامعی از سوی وزارت کشور برای کاهش تصادفات تدوین شده که در این سامانه مقوله ترافیک، اولین موردی است که اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

گزارش|خطر تصادفات مرگبار در کمین عابران پیاده تونل انقلاب سنندج/ شهروندان اینجا محل عبور نیستواژگونی میکسر حامل بتن پس از تصادف با 2 خودرو در شمال تهران + تصاویربوشهر| وقوع تصادف در محور برازجان-دالکی 3 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت

امانی خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان کار تیمی بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسکن و شهرسازی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری‌ها نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب در مورد دوربین‌های کنترل سرعت در شهرکرد، تصریح کرد: دوریین‌ها در کاهش آمار تصادفات استان نقش مهمی دارند و مسائل ترافیکی شهرهای لردگان و مالخلیفه باید جداگانه بررسی شوند.

در ادامه این شورا عزیزالله روشن، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان داشت: در نوع تصادفات استان، واژگونی با 46 درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده و مشهود است که جاده‌ها مهم‌ترین عامل تصادفات نیستند چراکه در مسیرهای چهارخطه نیز تصادف و واژگونی رخ داده است.

وی ادامه داد: از مجموع 34 دوربین کنترل سرعت نصب شده در محورهای مواصلاتی استان فقط هفت دستگاه فعال است و باید برای پیشگیری از سرقت و تخریب آن‌ها اقدامات موثری انجام شود چرا که جایگزین کردن دوربین جدید هزینه گزافی دارد و برای پیمانکار دشوار و حتی غیرممکن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان داشت: امسال تصادفات منجر به فوت 16 درصد و تصادفات منجر به جرح 41 درصد کاهش یافته است که یکی از عوامل مهم آن کنترل تخلفات با دوربین بود اما در حال حاضر تلفات جاده‌ای بیشتر شده است.

روشن، به افزایش حجم ترافیک مسیر لردگان با راه‌اندازی پتروشیمی لردگان اشاره  کرد و گفت: الان 3 هزار تن تردد روزانه در این مسیر داریم اما با راه‌اندازی پتروشیمی 4.6 میلیون تن تردد از مسیر لردگان خواهیم داشت و به همین دلیل چهار خطه شدن این محور ضروری است.

وی پرتصادف‌ترین محورهای مواصلاتی استان را محورهای بروجن لردگان، شهرکرد سامان، شهرکرد اصفهان، کوهرنگ بازفت مسجدسلیمان، لردگان دهدز و لردگان مالخلیفه خوزستان اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات جرحی و فوتی استان طی 36 ماه گذشته در این مسیرها رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پرتصادف‌ترین مسیر چهارمحال و بختیاری طی سه سال گذشته را محور لردگان با 724 تصادف فوتی عنوان و اضافه کرد: مسیر شهرکرد کوهرنگ با 401 تصادف در رتبه بعدی پرتصادف‌ترین مسیرهای سه سال پیش است.

وی تشریح کرد: از نظر مسافت، محور شهرکرد سامان با هر کیلومتر7.4 نفر مصدوم و فوتی بیشترین آمار تصادفات را دارد و در رده‌ بعدی مسیر شهرکرد اصفهان به ازای هر کیلومتر 7.1 نفر مجروم یا فوت‌شده قرار دارد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری تصادفات منجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سامانه بارشی که در حال حاضر در استان فعال است و منجر به وقوع بارش‌های نسبتاً خوبی نیز در استان شده به تدریج روند ضعیف شدن را طی می‌کند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: البته این سامانه بارشی تا ساعات بعد از ظهر امروز همچنان در استان فعال است و شاهد وقوع بارش‌های ضعیف و رگباری به ویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزان بارش‌های این سامانه تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به میلی‌متر در شهرکرد ۴.۶، بروجن ۲۲.۸، لردگان ۰.۷، کوهرنگ ۹.۳، اردل ۵.۷، فارسان ۱۸، سامان ۳.۷، بن ۱.۷، شلمزار ۹.۱، فرخشهر ۴.۶، مال‌خلیفه ۳.۷، سورشجان ۹.۶، بلداجی ۸.۲، ایلبگی ۲.۶، دوآب صمصامی ۱۳.۹، بازفت ۶.۵ و در لیرابی ۹.۱ ثبت شده است.

نوروزی عنوان کرد: روز پنج‌شنبه وقوع بارش در چهارمحال و بختیاری انتظار نمی‌رود اما از روز جمعه تا اواسط هفته آینده عبور متناوب امواج موجب بارش‌های رگباری در استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب خواهد شد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صبح امروز کوهرنگ، بلداجی و بروجن با ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین ایستگاه‌های استان بودند همچنین در شهرکرد دمای ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کد خبر 6080612

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود