Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان از واگذاری ۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان برای زارعت چوب خبر داد و گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گیلان دغدغه‌ای جدی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای ادارای آستانه‌اشرفیه با موضوع تکریم فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: 4 هزار هکتار از اراضی ملی استان برای زارعت چوب واگذار می‌شود که بدون شک چنین اقداماتی فرصت‌های شغلی جدیدی را هم ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گیلان دغدغه‌ای جدی است گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه‌های مدرن کشاورزی را در استان یک ضرورت خواند و عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های گردشگری با شرایط زیست شناختی شهرستان آستانه‌اشرفیه با توجه به پتانسیل بندر کیاشهر تناسب خوبی دارد.

زارع ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط‌زیست و منابع‌طبیعی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه تاکنون مقدار کمی از ظرفیت‌های کیاشهر به فعلیت تبدیل شده است تصریح کرد: بندرکیاشهر در زمینه گردشگری جایگاه بسیار خوب و ممتازی دارد بنابراین اجرای طرح جامع گردشگری در این بندر می‌تواند در توسعه منطقه مؤثر واقع شود.

17 هزار هکتار از اراضی استان گیلان مستعد زراعت چوب استنهال‌های سریع‌الرشد به منظور اجرای طرح ملی زراعت چوب در استان البرز تولید می‌شودتأمین مواد اولیه صنایع سلولوزی با زراعت چوب؛ بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌های طبیعی گیلان کاهش می‌یابد

وی با اشاره به برنامه دولت در راستای واگذاری 4 هزار هکتار از اراضی ملی استان گیلان برای توسعه زارعت چوب با هدف جهش تولید خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر مزیت‌های گوناگون اقتصادی که دارد در کنار ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در واقع می‌تواند گامی اثربخش در مسیر صیانت از جنگل‌ها هم باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرمانداران باید در جهت حفظ اشتغال موجود و ایجاد زمینه برای فراهم شدن فرصت‌های شغلی جدید تلاش کنند اظهار داشت: شهرستان آستانه‌اشرفیه با سابقه‌ای دیرین در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی، چهره‌های زیادی در عرصه ادب و فرهیختگان ماندگاری در حوزه علم و دانش معرفی کرده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه آستانه‌اشرفیه ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد که باید با حمایت از این صنایع، قطار توسعه شهرستان شتاب گیرد خاطرنشان کرد: آستانه‌اشرفیه این ظرفیت را دارد که زودتر از دیگر شهرستان‌ها به نرخ بیکاری تک رقمی رسیده و زمینه اشتغال ساکنان شهرستان‌های اطراف را فراهم کند.

زارع بر لزوم استمرار بیش از پیش رعایت توصیه‌های بهداشتی، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: بدون شک در سایه مشارکت و همکاری مردم و تلاش‌های دولت و کادر بهداشت و درمان می‌توانیم بر این بیماری منحوس فائق آییم فقط دستیابی به این اهداف مستلزم اتحاد همگانی است.

وی با بیان اینکه فرمانداران هر کدام از شهرستان‌های گیلان باید روند اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه خود را رصد و کنترل کنند اظهار داشت: از مسئولان دست اندرکار و فرمانداران شهرستان‌ها انتظار دارم نهایت جدیت را برای شتاب در تکمیل پروژه‌ها داشته باشند تا طرح‌ها در موعد مقرر خود به بهره‌برداری برسند.

نماینده عالی دولت در گیلان توطئه‌های دشمنان ملت، نظام و انقلاب اسلامی و جنگ اقتصادی همه جانبه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز مردم ولایتمدار کشورمان بار دیگر در شرایط مشابه دوران هشت سال دفاع مقدس قرار گرفته‌اند و با جنگی تمام عیار و ناجوانمردانه در عرصه اقتصادی روبرو هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تأسی از همان الگوهای دوران دفاع مقدس شاهد شکل‌گیری صحنه،های زیبایی از فداکاری، ایثار و حماسه در مقاطع مختلف بوده‌ایم اظهار داشت: فداکاری کادر درمان، پرستاران و پزشکان در حفظ سلامت جامعه، تلاش‌های گروه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه مردم نمونه‌ای بارز از این رفتارهای مجاهدانه است.

زارع آغاز هفته دفاع مقدس را در حقیقت یادآور حماسه‌های سرنوشت‌ساز رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از انقلاب اسلامی خواند و گفت: ضمن پاسداشت تلاش‌های همه ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان به روان پاک شهیدان والامقام به ویژه شهداب شهرستان آستانه اشرفیه درود می‌فرستم.

وی فراهم کردن بسترها و زمینه خودکفایی در تولید چوب صنوبر مورد نیاز واحدهای صنایع چوب استان گیلان و پتانسیل خوب آستانه‌اشرفیه در این مورد را متذکر شد و افزود: ارتقاء و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان از دیگر مزایای توجه به توسعه زراعت چوب صنوبر در استان گیلان محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تغییر کاربری اراضی کشاورزی را موضوعی که برای همه بخش‌های استان گیلان دغدغه‌ای جدی است خطاب کرد و با تأکید بر ضرورت نظارت،های بیشتر در این بخش عنوان کرد: تلاش‌های انجام شده در چند ساله اخیر ستودنی است و مردم هم در این راه باید همراه با مسئولان باشند.

استاندار گیلان دو مؤلفه پیشگیری جدی برای تغییر کاربری اراضی گیلان و اعمال نظارت‌های مستمر را مهم‌ترین اقدام در جهت صیانت از داشته‌های استان خواند و تصریح کرد: خلوص نیت، نظم و انضباط، تکریم و تلاش برای جلب رضایت مردم را از اموری هستند که فرمانداران باید آن را در رأس فعالیت‌های خود قرار دهند.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم حمید رضایی به عنوان فرماندار جدید شهرستان آستانه‌اشرفیه معرفی شد.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان آستانه اشرفیه هزار هکتار از اراضی تغییر کاربری اراضی استاندار گیلان استان گیلان شهرستان ها زراعت چوب زارعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان