Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس چمنیان معتقد است کم ‌تجربه بودن رحمتی علت اصلی دو شکست این تیم مقابل نماینده امارات بود.

عباس چمنیان سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان به شدت از فرهاد حمیداوی مدیرعامل شهر خودرو انتقاد کرد.

به گزارش طرفداری، عباس چمنیان درباره انتخاب مهدی رحمتی به عنوان سرمربی شهر خودرو و نتایج اخیر این تیم به ایسنا گفت:

ملاک و معیار انتخاب سرمربی در ایران با کل دنیا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قبل از رحمتی هم ‌چنین انتخاب ‌هایی داشتیم و بعد از او هم اگر با همین فرمان جلو برویم خواهیم داشت. لزوما بازیکنان بزرگ نمی ‌توانند مربیان خوبی شوند، چه برسد به آن که مراحل ترقی را پلکانی و طبق اصول رعایت نکنند.

او ادامه داد:

فضای مربیگری و بازیکن بودن متفاوت است. ممکن است حتی یک بازیکن بزرگ، در آینده مربی بزرگی شود اما چون روند و مسیری که انتخاب می ‌کند درست نیست، ممکن است باعث شود که سرمایه بسوزد یا حتی ممکن است تا زمانی که به پختگی کامل می ‌رسد، تیم‌ های زیادی را فدای تجربه ‌های خود کند. این چالش برای رحمتی وجود دارد و این که یک نفر بدون این که در هیچ کلاس مربیگری شرکت کرده باشد، در تیم سطح پایین ‌تری مربیگری نکرده باشد و از همه مهم تر طبق روال، سرمربی نشده باشد، قطعا می ‌تواند به وجهه او ضربه بزند. بسیاری از بازیکنان بزرگ که مربی شدند، یا پلکان مربیگری را طی کرده ‌اند یا دستیار مربیان در تیم‌ های مختلف بوده ‌اند. بدون تردید باختی که شهر خودرو داشت، تا حد زیادی به دلیل تجربه کم رحمتی است و نیاز است مدیران ما معیارهای خود را با شاخصه‌ های انتخاب یک سرمربی در دنیا تطبیق دهند.

چمنیان درباره وضعیت این فصل شهر خودرو و تغییرات متعدد کادر فنی گفت

 خصوصی بودن شهر خودرو و فوتبالی بودن حمیداوی می ‌تواند برای شهر خودرو هم تهدید باشد و هم فرصت. این که حمیداوی فوتبال را می ‌شناسد باعث شده با شناخت کامل وارد عرصه مدیریت در فوتبال شود و جلوتر از کادر فنی و خارج از حیطه وظایف خود درباره مسائل فنی نظر دهد. در زمان گل ‌محمدی و به دلیل تجربه این مربی، نتایج شهر خودرو خوب بود و نیاز به تذکر نبود. فراز و نشیب شهر خودرو بعد از نیم ‌فصل زیاد بود و این برای نماینده مشهد خطرناک است.

عباس چمنیان افزود:

این که سرآسیایی گفته در کار او توسط مدیریت باشگاه دخالت شده، هم به دلیل فوتبالی بودن حمیداوی و هم به دلیل کم ‌تجربه بودن این مربی بوده است. اگر مربی با سابقه ‌ای برای شهر خودرو انتخاب می ‌شد، حمیداوی به خود اجازه مداخله نمی ‌داد. این حتی در انتخاب سهراب بختیاری ‌زاده هم مشهود بود و در موضوع درگیری او و مهدی رحمتی، وقتی حمیداوی طرف دروازه ‌بان خود را گرفت و حتی او را جانشین بختیاری ‌زاده کرد نشان می ‌دهد که انتخاب مربیان کم ‌تجربه، این فضا و فرصت را به مدیریت باشگاه داده است که در مسائل فنی و خارج از حیطه ‌ای خود دخالت کنند. این رفتار در دنیا منسوخ شده است و مدیریت یک تیم هر چقدر هم فوتبالی باشد، نباید به استقلال یک مربی لطمه بزند.

این پیشکسوت فوتبال درباره قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی گفت:

این تصمیم خلق الساعه بدون این که بررسی فراوانی روی آن شده باشد، شاید سودهایی داشته باشد اما قطعا ضررهای آن بیش ‌تر است. در سالیان اخیر شاید مربیان و بازیکنان بی ‌کیفیت باعث شده ‌اند تا پول‌ های زیادی از مملکت خارج شود اما این که این تصمیم به صورت ناگهانی گرفته شده است، باعث شده بازیکنان و مربیان بی‌ کیفیت طلب پول بیش‌ تری کنند و چون اکثر تیم ‌ها دولتی هستند و از منابع مالی استفاده می ‌کنند، چه در قالب دلار ریخت و پاش شود و چه در قالب ریال، کیفیتی اضافه نمی ‌شود و در بازی ‌های بین ‌المللی که اکنون برگزار می‌ شود شاهد اثرات آن هستیم‌. این تصمیم تنها باعث شده ارز از کشور خارج نشود و ریخت ‌و پاش تیم ‌های دولتی همچنان ادامه دارد و تنها به جای دلار و یورو، به صورت ریالی است.

چمنیان در پایان گفت:

بهتر بود به جای این تصمیم ناگهانی، سقف قراردادی برای خارجی‌ ها در نظر گرفته می ‌شد. آرزوی من این است که کسانی که مدیران باشگاه ‌ها را انتخاب می ‌کنند، مدیران متعهد و متخصصی را انتخاب کنند، چرخه انتخاب‌ ها در فوتبال ایران درست خواهد شد زیرا مدیر خوب، مربی خوب انتخاب می ‌کند و مربی خوب هم بازیکن با کیفیت را برای تیمش جذب می ‌کند و دست واسطه ‌ها و دلال‌ هایی که در نقل و انتقالات فوتبال ایران، اکثر پول ‌ها به جیب آنها می ‌رود، از فوتبال ایران کوتاه می ‌شود.

بیشتر بخوانید:

اشکان نامداری: مهدی رحمتی تلاش کرد بازی کند اما زانوی او درد داشت

پخش زنده استقلال - الشرطه / شهرخودرو - الهلال عربستان

سامی الجابر، بازیکن سابق الهلال: AFC باید به خاطر اعتبار خودش، تصمیم عاقلانه ای را بگیرد

محمد الدعایه دروزاه بان سابق الهلال: AFC همیشه به ضرر ما کار کرده است / با همین تعداد بازیکن هم برنده می شویم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: عباس چمنیان شهر خودرو باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر ۱۰ درصد از قرارداد!

نفت آبادان برابر پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

طرفداری | کادرفنی و بازیکنان نفت آبادان پس از شکست برابر پرسپولیس جریمه شدند.

پرسپولیس در چهارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر برابر نفت آبادان قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

با تصمیم مسئولین نفت آبادان، ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان و کادرفنی این تیم کم شد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر ۱۰ درصد از قرارداد!
  • معرفی نخستین مربی بین المللی اسکیت سرعت چهارمحال و بختیاری
  • زنوزی: سرمربی خوب خارجی برای تراکتور انتخاب می‌کنیم/ سال آینده بازیکنان بزرگ می‌گیریم
  • رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه‌گذاری افغانستان پنج برابر ایران
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳
  • تغییر و تحول ناگهانی در کادر مربیگری مورایس!
  • مربی آینده بارسلونا از امارات می‌آید!