Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:42:04 GMT

رتبه دوم کنکور انسانی : درهیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۵۱۱

رتبه دوم کنکور انسانی : درهیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم

علیرضا چلابیان دانش آموز آملی که در کنکور سراسری امسال توانست رتبه ۲ کشوری را در رشته علوم انسانی کسب کند ، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تیر ماه سال گذشته مطالعات درسی خود را برای کنکور آغاز کردم و به طور میانگین روزانه هفت ساعت مطالعه مفید داشتم .

وی یکی از رموز موفقیتش را مطالعه و تلاش مستمر و بدون وقفه برشمرد و گفت : منابع مورد مطالعه من برای قبولی در کنکور تنها کتاب های درسی  و جزوه های آموزشی معلمان مدرسه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلابیان با بیان اینکه اعتقادی به کلاس های خصوصی و مراکز مشاوره های متعدد ندارد ، افزود : من در هیچ کلاس خصوصی شرکت نکرده ام و برای برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره نیز تنها از پدر و مادرم و مشاوره و معلمان مدرسه استفاده کردم.

این دانش آموز نخبه آملی گفت : تنها استفاده من از خدمات خارج از مدرسه شرکت در آزمون های آزمایشی به صورت محدود بود تا با تست زنی و زمان سنجی مناسب برای کنکور آشنا شوم.

استفاده بهینه از وقفه کرونایی در کنکور

چلابیان با بیان اینکه جو کنکور امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا کمی متشنج و استرس زا بوده است ، گفت : با وجود این مساله من توانستم از این فرصت استفاده  لازم را ببرم و با غلبه بر ناامیدی به تلاشم ادامه دهم.

وی رمز موفقیت خودش را  استفاده مناسب از شرایط کرونایی عنوان کرد و افزود : در این شرایطی که اکثر داوطلبان به دلیل تغییر چند باره زمان کنکور خسته و دلزده شده بودند ، اما من  با همکاری خانواده و معلمان و مدیر مدرسه  توانستم به مطالعه و مرور کتاب های درسی ادامه دهم.

این دانش آموز نخبه مازندرانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که پس از آزمون  انتظار چنین رتبه ای را داشته است یا خیر ، گفت : پس از پایان آزمون از نتیجه آن راضی بودم ، ولی به هیچ وجه فکر نمی کردم رتبه تک رقمی کشوری را کسب کنم چون تنها می دانستم که رتبه ی کنکورم زیر ۱۰۰خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تعیین رشته مورد علاقه اش برای حضور در دانشگاه ، افزود که هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته است ولی به ادامه تحصیل در رشته حقوق قضایی علاقه بیشتری دارد. 

در کنکور سراسری امسال سه دانش‌آموز مازندرانی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و در جمع ۱۰ نفر نخست کنکور قرار گرفتند.

امسال حدود یک میلیون و ۳۹۱ هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۱۰۰ نفر از استان مازندران بودند. تعداد شرکت کنندگان کنکور امسال باوجود افزایش ۲۴درصدی در کشور ، در استان مازندران تقریبا نسبت به سال گذشته فقط ۲ درصد رشد داشت.

رشد ۲.۲ درصدی تعداد داوطلبان آزمون کنکور امسال در مازندران در شرایطی رقم خورده است که تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۴ درصدی داشت.

امسال از مجموع داولبان کنکور سراسری در مازندران همانند سالهای قبل رشته تجربی با حدود ۶۳.۵ درصد بیشترین شرکت کننده را خواهد داشت و پس از آن رشته انسانی با ۲۰.۲۱ درصد و رشته ریاضی با ۱۴.۲۸ درصد بیشترین سهم از داوطلبان کنکور سراسری را به خود اختصاص دادند. 

برچسب‌ها مدارس آزمون سراسری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آزمون سراسری مازندران مدارس آزمون سراسری مازندران اخبار کنکور کنکور سراسری دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در اطلاعیه این سازمان آمده ؛ با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که به علت تعطیلات عید نوروز تا شانزدهم فروردین موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین) نیز بتوانند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.
داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت‌نام کنند.
برای داوطلبانی که پیش از این در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.
نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری