Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@14:23:48 GMT

ریسک دو برابری ابتلا به کرونا در رستوران‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۵۱۵

خبرگزاری میزان-آخرین یافته‌های محققان آمریکایی روشن کرده است رستوران‌ها نسبت به باشگاه و آرایشگاه‌ها احتمال ابتلا به بیماری کرونا در افراد را دو برابر می‌کند.

خبرگزاری میزان _ رکنا نوشت: گزارش‌ها نشان داده که افرادی که ظرف دو هفته گذشته در یک رستوران یا کافی شاپ غذا خورده اند همگی به کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این نگرانی برای افرادی که سوار اتوبوس شده یا به سالن‌های بدنسازی و آرایشگاه مراجعه کرده اند وجود نداشته است.

آزمایش‌های کرونا از افراد نشان داد که ۷۰ درصد کسانی که ۱۴ روز قبل به کلوپ یا کافی شاپ رفته اند کرونا گرفته اند.

گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های همه گیر آمریکا تایید کرده که غذا خوردن در رستوران ریسک بالای ابتلا به کرونا را در پی خواهد داشت. به گفته محققان دفاتر، سالن‌های ورزشی آرایشگاه‌ها و مسافران اتوبوس نیز این میزان ابتلا به کرونا را نداشته اند.

اکثر قریب به اتفاق مبتلایان ویروس را از اعضای خانواده خود گرفته و آن را در رستوران‌ها منتشر کرده اند. زیرا در رستوران میزان بالایی از خوردن و نوشیدن با کیفیت پایین استاندارد‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. با توجه به این گزارش احتمال بسته شدن بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در ۴۲ ایالت آمریکا اعمال خواهد شد.

گفتنی است که اگرچه کارمندان اداری نیز در فضای بسته نشسته و غذا خورده اند، اما میزان بالاتر آلودگی مختص به رستوران‌ها عنوان شده است. زیرا در این مکان‌ها هنگام نوشیدن و خوردن غذا ماسک برداشته شده و تا هنگام خروج از رستوران از ماسک استفاده نمی‌شود و همچنین اغلب رستوران‌ها دارای تهویه نامناسب هستند و ویروس کرونا فرصت دارد با پخش شدن در هوا دیگر افراد را خیلی سریع مبتلا کند.

بیشتر بخوانید: موج‌های کرونایی چگونه می‌آیند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا رستوران بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا رستوران بهداشت رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

مصرف محصولات سویا به طور قابل‌ توجهی سبب کاهش تری گلیسرید و کلسترول تام در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ و عروقی» و «مرگ‌ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا  به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • عکس| شکار پدر هالند در بارسلونا!
  • جزییات بیماری هپاتیت بازیکن اکوادوری استقلال خوزستان
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • چرا هتل هما 2 مشهد محبوبیت زیادی دارد؟