Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:39:06 GMT

پروازهای مسافری، عامل انتشار ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۶۳۱

پروازهای مسافری، عامل انتشار ویروس کرونا

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه فوربس، محققان موسسه ملی بهداشت و اپیدمیولوژی ویتنام در تحقیق خود عنوان کردند: اگرچه صنعت پرواز بین المللی خطر انتقال بیماری در پرواز را پایین ارزیابی کرده، پروازهای طولانی مدت به موضوع نگران کننده تبدیل شده اند زیرا بسیاری از کشورها با وجود ادامه چرخه انتقال سندرم حاد تنفسی(SARS-CoV-۲) شروع به لغو محدودیت های پروازی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان این موسسه در تحقیقی ۲۱۷ مسافر، خدمه پرواز و تماس های نزدیک را مورد بررسی قرار دادند و ۱۶ فرد مبتلا به کرونا را شناسایی کردند. ۱۲ نفر از این تعداد یعنی ۷۵ درصد مسافرانی بودند که روی صندلی های بیزنس کلاس یا کلاس تجاری نشسته بودند.

این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: به این نتیجه می رسیم که خطر انتقال(SARS-CoV-۲) در هواپیما در طول پروازهای طولانی مدت، واقعی است و از پتانسیل تبدیل شدن به کووید –۱۹ برخوردار است.

در مطالعه دوم که در نشریه «بیماری های عفونی نوظهور» که از طرف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر می شود، به چاپ رسید، این مساله مورد بررسی قرار گرفت.

محققان در این پژوهش چهار مسافر با علائم حاد سندرم تنفسی را که در پروازی ۱۵ ساعته از بوستون به هنگ کنگ سفر کرده بودند، مورد آزمایش قرار دادند.

دانشمندان برای اثبات انتقال بیماری بین این چهار نفر، ویروس های آنها را توالی بندی کردند و دریافتند که ژنوم ویروس همه این چهار نفر، ۱۰۰ درصد یکسان است.

محققان به این نتیجه رسیدند تنها مکانی که همه چهار نفر در مجاورت نزدیک با هم بودند، داخل هواپیما بوده است.

به گفته پژوهشگران، برای جلوگیری از چرخه انتقال این ویروس درجریان سفر، تدابیر مربوط به کنترل بیماری باید ادامه داشته باشد.

در همین حال، شواهد بسیار دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه پرواز می تواند عامل شیوع ویروس باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پرواز ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پرواز ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا پرواز ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول

سرهنگ حسین نوروزی گفت: بدنبال انتشار محتوا‌های تهدید و تشویش آمیز در شهرستان علی اباد کتول، که موجب نگرانی شهروندان و خانواده‌ها شده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات عامل نشر این خبر کذب را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی علی آباد کتول گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • انتشار تفکیکی ارز مبادله شده در مرکز مبادله ارز و طلا
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر