Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: علی نیکزاد در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه متأسفانه اطلاعات غلط راجع به طرح جهش تولید و تأمین مسکن مجلس به مردم داده می‌شود افزود: این طرح را کمیسیون عمران مجلس ارائه داده و دو فوریت آن نیز رأی بالایی در مجلس آورده است.

وی اظهار داشت: در این طرح نه به دنبال خط اعتباری، نه انحصار و نه به دنبال استفاده از منابع غیر بانکی هستیم بلکه در طرح، بازار سرمایه را هم دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای پول و اعتبار در سنوات گذشته مصوب کرده بانک‌هایی که با بخش مسکن کار می‌کنند باید ۲۰ تا ۲۵ درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد بخش مسکن مصالح و صنعت است، افزود: مسکن لوکوموتیو اقتصاد است که با حرکت آن ۱۳۶ رشته شغلی فعال می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه بخش مسکن ارز بَری ندارد، اظهار داشت: این بخش درون زا و برون نگر است و بهترین حربه برای دور زدن تحریم هاست.

وی ادامه داد: متأسفانه راجع به انحصار مصالح ساختمانی حرف‌های زیادی زده می‌شود در حالی که در طرح جهش تولید و تأمین مسکن چنین چیزی آورده نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه در کشور ۲۸ میلیون تن فولاد تولید می‌شود، گفت: صادرات این محصول کاهش پیدا کرده و مصرف آن در داخل ۱۶ میلیون تن است.

وی افزود: سالانه ۶۱ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود که ۵۰ میلیون تن آن در داخل مصرف می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: متأسفانه با این وجود سیمان و فولاد تولید داخل از قیمت جهانی گران‌تر است که بسیار جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: بانک‌های تخصصی در این طرح از پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مستثنی شده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود تصویب طرح جامع مسکن و مکلف شدن دولت‌ها در جهت تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور، متأسفانه در ۶ سال اخیر این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بی توجهی به اجرای طرح جامع مسکن سبب شد تا نمایندگان اقدام به تصویب طرح دو فوریتی طرح جهش تولید و تأمین مسکن کنند.

نیکزاد اظهار داشت: در کنار تولید مسکن باید تلاش کنیم در درازمدت مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود؛ برای این کار از ظرفیت مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و مالیات بر زمین‌های بایر در طرح جهش تولید و تأمین مسکن استفاده شده است.

وی گفت: میانگین سن ازدواج برای دختران ۲۴ و پسران ۲۹ سال رسیده و این در حالی است که ۲,۵ میلیون جوان از سن ۳۲ سال عبور کرده و هنوز ازدواج نکرده‌اند و شاید مشکل مسکن یکی از عوامل این پدیده باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جدا از این ۱۳ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور داریم.

وی اظهار داشت: تسهیلاتی که در این طرح برای ساخت مسکن اختصاص پیدا می‌کند یارانه ندارد، تورم ندارد، خط اعتباری نیست و نقدینگی را بالا نمی‌برد.

نیکزاد ادامه داد: ساخت انبوه و کنترل قیمت مسکن از اولویت‌های مهم طرح «جهش تولید و تأمین مسکن» است.

وی گفت: تولید انبوه مسکن اگر با قانون بازدارنده به نام مالیات بر انواع معاملات زمین و مسکن همراه نباشد موجب رانت و احتکار می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح باید در کنار دیگر قوانین و پتانسیل‌های بازدارنده مانند مالیات بر خانه‌های خالی مانع احتکار مسکن شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: علی نیکزاد مسکن ازدواج نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید و تأمین مسکن میلیون تن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت