Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:51:14 GMT

اشعار و ادعیه‌های عاشورایی در «خلوت مسیح» روایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۷۵۶

اشعار و ادعیه‌های عاشورایی در «خلوت مسیح» روایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در این نمایشگاه ۳۰ اثر از آثار روح‌الامینی در زمینه نقاشی‌خط با مضمون اشعار، القاب و ادعیه‌هایی پیرامون واقعه عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود.

علیرضا روح‌الامینی در توضیح این نمایشگاه با بیان اینکه به علت کم بودن آثار نقاشی خط با موضوع عاشورا بسیار علاقه‌مند بودم تا رویدادی با چنین محتوای ارزشمندی برگزار کنم، خاطر نشان کرد: حضرت امام حسین (ع) آیینه جمال و جلال حضرت حق بر روی زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئینه نیز ابزار انعکاس حقایق است. کاربرد آئینه در معماری عتبات عالیات و مقدسه نیز به همین دلیل است. از این رو در این نمایشگاه از سه اثر که با تلفیق خط و آینه کاری سنتی کار شده است، رونمایی می‌شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌خط علیرضا روح‌الامینی با عنوان «خلوت مسیح» چهارم مهر ماه ساعت ۱۷ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا هیجدهم مهرماه می‌توانند با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

کد خبر 5028486

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران نمایشگاه نقاشی خط نقاشی خط عاشورا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس فیلم کوتاه موسیقی ایرانی جشنواره فیلم ونیز رادیو نمایش کارگردان تئاتر سینمای مستند شبکه یک سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» به‌همت دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گالری جریان یزد واقع در میدان قرآن آماده بازدید است.

مینا خداپرست دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد «روایتی از هفت وادی عشق عطار نیشابوری» و «حکایت انا الحق» منصور حلاج را در قالب نمایشگاه هنر مفهومی به تصویر آورده و مخاطب به موازات اندیشه هنرمند به تجربه منحصر به فرد خود می‌رسد.

مجموعه آثار بر روی بستر‌هایی به رنگ سیاه و سفید که نشانگر جهان تضادهاست، در کادر مربع و دایره‌های آینه‌وار که نماد از درونیات انسان است به تصویر درآمده و مخاطب در این آیین‌ها خویشتن را مشاهده می‌کند.

در حاشیه این نمایشگاه، ویدئوی آرتی که در راستای موقعیت کنونی انسان در این جهان که با تضاد‌های گوناگونی از تعاریف مختلف در باب مفاهیم زیستی و چرایی زیستن مواجه است به بیانی کوتاه از ادراک شخصی پرداخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند