Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@21:44:54 GMT

ترخیص پنج قلم کالا بدون کد رهگیری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۱۸۴۴

ترخیص پنج قلم کالا بدون کد رهگیری

به گزارش اقتصاد آنلاین، «مهرداد جمال ارونقی» در مورد آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در هشت قلم کالا در بنادر خاطرنشان کرد: از چندی پیش طی توافقات صورت گرفته بین دستگاه‌های ذیربط این امکان فراهم شد تا پنج کالا بدون کد رهگیری ترخیص شوند.

وی با بیان اینکه برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا، ارائه کد رهگیری بانک مرکزی به عنوات تایید منشا ارز الزامی خواهد بود، افزود: با تسهیلات در نظر گرفته شده برای ترخیص سریع کالاهای اساسی صاحبان اقلام ذرت، جو، سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام نیاز به دریافت کد رهگیری بانک نداشته و می‌توانند برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص سریع کالاهای مذکور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و امور گمرکی ایران در ادامه به جزئیات موجودی ۳.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: تا این تاریخ حدود یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن ذرت، ۳۳۹هزار تن جو، ۲۳۷ هزار تن سویا، ۳۹۵هزار تن روغن خام و بیش‌ از ۲۵۵ هزار تن دانه‌های روغنی در بنادر موجود است.

ارونقی به وضعیت سه کالای دیگر نیز اشاره کرد و افزود: تا هفته گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن گندم، ۳۸۰ هزار تن شکر و حدود ۲۰۰ هزار تن برنج در بنادر وجود داشته است.

این مقام مسوول در گمرک ایران در ادامه موجودی کالاهای اساسی به تفکیک بنادر را اعلام کرد و گفت:  از ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی بیش از  ۲.۳ میلیون تن در بندر امام خمینی (ره)،   ۳۷۸ هزار تن شهید رجایی، ۱۱۰ هزار تن انزلی، ۳۶۸ هزار تن امیر آباد، ۱۲۳۰ تن شهید باهنر قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۹۷ تن از این کالاها در بندر بوشهر، ۳۰ هزار تن چابهار، ۱۶۵۰ تن خرمشهر، ۱۵۴ هزار تن نوشهر، ۷۵ هزار تن فریدون کنار و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در آستارا انبار شده است.

پربیننده ترین کاهش فروش ۸۰ درصدی ساعت کاهش فروش ۷۵درصدی پارچه پیش‌بینی روند نزولی نرخ ارز در هفته پیش‌رو/ بازگشت آرامش به بازار با تقویت عرضه بزرگ‌ترین طرف‌های صادرات و واردات ایران کدامند؟ ایران به کدام کشورها سیمان صادر می‌کند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات کالا صادرات کالا کالای اساسی ترخیص کالا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کد رهگیری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در دیدار یعقوب محمودیان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره‌مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 745287

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم