Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهارکرد: زنجیره کامل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه در گلستان وجود دارد و از تامین جوجه یک روزه؛ واحدهای مرغداری و کشتارگاه های مدرن خودکفا هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب و چرخه کامل تولید گوشت مرغ؛ قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در استان باید نسبت به استان های دیگر ۱۰ هزار ریال ارزان تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس گفت: گلستان با توجه به ظرفیتی که در حوزه تولید و پرورش مرغ دارد؛ نباید دچار کمبود گوشت سفید باشد.

استاندار گلستان افزود: کمبودها و بالارفتن قیمت برخی نهاده های مورد مصرف در مرغداری ها قیمت تمام شده مرغ را افزایش داد و بر جلوگیری از ضرر مالی فعالان حوزه پرورش مرغ و البته در نظر گرفتن دغدغه های مالی اقشار کم در آمد؛ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت ۱۷ هزار تومان با پنج درصد نوسان تصویب و ابلاغ شد.

وی به وجود برخی گرانی ها در سایر اقلام اشاره کرد و گفت. برای مدیریت قیمت ها باید ابزارهای موثرتری را طراحی کنیم و نمی توانیم برای هر بازاری یک ناظر پیش بینی کنیم.

حق شناس اضافه کرد: مکانیسم های بازدارنده جهت مدیریت قیمت ها باید ترسیم و اجرایی شود.

استاندار گلستان گفت: منظور از کنترل قیمت ها این نیست که بازاری و فعال اقتصادی کالا و محصول خود را با ضرر به فروش برساند بلکه باید افزایش قیمت ها به نحوی باشد که مصرف کننده کالا یا گیرندگان خدمات هم متضرر نشوند.

وی گریزی به بسته بودن مرز زمینی با ترکمنستان زد و گفت: با پیگیری ها وزارت امورخارجه و مدیران محلی تلاش می کنیم این محدودیت برداشته شود.

حق شناس بیان کرد: با تسهیل سازی صادرات بهبود فضای کسب و کار در استان را شاهد حواهیم بود.

کد خبر 5028607

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گلستان گرگان هادی حق شناس تنظیم بازار ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه قیمت ها حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه گوشت قرمز در کنار گوشت مرغ مهمترین منابع تأمین کننده پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان است گفت: به طور کلی در کشور سالیانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌شود
 سعید اسدالهی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید شد که حدود ۹ هزار تن از این محصول به استان‌های دیگر چه به صورت لاشه و چه به صورت دام زنده صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خشکسالی‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و حذف دا م‌های مولد توسط دامداران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی دو برنامه کمی و کیفی را برای حیای دام‌های مولد و در نتیجه تولید گوشت قرمز و شیر خام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه‌های کمی و کیفی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان، گفت: در برنامه‌ریزی کمی فعال سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و در حال ساخت از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که حاصل آن فعال سازی ۳۵ واحد پرواربندی به ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس در چند ماهه اخیر بوده است.
 اسدالهی گفت: در بحث کیفی نیز دو برنامه اساسی با اخذ اعتبارات ریالی لازم از تهران در سال ۱۴۰۳ در دست برنامه ریزی است.
 وی با اشاره به اینکه توزیع رایگان اسپرم گاو‌های دو منظوره با تأکید بر تولید گوشت قرمز یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: در مرحله اول ۳۰۰۰ دز و در مرحله دوم ۲۰۰۰ دز بین تلقیح گیران گاو‌ها به صورت رایگان برای استفاده در دامداری‌های روستایی توزیع شده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰۰ دز توزیع می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زیر بخش دام سبک برای بهره‌گیری از توان تولیدی گوسفندانی که در داخل فصل آبستن نمی‌شوند و عملا به صورت خشک در گله باقی می‌مانند بحث اجرای عملیات همزمان‌سازی فحلی گوسفندان در خارج فصل به عنوان یک راهبر امید بخش برای افزایش بره‌گیری از دام‌های سبک قسر در رفته و همچنین بهبود کارایی گله داری در دستور کار قرارگرفته است. 
اسدالهی بیان کرد: بر این اساس امسال در سطح ۲۰ هزار رأس از گوسفندان استان کار همزمان‌سازی فحلی برای اهداف ذکر شده برنامه‌ریزی شده‌است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های گسترده‌ای که مطرح شد یک جهش اساسی در سالی که بنا به منویات رهبر به سال جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری شده است بتوانیم یک جهش اساسی در تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه